هشدار نارنجی برای تهران / کاهش ۱۰ تا ۱۷ درجه‌ای دما و بارش باران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به کاهش محسوس دما، بارش باران و وزش باد شدید هشدار داد.

کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: کاهش محسوس دما به ویژه از سه شنبه تا پنجشنبه (1 تا 3 آبان) در تمام مناطق استان پیش بینی می شود. میانگین دمای هوا در مناطق شمالی، کوهپایه ها و ارتفاعات بین 12 تا 17 درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

از اثرات این مخاطره جوی می توان به وقوع تنش گرمایی به ویژه در نیمه شمالی استانداری و بارش برف در مناطق شمالی به ویژه از چهارشنبه تا پنجشنبه (2 تا 3 مهرماه) در ارتفاعات و وزش باد شدید در ارتفاعات اشاره کرد. ارتفاعات در ارتفاعات به ویژه قله های البرز مرکزی افزایش یخبندان در شب و تداوم توده هوای سرد به ویژه از چهارشنبه تا جمعه در دامنه های شمالی و ارتفاعات پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران در خصوص بررسی و آماده سازی سیستم های گرمایشی، تنظیم دمای گلخانه های کشاورزی، سالن های پرورش قارچ، مرغداری ها و دامداری ها و استفاده از ضدیخ در خودروها و تاسیسات حساس به دما بویژه در نیمه شمالی پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و مدیریت حامل های انرژی به ویژه گاز و برق.

سازمان هواشناسی استان تهران نیز فعالیت سامانه دوم را تشریح کرد: بارش باران، مه، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه ای در دامنه ها و ارتفاعات و گاهی بارش برف در روزهای دوشنبه و سه شنبه (9 مهر و 10 آبان) در دامنه ها و. ارتفاعات شمال استان تهران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (2 و 3 آبان) در نیمه شمالی استان تهران.

در این شرایط آب و هوایی جاده ها لغزنده است به خصوص در مسیرها و مسیرهای کوهستانی، بادهای شدید تا بسیار شدید به صورت لحظه ای می وزد و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، پوشش گلخانه ها، سازه های موقت، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال وجود دارد. در برخی مواقع بارندگی متوسط ​​تا شدید، آبگرفتگی برخی از معابر و جاری شدن آب در دامنه‌های شمالی و ارتفاعات، احتمال وقوع رعد و برق در نقاط در معرض تگرگ، خطر ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، مه گرفتگی گاه به گاه و دید کم. به خصوص در ارتفاعات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات گاهی بارش برف و در ارتفاعات و قله ها کولاک و بالا آمدن سطح رودخانه ها و طغیان مسیل ها دور از پیش بینی نیست.

در سفر به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه ها مراقب باشید، از مسافرت و استراحت در حاشیه رودخانه ها و کانال ها خودداری کنید، از پرواز با گلایدر، هواپیمای آموزشی و هلیکوپتر خودداری کنید، از حمل و نقل بادیه نشین و چرای دام در ارتفاعات خودداری کنید، دهانه پل ها را تمیز کنید. و لایروبی کانال ها و آبراه ها و عدم استفاده از سموم و سم پاشی باغات و مزارع در هنگام… وزش باد و باران، هشدار متصدیان منابع طبیعی، آماده سازی بزرگراه ها و دستگاه های اجرایی و امدادی از جمله توصیه های سازمان هواشناسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اخطار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران، یک پدیده جوی با اثرات منفی و خسارات احتمالی پیش بینی می شود. اخطار نارنجی برای آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده زیانبار صادر می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *