صدور گواهینامه‌ های ۲ زبانه برای نخستین بار در کشور

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا از آغاز صدور گواهینامه دوزبانه (فارسی و لاتین) برای اولین بار در کشور خبر داد.

احمد کرمی اسد با اشاره به آغاز سه ماهه این طرح افزود: این تحول بزرگ در روند صدور گواهینامه باعث شده تا شهروندان بدون نیاز به ترجمه گواهینامه در کشورهای خارجی رانندگی کنند.

وی ادامه داد: طبق معاهدات بین المللی همچنان اخذ گواهی صادره از مرکز جهانی جهانگردی و جهانگردی ایرانیان الزامی است.

کرمی اسد با اشاره به سابقه استفاده از گواهینامه های بین المللی در ایران گفت: از سال 1354 با الحاق ایران به کنوانسیون ژنو، شهروندانی که قصد سفر به خارج از کشور را داشتند باید علاوه بر گواهی ملی خود، گواهینامه بین المللی نیز دریافت می کردند. گواهینامه ای که دارند برای استفاده در خارج از کشور ترجمه می شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح جدید گواهینامه های دو زبانه افزود: با اجرای این طرح افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند نیازی به اخذ گواهینامه جدید یا ترجمه گواهینامه خود نخواهند داشت.

وی افزود: این گواهی دو زبانه در بیش از 74 کشور جهان به طور رسمی معتبر است و در حال حاضر قراردادهای متقابل با سایر کشورها در حال انعقاد است. این اقدام می تواند کمک زیادی به تسهیل امور اتباع خارج از کشور کند.

کرمی اسد درباره روند اخذ این گواهینامه ها نیز توضیح داد: تمامی افرادی که گواهینامه آنها در آستانه انقضا است می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و اخذ کپی دوزبانه گواهینامه خود را تمدید کنند و همچنین افرادی که گواهینامه آنها هنوز معتبر است و تاریخ انقضای آنها تمام نشده است. اما می‌خواهند مدرک دوگانه دریافت کنند، می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند و از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز تایید صلاحیت پلیس راهور فرجا تایید کرد: این طرح شامل کلیه گواهینامه های پایه یک، دو، سه و ویژه است.

گواهینامه موتور سیکلت خصوصی شامل نسخه دو زبانه نمی شود

وی تصریح کرد: با این حال متقاضیان گواهینامه موتورسیکلت شخصی باید همچنان از نسخه های قدیمی استفاده کنند، زیرا این گواهینامه ها در حال حاضر شامل نسخه دو زبانه نمی شود.

رئیس مرکز اعتبارسنجی پلیس راهور فرجا از شهروندان خواست با مراجعه به کلانتری +10 در سراسر کشور از خدمات جدید بهره مند شوند و افزود: این اقدام یکی از گام های مهم در راستای ارتقای خدمات الکترونیک و تسهیل در امور شهروندان است. حوزه حمل و نقل

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *