هلال‌احمر: ۸۰ درصد مجروحان لبنانی در ایران از نابینایی نجات یافتند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: از 700 مصدوم لبنانی 500 نفر برای مداوا به ایران آمدند که 80 درصد آنها از نابینایی نجات یافتند.

پیرحسین کولیوند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایران در آمچی در مراسم یادواره 67 شهید نجاتگران خراسان شمالی گفت: اسلحه شهدای نجاتگران برانکارد بود و جان خود را فدا کردند تا دیگران را نجات دهند.

وی گفت: تعداد جوانان هلال احمر چند سال پیش حدود 460 هزار نفر بود اما اکنون به سه میلیون جوان رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: – جمعیت هلال احمر استانداری ها در برگزاری مراسم یادواره شهدا از یکدیگر پیشی گرفته اند و این رویه را در دستور کار خود دارند تا بدانند چه کسانی را محکوم می کنیم و در چه مسیری هستیم. ما مسیری را که باید در آن حرکت کنیم محکوم می کنیم.

کولیوند 6 ویژگی از شهدای امداد را شناسایی کرد و گفت: شهدای امداد، ایثارگر، شجاع، شجاع و دارای اراده قوی در جبهه های جنگ از خط مقدم و اصلی گرفته تا پیام رسانی و حضور در اردوها و بیمارستان ها بودند.

این مسئول ادامه داد: آنها خود را مسئول حفظ جان سربازان می دانستند.

وی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد در دل آنها وجود داشت و این یکی از مهمترین ویژگی های نجاتگران شهید بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تایید کرد: امدادگران ما مؤمن، هجرت و جهاد بودند.

وی خاطرنشان کرد: تداوم راهپیمایی شهدای امداد به نام جوانان کارکشته و وفادار هلال احمر رشدی داشت و اکنون نیز پا به پای آنها هستند.

* 3000 مجروح در انفجار پیجر

کولوند با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: رژیم صهیونیستی دستگاه عمومی به نام پیجر را به ابزار ترور تبدیل کرد و باعث مجروح شدن 3000 چشم شد.

وی گفت: ظرف چند ساعت 200 پزشک و چشم پزشک از کشورمان برای کمک اعلام آمادگی کردند اما سید حسن نصرالله به دلیل اینکه نمی خواست باری بر دوش ایران بگذارد این کمک را نپذیرفت اما برای کمک به لبنان رفتیم. .

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از 700 مصدوم 500 نفر را به کشور آوردیم، 50 نفر را به خراسان رضوی اعزام کردیم و 80 درصد مصدومان از نابینایی نجات یافتند.

وی گفت: در مورد این رژیم جنایتکار، امدادگران، صلیب سرخ و بیمارستان هیچ تفاوتی با هم ندارند.

کولیوند به آوارگی یک میلیون لبنانی اشاره کرد و گفت: در لبنان بیمارستانی را در مکانی ایجاد کردیم که 100 هزار نفر را در اطراف آن جا می داد، اما ساعت دو بامداد با ده موشک منهدم شد.

وی ادامه داد: ما بیمارستان دیگری تأسیس کرده ایم و در این مسیر کوتاه نمی آییم و راه ما را شهدا مشخص کرده اند و این برای ما افتخار است که در راه جهاد فی سبیل الله گام برداریم یا کار را انجام دهیم. جانمان را فدا کنیم

کولیوند گفت: 100 کامیون مواد غذایی و بیولوژیکی اهدایی مردم اخیرا به لبنان ارسال شد و ظرف چند روز آینده یک کشتی حامل 10 هزار تن از کمک های خصوصی مردمی ارسال می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *