بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در این نشست تخصصی، نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، چالش ها و فرصت های ناشی از هوش فرآیندی و لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی ارتباطات با شعار «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز چهارشنبه 27 مهرماه 1303 آغاز به کار کرد. . این سمپوزیوم با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین محققان، نخبگان، صنعتگران و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

در این سمپوزیوم علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق سخنرانی های کلیدی، نشست های تخصصی، مقالات و کارگاه های آموزشی، میزگردی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات نوین در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد. در این جلسه، حمید بهروزی، معاون اجرایی همراه اول، علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، علی حکیم جوادی، رئیس سازمان صنف رایانه ای کشور، حسین رحیمی، رئیس اتحادیه رایانه انجمن صنعت مخابرات ایران و حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل به عنوان بازیگران اصلی این صنعت حضور داشتند.

محور اصلی این نشست که با حمایت مرکز تحقیقات و توسعه همراه اول برگزار شد، نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکه های نسل بعدی بود.

بهروزی معاون اجرایی همراه اول در این جلسه به استانداردهای اجرا شده در این اپراتور اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس اپلیکیشن های هوش مصنوعی در سه حوزه «داخل اپراتور» با هدف بهبود عملکرد، «خدمات جدید» در حال اجراست. ” که … در اختیار مشترکین قرار می گیرد و “هوشمندی” صنایع شناسایی و اجرا می شود.

وی با ارائه مثالی به چالش های پیش روی مسیر هوشمندسازی و ارتقای بهره وری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری متخصصان این حوزه بتوانیم بر این چالش ها فائق آییم.

در این جلسه همچنین به موضوعاتی مانند رقابت بانک ها با اپراتورها در حوزه هوش مصنوعی پرداخته شد و بیان شد که 80 درصد بانک ها استراتژی هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده اند. امروزه چت بات ها به عنوان یکی از ابزارهای محبوب در شبکه بانکی جهانی برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر نکات کلیدی مطرح شده در این جلسه، ضرورت توسعه زیرساخت های مبتنی بر نسل های جدید ارتباطات برای ارائه خدماتی همچون نسل پنجم عمومی و خصوصی و آغاز انقلاب پنجم صنعتی با ظهور هوش مصنوعی و تحقق چنین امری بود. بازار فناوری به ارزش 3.1 میلیارد دلار به سال 2032 اشاره کرد.

این سمپوزیوم در روز پنجشنبه 28 مهر 1403 هجری شمسی به پایان می رسد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *