احتمال زندانی شدن بیرانوند چقدر جدی است؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: به نظر می رسد با وجود تصمیم کمیته امور فوتبالیست ها در پرونده جنجالی بیرانوند و باشگاه پرسپولیس، این موضوع به این راحتی ها پایان نخواهد یافت اما با گذشت زمان ابعاد جدیدی از این موضوع نمایان می شود.

پس از جدایی علی رضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس و پیوستن این بازیکن به تراکتورسازی، رضا درویش و دروازه بان سابق سرخبوشان ماه ها درگیر گلایه ها و جنجال های رسانه ای شدند که گویی در این سمفونی خشم و نفرت حد و مرزی وجود ندارد درگیری بیرانوند و درویش به این گفتگوهای نفرت انگیز علیه یکدیگر ختم نمی شود.

حکم صادره از سوی کمیسیون وضعیت فوتبالی ها در رابطه با پرونده بیرانوند تعجب همگان را برانگیخت و برخی معتقدند تهدیدهای ماه گذشته مدیرعامل تراکتورسازی، شایعه دخالت رئیس جمهور و بسیاری موارد دیگر در کاهش فینال بی تاثیر نبوده است. جمله ردا درویش در ابتدا به تعلیق و تعلیق 4 ماهه به شدت اعتراض کرد.

اما در ادامه بیرانوند روندی متفاوت، عجیب و بسیار ترسناک را در پیش گرفت و در مقابل دوربین رسانه ها اعتراف کرد که برای تشکر از تمدید قراردادش، مبلغ 5 میلیارد شیرین را به هیئت مدیره این تیم اهدا کرده است. ، تا اینکه درگیری بین دو طرف بالا گرفت و وارد مرحله جدیدی شد.

این حاشیه بزرگ و تمام نشدنی با ضربه زدن ترکش های این جنجال به تیم ملی و پرسپولیس و تراکتورسازی به مکانی خطرناک تبدیل می شود و نتیجه این حواشی چیزی جز ضربه زدن به فوتبال ملی ایران نیست!

در حالی که فوتبال ایران به میل خود در حال فرورفتن به حاشیه است، کمیته وضعیت بازیکنان علاوه بر صدور احکام مشکوک به این آتش دامن می زند و حتی برخی کارشناسان حقوقی می بینند که قوانین قانونی در این احکام رعایت نمی شود و به نظر می رسد. که احکام صادره در قالب با توجه به … سلیقه و منفعت صادر می شود زیرا در موارد مشابه مانند پرونده سلیمانی در ذوب آهن حکم متفاوتی در مورد این بازیکن صادر شده است اما به دلیل اینکه بیرانوند بازیکن تاثیرگذاری در ملی پوش است. تیم حکم او لغو شد.

امیر ملایی، وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه حکم صادره بر اساس مقررات تعیین پرونده باید با استناد به خود قانون تفسیر شود، گفت: شایان ذکر است که این مورد در قانون آمده است. . حتی در تشریفات، تشریفات کمیته تعیین وضعیت که به جزئیات تشریفات توجه داشت، هیچ اختیاری به اعضای این کمیته برای صدور حکم تعلیق و در درجه اول صدور حکم تعلیق در خصوص آن نمی داد. قراردادهای بازیکنان باید در چارچوب مقررات کمیته وضعیت بررسی شود.

این وکیل پایه یک دادگستری همچنین افزود: در این صورت تخلف از قرارداد به حقوق باشگاه ها لطمه می زند و در خصوص حقوق باشگاه ها اعضای کمیته تعیین وضعیت باید مطابق متن آیین نامه عمل کنند. و ممکن است به دلیل تضییع حقوق باشگاه ها حکم تعلیق صادر نکنند. به نظر من تصمیم صادر شده در موارد مشابه کاملا اشتباه و خارج از ضوابط و عرف بوده است و احساس می کنم این تصمیم به دلیل حضور بیرانوند در مسابقات کشوری صادر شده تا این بازیکن بتواند در مسابقات مهم شرکت کند.

این کارشناس حقوقی در خصوص حکم بیرانوند گفت: بدون شک در کمیته استیناف رای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان نقض و حکم رد صلاحیت علی رضا بیرانوند صادر خواهد شد. نکته ای که بارها در خصوص صدور رای محرومیت به آن اشاره می شود سابقه حضور بیرانوند در تیم ملی است که به نظر می رسد کمرنگ شده است اما نباید فراموش کرد که اتفاقا انتظار بیشتری از ملی پوشان و پیشکسوتان برای رعایت این موضوع وجود دارد. با مقررات

امیر ملایی در خصوص ممنوعیت رشوه گیران و رشوه گیران در فوتبال و حاشیه 5 میلیارد دلاری بیرانوند به اعضای هیات مدیره پرسپولیس گفت: در خصوص موضوع رشوه گیران و رشوه گیران نیز باید گفت که این موضوع. یکی از موضوعات محرومیت بازیکنان و مدیران فوتبال است که در حقوق فوتبال، مجازات ارتشاء یکی از جرایم مهم و بحث برانگیز در حوزه کیفری محسوب می شود و به آن ارتشاء می گویند.

یکی از اعضای کمیته قراردادهای فدراسیون حقوق ورزش در کشور تصریح کرد: علت این امر این است که در این نوع جرایم دو طرف تا حدودی مقصر هستند و قانونگذار برای هر یک از این افراد مجازاتی دیده است. رشوه دهنده و رشوه گیرنده. مجازات ارتشا و ارتشا حبس از 3 ماه تا دو سال است و مرتکبان این جرم علاوه بر حبس به پرداخت جزای نقدی معادل 2 تا 5 برابر مبلغ یا مال رشوه محکوم می شوند.

این کارشناس حقوقی در پایان پیشنهاد و راهکار خود را برای حل این معضل بزرگ فوتبال ارائه کرد و خاطرنشان کرد: به نظر من نظارت بر استقلال اعضای تصمیم گیر و مستندسازی و توجیه آرای صادره با رعایت نص صریح آیین نامه و پاسخگویی در قبال تصمیمات صادره می تواند به اصلاح رویه اشتباه کمیته های تصمیم گیری در حوزه فوتبال منجر شود.

شایان ذکر است به نقل از قوه قضائیه با این توضیحات همانطور که این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد، احتمال تخلف از رای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بسیار زیاد است. به نظر می رسد که بیرانوند باید 4 ماه محروم شود، پس بیایید در مورد این پرونده صحبت کنیم، اما عجیب ترین پرونده، پرونده جدیدی است که این دروازه بان با سخنان نسنجیده و ناشایست خود در خصوص پرداخت آب نبات 5 میلیاردی به باشگاه برای خود باز کرد. . هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و همان طور که ​​این وکیل اشاره کرد می تواند به حبس برای این دروازه بان منجر شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *