پیشنهاد استخدام ۱۵ هزار پرستار به دولت رفت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

برنا گفت: امسال برای حداقل 15 هزار پرستار مجوز درخواست کرده ایم تا بتوانیم با افزایش تعداد پرستاران دولتی تعداد پرستاران دولتی را افزایش دهیم.

سید محمد جمالیان رئیس کمیسیون پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: میزان ساعات اضافه کاری پرستاری واقعا کم است. برای اصلاح این موضوع، وزارت بهداشت باید پیشنهاد خود را به شورای حقوق و دستمزد اعلام کند تا این شورا نیز اعلام و نظر خود را اعلام کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت طی روزهای گذشته نامه پیشنهادی خود را برای افزایش میزان اضافه کار به هیات حقوق و دستمزد ارسال کرد و سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرد که موافقت خود را با افزایش میزان اضافه کار اعلام می کند. پرستاران

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مسلم است که این درخواست پرستاران در شورای حقوق و دستمزد تصویب و پس از تصویب سریعا ابلاغ خواهد شد. با توجه به انتظارات و فشارهایی که وارد می کنیم، امیدواریم تا قبل از روز پرستار این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: از مبلغی که در نامه وزارت بهداشت برای اضافه کار به پرستاران پیشنهاد شده اطلاعی ندارم. در همه موارد این عدد باید توسط کارشناس در شورای حقوق و دستمزد بررسی شود و عدد قابل پرداخت تایید شود.

جمالیان گفت: ما علاقه مندیم مبلغ مناسبی را برای اضافه کاری به پرستاران پرداخت کنیم، اما اضافه کاری از درآمد خود بیمارستان پرداخت می شود و بیمارستان ها باید بتوانند پرداخت کنند. با این حال، رقم کم اضافه کاری فعلی قطعا تغییر خواهد کرد و این تغییر قابل توجه خواهد بود.

رئیس کمیته پرستاری کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی وزیران درباره آخرین تحولات مطالبات پرستاران و اقدامات مجلس و دولت در این زمینه گفت: کمیته بهداشت و درمان اسلامی هیات وزیران در نامه ای به رئیس جمهور خواستار پیگیری 8 اولویت به عنوان مطالبات اصلی پرستاران شد.

وی ادامه داد: در پاسخی که ریاست جمهوری به کمیته بهداشت ارسال کرد، رئیس جمهور این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داد و در نهایت در پاسخ این سازمان عنوان شد که حدود 6 درصد از درخواست های پرستاری مربوط به بیمه سلامت بوده و این بیمه ارائه شده است.

جمالیان گفت: مطالبات پرستاران تامین اجتماعی و وجوه درخواستی این وزارتخانه پرداخت شده تا معوقات پرستاری در سراسر کشور پرداخت شود.

– پرداخت 6 درصد مطالبات پرستاران از بیمه سلامت

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: این سازمان در پیگیری موضوع بیمه سلامت اعلام کرد که 3 درصد از این مبلغ به حساب دانشگاه های کشور واریز شده و 3 درصد دیگر به حساب دانشگاه های کشور واریز می شود. دانشگاه ها تا هفته آینده با توجه به اینکه در قالب اوراق قرضه خواهند بود.

نماینده مردم اراک در شورای اسلامی در خصوص پیگیری های کمیته پرستاری شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این پرداخت ها و با پیگیری های سازمان نظام پرستاری متوجه شدیم که در پرداخت حقوق پرستاران اتفاق خاصی نیفتاده است. حقوق و دستمزد معوقات و معوقات هنوز وجود دارد.

حداقل نیمی از مطالبات پرستاران باید تا روز پرستار پرداخت شود

جمالیان گفت: با توجه به اهتمام زیاد وزیر بهداشت، دکتر ظفرکندی به موضوع مطالبات پرستاری، طی نامه ای از وزیر بهداشت در خصوص پرداخت بیمه سلامت از طرف دانشگاه ها و عدم پرداخت به پرستاران توضیح خواستیم. معوقات و اعلام کردیم که حداقل تا روز پرستار، بیش از نیمی از مطالبات پرستاران پرداخت شده است.

وی درباره برآورد مجموع معوقات پرستاران گفت: بر اساس آماری که در اختیار داریم اکثر دانشگاه ها بین 6 ماه تا یک سال معوقه پرستاران را دیر پرداخت می کنند. برخی از دانشگاه های با رتبه بهتر 6 ماه تاخیر دارند و برخی دیگر 12 تا 14 ماه تاخیر دارند.

معوقات مطالبات پرستاری به 3 تا 4 ماه می رسد

رئیس کمیسیون پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در صورت پرداخت این مبالغ به دانشگاه ها، بیمه سلامت تا اردیبهشت 1403 هجری شمسی به طور کامل بدهی خود را پرداخت کرده است. همچنین در صورت پرداخت سه قسط باقی مانده در هفته آینده، وی تا حدود مرداد ماه بدهی بیمه درمانی خود را پرداخت کرده است.

جمالیان درباره سایر مبالغ نیز گفت: بنیاد تامین اجتماعی دو بدهی به پرستاران دارد که بازپرداخت می شود. در صورت پرداخت این مبالغ حداقل سن معوقه باید به طور متوسط ​​بین 3 تا 4 ماه باشد. اکنون میانگین تاخیر در پرداخت ها 9 ماه است و با این پرداخت ها به طور میانگین 3 تا 4 ماه خواهد بود که شامل کار و اضافه کاری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به انتظارات و فشارهایی که داریم، امیدواریم این اتفاقات قبل از روز پرستار رخ دهد. یکی از موضوعاتی که شخصا و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیر آن هستیم، اجرای آن مطالبات پرستاری است که بتوانیم به آن پاسخ مشخصی بدهیم تا روز پرستار مشخص شود.

رئیس کمیسیون نظام پرستاری مجلس گفت: به همین دلیل مطالبات پرستاران را به صورت کتبی، تلفنی و به هر نحوی پیگیری می کنیم. این کمترین کاری است که می توانیم برای سخاوت پرستاران انجام دهیم. قولی که می دهیم این است که یکی از وظایف روزانه ما پیگیری مجدانه نیازهای پرستاری است.

مجوز استخدام 15000 پرستار

یکی از اعضای کمیته بهداشت و درمان درباره کمبود پرستار و مجوز کار گفت: موضوع دیگری هم هست که پیگیر هستیم و آن افزایش تعداد پرستاران است. تعداد پرستاران در هر تخت با استاندارد فاصله زیادی دارد. پیشنهاد شده است که نسبت پرستار به تخت حداقل به 1.8 برسد و بتوانیم مشکل کمبود پرستار و اضافه کاری اجباری را برطرف کنیم.

جمالیان افزود: طبق قانون; اضافه کاری اجباری جایی برای پرستاران ندارد اما متاسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی پرستاران به دلایل مختلف مجبور به اضافه کاری به درخواست و یا حتی به زور می شوند.

وی گفت: با پیگیری هایی که انجام داده ایم امسال برای کمتر از 15 هزار پرستار مجوز درخواست کرده ایم تا با اضافه شدن نیروی پرستاری تعداد پرستاران دولتی و کیفیت خدمات پرستاری افزایش یابد. افزایش.» این افزایش همراه با اضافه کاری اجباری پرستاران کاهش خواهد یافت.

جمالیان گفت: برای فعال شدن این موضوع مراحل قانونی برای صدور پروانه کار در حال انجام است. تغییرات دولت کمی این موضوع را به تعویق انداخته است، اما آنها به دنبال مجوزهای استخدامی هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی مجوز کار را به وزارت بهداشت بدهند، آزمون به سرعت انجام می شود و مراحل جذب به صورت روتین پیش می رود.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع اشتغال به دلیل نیاز به تشکیل کارگروه های مختلف ممکن است کمی بیشتر از سایر مطالبات طول بکشد، ما نمی توانیم در روز پرستار این خبر خوش را بدهیم اما من و شما. می توان مطمئن بود که این تقاضا در سال جاری نیز برآورده خواهد شد.” .

– پیشنهاد افزایش عامل فوق خاص و درج آن در حکم

رئیس کمیته پرستاری کمیته بهداشت و درمان مجلس شورا درباره فوق العاده ویژه و احیای حقوق پرستاران گفت: برای فوق العاده ویژه یا احیای حقوق پرستاران نیز پیشنهاد دادیم که ضریب 0.4 به ضریب 0.4 تغییر یابد. یکی تا مقدار آن بیشتر و در حکم لحاظ شود.

وی گفت: دولت نیز این موضوع را به شورای حقوق و دستمزد ارجاع داده است که به همراه مبلغ اضافه کار پیشنهاد می شود. البته دولت اعلام آمادگی کرد و اعلام کرد با این موضوع موافق است.

جمالیان گفت: ما بر موضوع سختی کار پرستاری و قوانین آن اصرار داریم. طبیعی است که پرستاری یک حرفه سخت و زیان آور محسوب می شود و برای پرستاران فوایدی دارد و امیدواریم بتوانیم الزامات پرستاری را برآورده کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *