نوری، نماینده مجلس: در انتخابات شاهد دو قطبی «ادامه» یا «تغییر» وضع موجود هستیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یکی از اعضای نهاد موسس جناح مستقل در مجلس نمایندگان گفت: اکنون این دیدگاه شکل گرفته است که اکثریت نامزدهای انتخابات نیز همین مسیر را طی می کنند و وضعیتی که ما در آن زندگی می کنیم خوب است و افتخار می کنند که همین طور که هست ادامه پیدا کند و یکی از کاندیداها هم پرچم تغییر را برافراشت و می گوید این روش ها و روش ها و روندها خوب نیست و شعار تغییر مطرح شده است. هرکسی که در این انتخابات غایب باشد، با توجه به اینکه خوشبختانه کاندیدای مناسبی وجود دارد، به نظر من، نمی توان مسئولیت رای مخالف تاریخ را بر عهده گرفت.

غلامرضا نوری قزلجا نماینده مردم بوستان آباد در شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با پایان یافتن مناظره های انتخاباتی امروز، ممکن است یک یا چند نفر از کاندیداهایی که معلوم می شود از انتخابات انصراف می دهند، به نظر شما این نوع فعالیت های سیاسی، شأن شورای نگهبان را که صلاحیت شرکت در انتخابات را به آنها نداده، انصراف می دهند. انتخابات بعد از صرف وقت و هزینه زیاد اتفاق می افتد، اما وقتی موضوعی از قبل هماهنگ شده باشد، یعنی عده ای بیایند یا شرکت کنند تا این زمان را بگیرند، با رقیب شوخی کنند، مشکلی را مطرح کنند و موضوع را مطرح کنند. هزینه های صدا و سیما گرفتن وقت مردم که از همه مهمتر است و در نهایت آن را ترک می کنند، از نظر سیاسی غیراخلاقی است.

وی ادامه داد: البته از ابتدا همه سیاسیون و غیرسیاسی ها می دانستند که برخی از این افراد برای رفتن آمده اند و این یک مکروه سیاسی است و نوعی اقدام است که اعتماد مردم را از بین می برد، مشارکت در آن را تحت تاثیر قرار می دهد. و اجازه نمی دهد مردم به طور جدی با مسائل برخورد کنند، بنابراین معتقدند که این داستان ساخته خودشان است و شاید زیر نیمی از کاسه ها یک کاسه باشد و به همین دلیل مردم را دچار تردید می کند و این احساس را کاهش می دهد. مشارکت.

نماینده مردم بوستان آباد در مجلس گفت: امیدواریم این کار را نکنند و حداقل برای خود اعتباری کسب کنند و روحیه رقابت و مشارکت را در بین مردم ایجاد کنند. امیدواریم انشاءالله این کار را نکنند و آبروی خود و انتخابات و مردم را حفظ کنند.

نوری در پاسخ به این سوال: «همچنین گفته می‌شود یکی از دو کاندیدای اصولگرا که دو شانس اصلی پیروزی را دارند نیز انصراف می‌دهند»، گفت: فکر می‌کنم کار سختی در پیش رو دارند زیرا یکی از آنها کت و شلوار. رئیس جمهور می شود و موضع می گیرد و حق مسلم خود و برعکس رای دادن به او را در پایین جامعه و در اردوگاه خود می داند و به همین دلیل به نظر می رسد که برایشان سخت باشد. برای کوتاه کردن و جمع کردن، انتظار من این است که بمانند، رقابت کنند و تولدشان را نشان دهند.

یکی از اعضای نهاد موسس جناح مستقل در مجلس نمایندگان درباره احتمال برگزاری دور دوم انتخابات گفت: این احتمال وجود دارد که با جدیتی که در کاندیداهای اصلی احساس می کنم، بعید است که برگزار شود. به دور دوم کشیده شد، اما انتظار من این است که اگر مشارکت بالا باشد، اگر 55 درصد باشد، احتمال ختم انتخابات در دور اول وجود دارد که در این صورت آقای مدزیکیان پیروز انتخابات خواهد شد.

نوری در تشریح شرایط و شرایط انتخابات و ارزیابی مشارکت مردم گفت: اکنون این دیدگاه شکل گرفته است که اکثریت کاندیداهای انتخابات به همین منوال پیش می روند و این وضعیتی که داریم این است. خوب است و مفتخرند که به همین منوال ادامه دهند. نامزدی هم یک علم است بنابراین تغییر را مطرح کرد و گفت این روش ها و روش ها و فرآیندها خوب نیست و باید تغییر کند و شعار تغییر را مطرح کرد.

وی ادامه داد: تصور من این است که قشر زیادی از جامعه به دلایل مختلف در انتخابات گذشته شرکت نکردند یا به دلایل دیگری در انتخابات شرکت نکردند. بخش بزرگی از جامعه در حاشیه ایستاده اند و این دو روند رقیب را تماشا می کنند.

نماینده مردم بوستان آباد تصریح کرد: اگر این تعداد کثیری از جمعیتی که الان نظاره گر هستند به عرصه بیایند و انتخاب کنند می توانند تاثیرگذار باشند یا باید با همین وضعیت تورم، گرانی، دولت ادامه دهند. اقتصاد و معیشت بازنشستگان، کارگران و کشاورزان و یا رای به تغییر و تحول در روش ها و سازوکارهای تعاملات بین المللی و مسائل اقتصادی کشور و در نحوه نگاه به مسئولیت ها، شایستگی و استفاده از همه مرجع اداری توانا. مردم کشور فارغ از جناح ها و گروه ها قادر خواهند بود امور کشور را به ترتیب اداره کنند.

وی در پایان گفت: من معتقدم فرصت تاریخی خوبی در دست مردم است اگر انشالله با هوش سیاسی بیایند و به تغییر رای دهند، قطعا روزهای بهتری در انتظار ایران ما خواهد بود روند ادامه دارد، من معتقدم نسل ها ادامه خواهد داشت و هرکس در این انتخابات غیبت کند نمی تواند پاسخگو باشد زیرا به نظر من با توجه به اینکه خوشبختانه کاندیدای مناسبی وجود داشت به خلاف تاریخ رای داد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *