معاون صداوسیما: یک مجری که احتمالا در تدارک بازگشت به تلویزیون بود رفته با کسی در مورد همجنس‌بازی صحبت کرده؛ طبیعی است که او را نمی‌توانیم روی آنتن تلویزیون بیاوریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: محسن برمهانی درباره شرایط تلویزیون برای همکاری با سلبریتی ها گفت: بسیاری از این افراد علاقه مند به بازگشت به سازمان صداسیما هستند، زیرا می بینند این سازمان دیگر سازمان قبلی نیست و در حال تحول است. همکاری با تلویزیون ایران برای کسانی که می خواهند کار کنند یک مزیت بزرگ است. باید شرایط کار با تلویزیون را به صورت حرفه ای فراهم کنیم و هرکسی که این شرایط را داشته باشد می تواند کارش را در این زمینه انجام دهد.

دیروز بخشی از این گفت و گو که چند ساعت به طول انجامید با عنوان «پاسخ معاونت سیما به نظرسنجی ایسپا و شمول تلویزیون» منتشر شد و در ادامه بخشی دیگر از این گفت وگو با عنوان «توضیحات معاونت سیما درباره همکاری با چهره ها» را می خوانید.

اگر جامعه ایران آسیب نبیند ما از سرمایه خود محافظت خواهیم کرد

معاون صداوسیما در خصوص وضعیت رسانه ملی در همکاری با سلبریتی ها و اینکه برخی انتقاد می کنند که چرا صداوسیما با سلبریتی ها و سلبریتی ها کار نمی کند و در مقابل دیگران انتقاد می کنند که چرا تلویزیون با چهره خاصی همکاری می کند. این دوگانگی را چگونه مدیریت می کنید، او گفت: موضوع همان چیزی است که شما به آن اشاره کردید و داستان «نمادی از برکت به نام دیوار استوار واقعیت» است؟ یعنی اگر با آقای نعمتی کار نکنیم می گویند از مردم غفلت شده است و اگر کار می کنیم می گویند واقعیت این است که مثلا شما باید با آقای نعمتی کار می کردید. در حالی که آقای عباس نعمتی از نویسندگان خوب کشورمان به حساب می آید و اولین نفری بود که در دوران انتقال و حتی قبل از آمدن من با ایشان قرارداد بست.

اگر ما یک سری کارها را انجام دهیم و جامعه ایران آسیب ببیند (الزاما در تعریفی که منتقدان ما می گویند جامعه متوسط ​​ایران است) این کار را نمی کنیم. اما اگر جامعه ایران آسیب نبیند ما از سرمایه خود خلاص نمی شویم. مثلاً یک سریال گلچین داریم که شاید دو بازیگر اشتباه کرده اند، اما چون دو بازیگر اشتباه کرده اند، نمی توانیم از آن سرمایه گذاری کلان صرف نظر کنیم. ما یک سال مختارنما را پخش نکردیم، ایرادات زیادی گرفتیم. الان کانال آی فیلم البته کانالی برای پخش سریال های تکراری است و مشکلی ندارد و مخاطب خوبی دارد.

چرا مدیری، جوآن و علیخانی به تلویزیون برنمی گردند؟

حالا وقتی صحبت از همکاری با چهره ها می شود، نگاه کنید. چهار پنج چهره بیشتر ذکر نکرد. از رامبد جوان، مهران مدیری، عادل فردوسی پور، احسان علیخانی و علی ضیا نام برد. آقای فردوسی پور قبلا از من خداحافظی کرده اند و وقتی می گویم رسانه ما حرفه ای نیست یعنی رسانه حرفه ای نیست که در این 30-40 سال مدیریت شده است (الان به صورت حرفه ای مدیریت نمی کنم چون من من یک سری عادت های اشتباه را تغییر می دهم). اگر اختیار داشتم باید این تغییرات را انجام می دادم) با عوامل او برخورد حرفه ای نمی شد. یعنی عبارات انگلیسی را به خوبی به کار می بریم و همیشه هنگام یادگیری لهجه پیدا می کنیم اما هیچ رابطه حرفه ای با آنها نداریم و کاملا غیرحرفه ای با رسانه ها و چهره ها برخورد می کنیم.

اگر فردی بخواهد به سازمان صدا و سیما برگردد طبیعتاً باید ویژگی های حرفه ای را در نظر بگیرد. اگر صدا و سیما با این مسائل مشکل داشت، فصل دوم سریال را تولید نمی کرد. ساخت فصل دوم یکی از اجزای تغییر در صنعت رسانه است و بسیار جدی گرفته می شود. می بینید که بسیاری از کسب و کارها به موفقیت های مستمری دست یافته اند، مانند «پایتخت»، «نون خا» و «زیر خاکی». اینها چیزهایی است که می گوییم چقدر موفق هستند و تصمیم می گیریم با آنها ادامه دهیم.

بعد از وقایع سال 1401 هجری قمری عده ای گفتند ما تلویزیون کار نمی کنیم

ما همچنین به دنبال ایجاد نام ها و عناوین جدید هستیم، اما این کار کمی زمان می برد. این سه سریال احتمالا از دل ده ها اثر خلق شده اند و می درخشند. من شخصا با بسیاری از هنرمندانی که نام بردید صحبت کرده ام و از آنها خواسته ام که برگردند. با برخی از این افراد قبل از حوادث 1401 صحبت شده بود و آنها می گفتند که علاقه ای ندارند با عنوانی که اکنون روی آن کار می کنیم بیایند، مثلاً من ده فصل روی یک عنوان کار کرده ام و باید باشد. برای یک یا دو سال قبل از یک آدرس جدید عبور کنید یا بیایید با همان آدرس کار کنیم. یا یکی دیگر از عزیزانی که دو سه فصل در یکی از برنامه های تلویزیونی خوب و پرطرفدار کار می کرد، گفت الان سخت است استعدادهای جدید پیدا کنم و باید با فاصله وارد شوم. من خودم با آنها صحبت کردم اما موضوع مربوط به حوادث سال 1401 بود و گفتند ما با تلویزیون کار نداریم. اگر بخواهند با تلویزیون کار کنند، امکاناتی دارد.

عزیز دیگری آمد و گفت می خواهم برگردم و در تلویزیون کار کنم، با او صحبت کردیم و شاید قرار بود در نوروز 1404 از او کار بگیریم.

برمهانی همچنین خبر پخش پانتولگ در نوروز 1404 به تهیه کنندگی مهران مدیری را اشتباه خواند و گفت: خیر. خبر حضور آقای کارگردان در پانتوله کاملا کذب است. البته هرکس به موازین پایبند باشد و احساسات مردم اسلامی ایران را جریحه دار نکند، حتما با او همکاری خواهیم کرد.

ما نمی توانیم کسی را که همجنس گرایی را پاکسازی کرده است برگردانیم

و البته یکی از مجریان که خود را برای بازگشت به تلویزیون آماده می کرد با شخصی در مورد همجنس گرایی صحبت کرد و او را از این عمل زشت و زشت پاک کرد. طبیعتاً اگر آن را روی آنتن تلویزیون بیاورید، مخاطب ما قبول نمی کند. عامه ای که می گویم یعنی عامه ای که 70 درصد در شهرهای بزرگ زندگی نمی کنند و آن شهر بزرگی که مثلاً می گوییم در تهران همین بالا را داریم و شهرری هم داریم و طبیعی است که بخش بزرگی از مردم تهران این موضوع را قبول ندارند. ما خودمان این کار را نمی کنیم. برخی از این موارد نیاز به زمان و شجاعت دارند.

به یکی از این افراد گفتم که می‌دانم به چه فکر می‌کند و او هم قبول کرد. بعداً از من شکایت کرد که چرا این حرف را زدم. این فرد یکی از چهره های موفق و بلندپایه ای است که الان با او کار نمی کنیم. زمانی که حامی او کمیته امداد امام خمینی (ره) است، نام امام خمینی (ره) را به کار نمی برد، نه به خاطر قبول نکردن آن، بلکه به دلیل فشار همکارانش، وگرنه بسیاری از این افراد با رژیم صهیونیستی قهر کرده و طرد می کنند. آن را آنها از حذف این رژیم راضی هستند و از تشکیل دولت فلسطین در تمام سرزمین های اشغالی راضی هستند، اما به دلیل ترس از واکنش همکاران خود به این موارد اشاره نمی کنند. آقای شاهمرادی، مدیر شبکه چهار، تعبیری به نام «گفتمان فرهنگی» به زبان آوردند.

یکی از این عزیزان به من گفت وقتی پیامی می‌فرستد خیلی‌ها حتی افرادی که او می‌شناسد به من توهین می‌کنند و پیام‌های تهدیدآمیز می‌فرستند. این فضایی است که ما در آن زندگی می کنیم. اما برخی دیگر از دوستان با وجود این مشکلات به کار خود ادامه می دهند، اما دلیلی ندارد که من لزوما با آنها موافق باشم، اما تعامل حرفه ای با یکدیگر داریم. واقعاً وقتی این بچه ها برمی گردند و ما با آنها کار می کنیم، به شوخی می گویند که کسی آنجا نبود و باید دوباره با آنها کار کنید.

بسیاری از این افراد علاقه مند به بازگشت به صدا و سیما هستند، زیرا می بینند که این سازمان دیگر مانند گذشته نیست و در حال تحول است. به هر حال همکاری با سیمای ایران برای کسانی که می خواهند کار کنند یک امتیاز بزرگ است. ما باید شرایط کار با تلویزیون حرفه ای را برآورده کنیم و هرکسی که این شرایط را داشته باشد می تواند کارش را در این زمینه انجام دهد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *