احضار سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران / علت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سفیر مجارستان که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در اعتراض به تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

در پی اقدام روز دوشنبه اتحادیه اروپا برای اعلام تحریم های جدید علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، سفیر مجارستان در تهران از سوی معاونت سیاسی وزارت امور خارجه احضار شد.

در این جلسه ضمن اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به آخرین تصمیم اتحادیه اروپا، تاکید شد که توسل به روش‌های غیرقانونی و قهری مانند اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه غیرقابل قبول است. راه به جایی نخواهد برد

در این دیدار همچنین تاکید شد که همکاری دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها قانونی و با هدف حفظ منافع و امنیت ملی ایران بوده و اجازه دخالت اشخاص ثالث در امور این کشور را نمی دهد. او – او.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین خطاب به طرف اروپایی گفت: اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، نقض آشکار موازین و مقررات حقوق بین‌الملل به‌ویژه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و مغایر است. با مطالبات اروپایی ها برای حقوق بشر.

در پایان این دیدار به نماینده اتحادیه اروپا توصیه شد در دام محافل ضد ایرانی به ویژه رژیم آپارتاید صهیونیستی نیفتد و منافع و روابط دیرینه خود با ایران را فدای اهداف دشمنان نکند. روابط ایران و اروپا

سفیر مجارستان ضمن استماع نکات مطرح شده اعلام کرد که وضعیت را به مقامات اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *