معرفی فیلم رقصنده در تاریکی- Dancer in the Dark

تبلیغات بنری


خلاصه فیلم

داستان فیلم حول زن جوانی به نام سلما است که با پسرش در دهه 1960 در یکی از شهرهای کوچک آمریکا زندگی می کند. او برای امرار معاش در یک کارخانه کوچک شروع به کار کرد اما کم کم متوجه شد که بینایی خود را از دست می دهد و همین اتفاق برای پسرش نیز افتاده است. او تصمیم گرفت هر کاری که می تواند انجام دهد تا پسرش نابینا نشود. در این میان سلما علاوه بر همه سختی های زندگی، تنها به موسیقی و رقص متوسل می شود تا بر این مشکلات بزرگ غلبه کند.

در مورد فیلم

رقصنده در تاریکی محصول مشترک کشورهایی مانند دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا و سوئد است که به زبان انگلیسی تولید شده و یکی از بهترین درام های موزیکال سینما محسوب می شود. این فیلم موزیکال توانست جوایز بسیاری را در بسیاری از جشنواره ها به دست آورد و یکی از نامزدهای اصلی بخش بهترین موزیکال در اسکار محسوب می شد اما در نهایت از این جایزه کوتاه ماند. این فیلم در سال 2000 توسط Vepke Windlow با بودجه 13 میلیون دلاری تولید شد و توانست به فروش 46 میلیون دلاری دست پیدا کند.

کاترین دونو و بیورک

پاورقی ها

لارس فون تریر و بیورک در طول فیلمبرداری با یکدیگر مخالف بودند و برای تاکید بر این موضوع، لارس کار با بیورک را کار با دشمن توصیف کرد. با تمام این اوصاف، او حضور بیورک در نقش سلما را مهم می دانست و باید خود را با بیورک وفق می داد، بنابراین لارس فون تریر یک سال تمام طول کشید تا بیورک را برای بازی در نقش اصلی قانع کند. بیورک نقش سلما را بازی کرد که بر خلاف ظاهر کودکانه اش، در حین فیلمبرداری 34 ساله بود

پس از متهم شدن سلما، او به زندان منتقل می شود. پس از فیلمبرداری و تکمیل فیلم، این زندان صورتی رنگ شد و به عنوان لوکیشن اصلی فیلمبرداری فیلم The Pink Prison در سال ۱۹۹۹ مورد استفاده قرار گرفت.

رقصنده در تاریکی

وضعیت ژنتیکی که روی چشم سلما و پسرش تاثیر می گذارد هرگز در فیلم توضیح داده نمی شود و برخی از تماشاگران را به این تصور می رساند که وضعیت آنها ساختگی است و چنین چیزی در واقعیت وجود ندارد. اما در واقعیت، برخی از اختلالات ژنتیکی در زندگی واقعی وجود دارند که باعث کوری می شوند، مانند گلوکوم و ژن های دخیل در دژنراسیون ماکولا. همچنین ژن هایی وجود دارند که باعث ایجاد رتینیت پیگمنتوزا می شوند، یک بیماری تخریبی شبکیه که باعث شب کوری و از دست دادن پیشرونده بینایی می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *