اگر تیلور سوئیفت یک اقتصاد بود، از اقتصاد ۵۰ کشور بزرگ‌تر بود! / یک خواننده و تاثیرات اقتصادی حیرت انگیز آن

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اقتصاددان: برای اینکه تحت تاثیر تور اراس خواننده قرار بگیرید، لازم نیست که از طرفداران تیلور سویفت باشید. این تور که ادای احترامی به 17 سال فعالیت هنری این هنرمند است، تنها در یک سوم اجرای خود به بزرگترین تور تاریخ تبدیل خواهد شد. تور Eras ششمین تور کنسرت در حال اجرا تیلور سوئیفت خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. این تور در 17 مارس 2023 در آریزونا آغاز شد و قرار است در 8 دسامبر 2024 در ونکوور به پایان برسد. با تأثیر اقتصادی عظیم در سراسر جهان، تور Eras، طبق برخی حساب ها، پرسودترین تور تمام دوران است.

از تور Eras خواننده الهام بگیرید. این تور که ادای احترامی به 17 سال فعالیت هنری این هنرمند است، تنها در یک سوم اجرای خود به بزرگترین تور تاریخ تبدیل خواهد شد. تور Eras ششمین تور کنسرت در حال اجرا تیلور سوئیفت خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. این تور در 17 مارس 2023 در آریزونا آغاز شد و قرار است در 8 دسامبر 2024 در ونکوور به پایان برسد. با تأثیر اقتصادی عظیم خود در سراسر جهان، تور Eras، طبق برخی حساب ها، پرسودترین تور تمام دوران است.

اگر در یکی از 20 منطقه ای زندگی می کنید که سوئیفت 33 ساله در پنج ماه گذشته اجرا داشته است، شهر شما احتمالاً به دلیل صدها هزار شرکت کننده که از راه دور سفر کرده اند، شاهد افزایش درآمد خواهد بود. در حالی که در مورد موسیقی، لباس و تولید آنها حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد، تأثیر تور Eras در اعداد مشهود است. برای مثال، انتظار می‌رود که تنها 2.2 میلیارد دلار فروش بلیت در آمریکای شمالی و صدها میلیون دلار از طریق استریم به ارمغان بیاورد. پس از 53 نمایش، اولین مرحله از تور آمریکا در 9 آگوست به پایان رسید. سوئیفت در ابتدا 27 نمایشگاه را اعلام کرد و از آن زمان تور را تمدید کرده و تاریخ های جدیدی را در شهرهای دیگر اضافه کرده است که همگی با رشد اقتصادی محلی مورد انتظار روبرو هستند. طبق برنامه‌های جدید، Eras قرار است در این ماه جهانی شود و مرحله بین‌المللی خود را با چهار نمایش در مکزیکوسیتی آغاز کند. این بخش قرار است تا نوامبر 2024 با اجرا در پنج قاره ادامه یابد.

تور سوئیفت در لیگ مخصوص به خود است. حتی در مقایسه با گروه‌های افسانه‌ای مانند رولینگ استونز که برای دهه‌ها ستاره‌های صحنه بوده‌اند، یا هنرمندان بزرگی مانند هری استایلز و بیانسه و معاصرانی مانند ادل، تور تیلور سوئیفت در سطح و مقیاس خاصی است. حقیقت این است که دلایل زیادی برای موفقیت بی نظیر آخرین تور سوئیفت وجود دارد. تحلیلگر نورا پرینچیوتی بخشی از موفقیت تور خود را به عمق و محبوبیت کاتالوگ موسیقی سوئیفت نسبت می دهد. او می‌گوید: «نمی‌دانم کسی می‌توانست توری به این اندازه را تصور کند یا خیر. او می‌تواند سه ساعت و نیم برود و پشتش باشد.»

نکته جالب این است که این تور به یک گردش عالی برای دوستان مهمانی تبدیل شده است تا از یک تجربه فراگیر از موسیقی زنده پس از همه گیری لذت ببرند. آلیس اندرز، تحلیلگر صنعت موسیقی و اقتصاددان ارشد سابق در سازمان تجارت جهانی، می‌گوید: «ما در عصر اقتصادی هستیم که مردم می‌خواهند بیرون بروند و در رویدادهای اجتماعی شرکت کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که آنها به تور برای اعصار می روند. این به این دلیل است که ما در عصر دیجیتالی زندگی می کنیم.»

تحلیلگران تخمین زدند که آخرین تور تیلور سویفت احتمالاً در مارس 2024 بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود. در حالی که سویفت در میانه تور بین المللی خود است. اگر سوئیفت به این پیش‌بینی عمل کند، نقطه عطف بزرگ‌ترین تور تاریخ موسیقی خواهد بود و از تور خداحافظی چند ساله التون جان که اوایل تابستان امسال به پایان رسید، پیشی خواهد گرفت. طبق برنامه ریزی ها، تور تیلور سویفت قرار است تا هفت ماه دیگر پس از مارس 2024 ادامه یابد و در نهایت در نوامبر 2024 در تورنتو به پایان برسد. بر اساس برخی گزارش‌ها، دور IRAS تنها در ایالات متحده 5 میلیارد دلار هزینه مصرف‌کننده دارد. دن فلیت وود در گزارش خود گفت: “اگر تیلور سویفت یک اقتصاد بود، از اقتصاد 50 کشور بزرگتر بود!” “در شب افتتاحیه در گلندیل، آریزونا، این کنسرت درآمد قابل توجهی برای مشاغل محلی ایجاد کرد.” طبق محاسبات، به طور معمول، هر 100 دلاری که برای برنامه های زنده خرج می شود، حدود 300 دلار هزینه محلی اضافی برای مواردی مانند هتل، غذا و حمل و نقل ایجاد می کند.

اما برای تور Eras، Swifties این را به سطوح بسیار بالاتری می برد و این هزینه اضافی به حدود 1300 تا 1500 دلار می رسد. علت آن چنان چشمگیر و مؤثر است که فرماندار ایلینویز این خواننده و نوازنده را پس از سه شب اقامت در شیکاگو به احیای صنعت گردشگری این ایالت مرتبط کرد. تیلور سوئیفت در گزارشی که توسط فدرال رزرو منتشر شد ذکر شد و او این گزارش را برای تقویت صنعت گردشگری ملی ارائه کرد. شور و شوق طرفداران سوئیفت آنقدر زیاد است که شهرهایی که او می گرداند در حال اتمام هستند. به عنوان مثال، سوئیفت در یکی از آهنگ های خود به چیزی به نام “دستبندهای دوستی” اشاره می کند.

سپس سوئیفتی ها در هر کنسرت که ممکن است ده ها هزار طرفدار در آن شرکت کنند، دستبندهایی می پوشند که نام آهنگ های سوئیفت را گلدوزی شده است. در حالی که این اقتصاد دستبند درآمد جدیدی را برای مشاغل محلی به ارمغان آورده است، گزارش های دیگر از کمبود مهره و پولک می گویند! جالب اینجاست که این شور و شوق علیرغم چالش های اقتصادی گسترده تر رخ داد. آندرس می گوید: «یک بحران هزینه زندگی وجود دارد، اما مردم هنوز هزاران دلار برای دیدن تیلور سویفت خرج می کنند.» با این حال، یک مطالعه ملی از کسانی که در این مهمانی ها شرکت کردند، انجام شد. این مطالعه نشان می دهد که حتی با هزینه متوسط ​​بیش از 1300 دلار برای هر اجرا، 91 درصد گفتند که دوباره خواهند رفت!

حال باید گفت که سفر روزگار فقط یک موهبت اقتصادی نیست. به یک پدیده فرهنگی نیز تبدیل شده است. هر شهری که سوئیفت تاکنون در تور خود از آن بازدید کرده است، همه چیز را طی کرده است. به عنوان مثال، مینیاپولیس به سوئیفتاپولیس تغییر نام داد. مردم کالیفرنیا او را شهردار افتخاری کردند و فرماندار نیوجرسی به نام او ساندویچ نیوجرسی را نامید. این نفوذ از مرزهای آمریکا فراتر رفته است. تا آنجا که رهبران کشورهای دیگر جهان مانند رئیس جمهور شیلی یا شهردار بوداپست و نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، از او می خواهند که این تور را به کشورشان برساند.

پرینسیوتی در نقش خود به عنوان یک طرفدار می گوید که دیدن سوئیفت با چنین استقبال جهانی هم هیجان انگیز و هم عجیب است. او می گوید: “با توجه به مدت زمانی که تیلور در اوج بوده است، فکر می کنم بسیاری از طرفداران احساس می کنند که تمام زندگی خود را صرف دفاع از عشق خود به او کرده اند.” او همچنین فکر می‌کند چیز بسیار عجیبی در مورد دولت ایالات متحده یا همه این شهرداری‌های مختلف در مورد سوئیفت وجود دارد، و آن این است که آنها به شدت در تلاش هستند تا بخشی از اهرمی را که از ارتباط با تیلور سوئیفت ناشی می‌شود، به دست آورند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *