تروئیکای اروپایی و ایتالیا حمله اسرائیل به یونیفل را محکوم کردند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: چهار کشور اروپایی در بیانیه ای مشترک ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل، خواستار توقف این حملات شدند.

چهار کشور اروپایی در بیانیه مشترکی که شامگاه دوشنبه منتشر شد، از ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه خواستند تا حملات نظامیان صهیونیست به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) را متوقف کنند.

وزرای خارجه این چهار کشور اروپایی ضمن ابراز نگرانی عمیق از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل که منجر به مجروح شدن تعدادی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل شد، خواستار توقف «فوری» این حملات شدند. این حملات

در بخشی دیگر از بیانیه مشترک چهار کشور آمده است: «هر گونه تهدید علیه امنیت یونیفل را محکوم می کنیم، هر گونه حمله به نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان به منزله نقض قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است». “

علاوه بر ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه، تعداد زیادی از کشورهای اروپایی از جمله نیوزلند و اسپانیا به اتفاق آرا حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل را محکوم کردند.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، پیشتر اعلام کرده بود که دبیرکل سازمان ملل متحد حملات رژیم صهیونیستی به نقاط دیده بانی نیروهای حافظ صلح این سازمان در جنوب لبنان در روزهای اخیر را که منجر به مجروح شدن تعدادی شد، محکوم کرد. از این نیروها وی تاکید کرد که این حملات ممکن است نمونه ای از ارتکاب جنایت جنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دوژاریک گفت: «پرسنل یونیفیل و پایگاه‌های آنها هرگز نباید دوباره مورد حمله قرار گیرند، «حمله علیه حافظان صلح به منزله نقض قوانین بین‌المللی است و ممکن است جنایت جنگی باشد».

وی در ادامه بیانیه خود با اشاره به حمله روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل نوشت: در حادثه بسیار ناراحت کننده ای که – رخ داد، دروازه ورودی مقر سازمان ملل متحد مورد حمله عمدی خودروهای زرهی نیروهای اسرائیلی قرار گرفت. ارتش.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دستکم 15 نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان موسوم به یونیفل در روزهای اخیر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

یونیفل اعلام کرده است که هرگونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح، نقض جدی قوانین بشردوستانه و قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است.

نیروهای یونیفل متشکل از حدود 9500 سرباز از ملیت های مختلف هستند که پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1978 تشکیل شدند. این نیرو اخیرا ارتش اسرائیل را به هدف قرار دادن عمدی مواضع این رژیم در جنوب لبنان متهم کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از جنوب لبنان شد و گفت: «امتناع از خروج نیروهای یونیفل از جنوب لبنان به معنای گروگان قرار دادن آنها در لبنان است. دست حزب الله.» و جان آنها و سربازانمان را به خطر انداختیم.»

سخنگوی یونیفل در پاسخ به درخواست ارتش رژیم صهیونیستی برای عقب نشینی از پایگاه های خود در جنوب لبنان گفت: هیچ طرفی نمی تواند برای سرنوشت ماموریت نیروهای یونیفل در این منطقه تصمیم بگیرد. نیروهای یونیفل به مأموریتی که شورای امنیت به درخواست دولت لبنان به آنها محول کرده است ادامه می دهند. بنابراین ماموریت ما در جنوب لبنان یک تصمیم مشترک است و هیچ دولت یا نهادی نمی تواند به تنهایی در مورد این ماموریت تصمیم گیری کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *