واکنش سفیر ایران در کابل به خبر تیراندازی به اتباع افغان و جان‌باختن ده‌ها نفر در مرز ایران: صحت ندارد / برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست / نیرو‌های مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان پس از انتشار گزارشی مبنی بر کشته شدن ده ها شهروند افغانستانی در مرز ایران این موضوع را تکذیب کردند.

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در این شبکه اجتماعی نوشت:

وی افزود: برخورد قانونی با «ورود غیرقانونی اتباع غیرمجاز» حق مشروع دولت ها است و مرزبانان در هر کشور موظفند از ورود اتباع غیرمجاز جلوگیری کنند.

سفیر ایران در کابل گفت: مدیریت تردد برون مرزی یک مسئولیت دوجانبه است و کشورهای همسایه موظفند از عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و تردد غیرمجاز اتباع خود جلوگیری کرده و در حفاظت از مرزهای خود به وظایف و تعهدات بین المللی پایبند باشند. .

کاظمی قمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرقانونی و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آنها در تمامی نقاط مرزی است. اما در این زمینه کاملا قانونی و مسئولانه و بر اساس سیاست حسن همجواری، رحمت اسلامی و پایبندی به مفاد معاهدات بین المللی عمل می کند.

این مقام ایرانی تاکید کرد: در پرتو جنون رسانه‌های کذب، پذیرش هرگونه محتوا مستلزم دقت، اعتبار، مسئولیت‌پذیری و گزارش مسئولانه رسانه‌ها است.

برخی رسانه های افغانستان گزارش دادند که چند مهاجری که قصد ورود به ایران را داشتند بر اثر تیراندازی مرزبانان ایرانی کشته شدند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *