اعلام اسامی مکمل‌های ورزشی تقلبی و هشدار سازمان غذا و دارو

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: مدیرعامل سازمان غذا و دارو با اعلام اسامی برخی برندهای مکمل های ورزشی تقلبی و بدون مجوز، از گسترش ورود این محصولات به کشور از طریق قاچاق و تولید زیرزمینی و تشدید نظارت های ویژه خبر داد. و عملیات بازرسی برای جلوگیری از آنها. فروش این محصولات در بازارهایی به نام فضای مجازی.

دکتر قاسم حیدری با اعلام این خبر تایید کرد: این محصولات یا از طریق قاچاق وارد کشور می شوند و یا در کارگاه های زیرزمینی بدون مجوز قانونی تولید می شوند متاسفانه این محصولات به راحتی در بازار و حتی از طریق اینترنت به فروش می رسند و بدون نظارت مصرف کننده در دسترس هستند به کار گرفته می شود که می تواند عواقب جبران ناپذیری بر سلامت مردم داشته باشد.

وی به گزارش های متعدد از مصرف این محصولات تقلبی اشاره کرد و افزود: برخی از این مکمل های ورزشی به ویژه آنهایی که در باشگاه های ورزشی و اینترنتی به فروش می رسند حاوی مواد مضر و خطرناکی هستند که سلامت ورزشکاران را به خطر می اندازند.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو همچنین تاکید کرد: همکاری همه جانبه مسئولان ذیربط در سراسر کشور به ویژه معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز کاملا ضروری است. تولید غیرقانونی این مکمل ها از این رو از معاونان غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی انتظار می رود با احتیاط و جدیت بیشتری با انجام بازرسی های دوره ای و ویژه از ورود و توزیع این فرآورده های غیرمجاز جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حیدری در پایان سخنان خود فهرستی از برندهای مکمل های ورزشی تقلبی و غیرمجاز اعلام شده از سوی فدراسیون تولیدکنندگان مکمل های غذایی و غذایی در ایران: KEVIN LEVRONE، OSTROVIT، تغذیه کاربردی، آزمایشگاه جمجمه، MUSCLETECH، USN، MYPROTEIN، GALVANIZE، ZOOMAD، BAD ASS NUTRITION، VIKING FORCE، OLIMP، ALLNUTRITION، EVOGEV، YAMAMOTO، GAT، NOPTIMATIONE، NUTRITION، NUTRITION ، نوترند، نوتریکس، PRO SUPPS، بیوتک، MUSCLE PHARM، EVER BUILD، HARD LINE، SFD NUTRITION، QUAMTRAX، MUTANT، BODY ATTACK، BSN، CELLCORE، GNC، ATP، CARE TRAKE، REDCON1، MHP، RC، EVL، RSP درخواست شده است. توجه داشته باشید که این محصولات از منابع نامعتبر هستند و می توانند خطرات جدی برای سلامتی آنها ایجاد کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *