توضیحات حادثه معدن زغال سنگ طزره از زبان کارگران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلانا: در جریان حادثه مرگ کارگر معدن زغال سنگ طزره که حوالی ساعت 13 روز گذشته (25 مهرماه) رخ داد. منابع کارگری در این واحد معدنی جزئیات این حادثه را تشریح کردند.

یک منبع کارگری در معدن زغال سنگ طزره به خبرنگار ایلنا گفت: در حادثه روز گذشته تعدادی از کارگران از جمله دو نفر که به عنوان کارگر سرویس تونل در قسمت خودروهای حمل و نقل داخل تونل مشغول به کار بودند، مجروح شدند که منجر به مصدومیت یک نفر شد. یکی از کارگران به نام «محمدمهدی پاکدیل» 51 ساله و دارای 18 سال سابقه کار است.

وی با بیان اینکه در معادن زغال سنگ به ویژه معادنی که با مسئولیت پیمانکاران فعالیت می کنند، ایمنی رعایت نمی شود، تصریح کرد: مرحوم پاکدل کارگر پیمانکار معدنی بود و پیش از این در حوزه معدن کار می کرد اما به دلیل مشکلات ریوی. ناشی از استنشاق گرد و غبار زغال سنگ او چندین سال مسئول خدمات ترولی بود.

وی در ادامه اظهارات خود درباره علت این حادثه گفت: متوفی پاکدل به همراه یکی از همکارانش در وینچ آکلان (کشیدن طناب در مین های شیب دار) قلاب وینچ را پشت غلتک راه آهن پرتاب می کردند تا گاری را به نقطه و از بالا، زمانی که ناگهان یکی از گاری های متحرک از مسیر خارج شد و باکدیل به دیواره تونل برخورد کرد که منجر به آسیب جدی به قسمت های مختلف بدن وی از جمله قفسه سینه شد.

بنا به اظهارات یکی دیگر از کارگران، پس از وقوع این حادثه بلافاصله نیروهای امدادی و امدادی مطلع شدند و بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند اما امکانات آنها برای چنین حوادثی بسیار محدود بود و وی در بیمارستان دامغان جان باخت.

این کارگر در پایان گفت: علاوه بر کمبود تجهیزات معدنی، امکانات ویژه ای برای انتقال مصدومان حوادث احتمالی از داخل معادن زغال سنگ به خارج از تونل نداریم و کارگران معمولاً در معرض مرگ و آسیب هستند. اگر به هر طریقی در داخل تونل مجروح شوند، با انداختن آنها به داخل واگن های زغال سنگ به خارج از تونل منتقل می شوند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *