بیوگرافی و زندگینامه مارک والبرگ/ از این بازیگر چه می دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام کامل: مارک والبرگ

تاریخ تولد: ژوئن 1971 در دورچستر، بوستون

شروع فعالیت: 1368

شغل: بازیگر آمریکایی، تهیه کننده، خواننده و مدل سابق

همسر: رئا دورهام

تعداد فرزندان: 4

بیوگرافی

مارک والبرگ مارک والبرگ در 5 ژوئن 1971 در محله دورچستر بوستون به دنیا آمد. او کوچکترین فرزند خانواده بود و هشت خواهر و برادر بزرگتر داشت. وقتی او به دنیا آمد، پدرش راننده کامیون و مادرش کارمند بانک بود. مادرش ایرلندی-کانادایی و پدرش سوئدی-ایرلندی تبار است و در جنگ کره در حین خدمت در ارتش آمریکا به شدت مجروح شده است. آنها در سال 1982 از هم جدا شدند. پس از طلاق، مادرش درگیر مشکلات خودش بود و وقت زیادی برای مراقبت از فرزندانش نداشت. مارک کاتولیک بزرگ شد و در دبیرستان کپلی تحصیل کرد که هرگز از آن فارغ التحصیل نشد. او پس از نزدیک به سه دهه مدرک خود را در سال 2013 به دست آورد.

مارک والبرگ

جوانی عجیب مارک والبرگ

مارک در جوانی بین 20 تا 25 بار به اتهام ایجاد مزاحمت برای دیگران، دزدی و قاچاق مواد مخدر توسط پلیس دستگیر شد.

در سیزده سالگی مدرسه را رها کرد و به کوکائین معتاد شد. او یک نژادپرست بود و در سن 15 سالگی دو بار بر اساس قانون مدنی به کودک آزاری محکوم شد. بار اول به دلیل آزار و اذیت یک برادر سیاه پوست و بار دوم به دلیل آزار و اذیت گروهی از بچه های سیاهپوست مدرسه ای بود که با پرتاب سنگ به آنها و بیان الفاظ نژادپرستانه سعی در ابراز نفرت از آنها داشت. او در شانزده سالگی با یک چوب ضخیم به جان یک مرد میانسال ویتنامی افتاد و در حالی که یک عبارت کثیف ویتنامی را فریاد می زد با ضربات متعدد او را بیهوش کرد! در همان روز به یک ویتنامی دیگر حمله کرد. کسی که یک چشمش را در جنگ ویتنام از دست داد.

مارک والبرگ

مارک به دلیل تلاش برای قتل برای این حملات دستگیر شد و به مدت دو سال به یک کانون اصلاح و تربیت نوجوانان فرستاده شد، اما تنها 45 روز خدمت کرد.

او پس از آزادی از زندان اعلام کرد که می خواهد در رفتار خود تجدید نظر کند.

مارک در اولین قدم نزد کشیش رفت و به تمام جنایات خود اعتراف کرد. سپس به اراذل و اوباش محله اعلام کرد که دیگر نمی خواهد با آنها باشد. وی در اظهار نظری در سال 2009 به نکاتی اشاره کرد:

در طول زندگی ام اشتباهات زیادی مرتکب شده ام و کارهای بد زیادی انجام داده ام، اما هرگز پدر و مادرم و تربیت آنها را مقصر این کارها نمی دانم. آنها به من یاد دادند که بین خوب و بد یکی را انتخاب کنم. من خودم را مقصر اصلی همه این اتفاقات می دانم و مسئولیت اعمالم را بر عهده می گیرم.

در نوامبر 2014، دادگاهی در ماساچوست والبرگ را پس از ابراز پشیمانی از بزهکاری در دوران جوانی عفو کرد. این عفو ​​جنجال بزرگی به راه انداخت و برخی از قربانیان خشونت او از این رای حمایت کردند و برخی دیگر با آن مخالفت کردند.

مارک والبرگ

یکی از موفقیت‌های اولیه والبرگ این بود که به او پیشنهاد بازی در شب‌های بوگی به کارگردانی پل توماس اندرسون داده شد. بازی خوب والبرگ در این فیلم پایه و اساس حضور او را در دیگر فیلم‌های برجسته‌ای مانند سه پادشاه به کارگردانی دیوید او راسل و یاردز به کارگردانی جیمز گری گذاشت.

مارک والبرگ

ازدواج و فرزندان

مارک از سال 2001 با مدل آمریکایی Rhea Durham رابطه داشت و سرانجام در آگوست 2009 در کلیسایی در بورلی هیلز ازدواج کردند. مارک و رئا دو پسر به نام های برندان جوزف و مایکل و دو دختر به نام های الا رائه و گریس مارگارت دارند.

امور خیریه

مارک در بسیاری از موسسات خیریه فعال است. او در سال 2001 مرکزی به نام مؤسسه جوانان مارک والبرگ را تأسیس کرد که به مشکلات جوانان می پردازد. او همچنین با چندین مرکز خیریه برای کمک به زنان و کودکان بی سرپرست همکاری می کند. مارک یک کاتولیک معتقد است و هر روز به کلیسا می رود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *