عضو اتاق بازرگانی تهران: ۷۰درصد ترافیک اینترنت کشور فیلتر است / وی‌پی‌ان‌ها مصرف ترافیک را دوبرابر کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

النا: نایب رئیس کمیته تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران گفت: بیش از ۷۰ درصد ترافیک اینترنت کشور فیلتر است و پیام رسان ها و برنامه هایی که این میزان ترافیک را اختصاص می دهند فیلتر هستند و البته آنها نیز فیلتر می شوند. پس از فیلتر کردن به همان میزان ترافیک داشته باشید.

رضا قربانی نایب رئیس کمیته تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران در خصوص لزوم رفع هر چه سریعتر فیلترینگ اینترنت در ایران توضیح داد: مطالبه عمومی از دولت در خصوص اینترنت وجود دارد. در ایران برای رفع اختلالات، اختلالات ایجاد شده توسط متقاضیان اینترنت در کشور و گیمرها را می توان از جمله این افراد نام برد، این اختلالات ناشی از فیلترینگ گسترده در اینترنت در ایران است تا جایی که بیشتر. اکنون بیش از 70 درصد از ترافیک اینترنت کشور فیلتر شده است، به عبارتی پیام رسان ها و برنامه هایی که این ترافیک را به خود اختصاص می دهند، فیلتر هستند و جالب اینجاست که حتی پس از فیلتر شدن هم از همین میزان ترافیک برخوردار بودند. در حالی که دسترسی به آنها دشوار شد. این مشکل باعث ایجاد تقاضای عمومی برای دسترسی رایگان به خدماتی شد که ترافیک زیادی را به خود اختصاص داد در حالی که این مطالبه عمومی – در کشور ما به یک تخلف تبدیل شده است.

وی افزود: تصفیه در ایران سازوکار قانونی دارد و انتظار می رود کارگروه شناسایی مصادیق محتوای مجرمانه که شش نفر از اعضای آن از مقامات دولتی هستند به این پرونده رسیدگی کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات شش نفر از اعضای دولت این کارگروه هستند. به نظر می رسد این شش نفر با سیاست های دولت چهاردهم موافق هستند و با رفع فیلتر موافق هستند و از این رو انتظار می رود دولتمردان این شش غیردولتی را قانع کرده و با خود همراه کنند. شش نفر از اعضای غیردولتی شامل دادستان کل کشور، رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یک نفر از نمایندگان و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی هستند. کمیسیون مجلس و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی.

نایب رئیس کمیته تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: من معتقدم حذف انحلال آسان ترین کاری است که دولت چهاردهم می تواند انجام دهد و به همین دلیل با مسائل پیچیده ای مانند مذاکره با آمریکا مواجه نیست. و دیگر دولت های متخاصم، اما یک مسئله ملی است و البته حل آن ممکن است دولت را تحت فشار گروه های داخلی قرار دهد که نتایج عملکرد آنها در کشور در سال های اخیر آشکار شده است. حتی در راستای اظهارات این گروه ها، برنامه ها و پیام های داخلی برای مقابله با انواع فیلترینگ های خارجی ایجاد شد، اما پاسخگوی تقاضای عمومی نبود و فیلترینگ تنها منجر به ورود VPN هایی شد که مصرف ترافیک و آلودگی شبکه را دوچندان کرد. فضای اینترنت و ابزارهای آن بر این اساس مشکل اصلاح انحلال در کشور روشن و راه حل آن نیز مشخص است.

قربانی خاطرنشان کرد: برای هیئت دولت چهاردهم و وزیر ارتباطات در ترکیب آن احترام قائل هستم. آنها به صبر دعوت می کنند، اما تا کی؟ علاوه بر این ما به دنبال گفتار درمانی نیستیم و اگر اعتماد مردم خدشه دار شود، ادامه فیلترینگ حتی برای یک روز بیشتر اشتباه است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *