قتل مهندس شبکه در فرودگاه امام توسط همکار خود / متهم: با کارفرما در مورد حقوق مشاجره کردم که ناگهان کلت‌کمری را برای ترساندن او کشیدم؛ به صورت اتفاقی یک گلوله شلیک شد و به فرد دیگری که همکارم بود، برخورد کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: جوانی که در ساختمان ارتباطات فرودگاه امام (رضی الله عنه) به طور تصادفی همکار خود را کشته بود، ساعتی پس از وقوع جنایت در بارند دستگیر شد.

عقربه ها دقیقا ساعت نه صبح روز دوشنبه 9 مهرماه نشان می دادند که صدای شلیک گلوله سکوت صبحگاهی ساختمان اداره ارتباطات فرودگاه امام (رضی الله عنه) را شکست و جنایتی فجیع به سرعت رخ داد. به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد.

در پی اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان زبده اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با همراهی قاضی محسن افکی راهی . شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی با حضور در محل حادثه، تحقیقات مقدماتی را آغاز کرد.

خودروهای ماموران پلیس فرودگاه، بازپرس جنایی پلیس آگاهی، تیم شناسایی، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی بازپرس خصوصی قتل در مقابل ساختمان اداره ارتباطات فرودگاه امام (ره) حضور داشتند. در فاصله زیادی از سالن انتظار و ترانزیت مسافر قرار دارد. کارکنان مجتمع نیز دور حلقه زرد امنیتی جمع شده و مشتاقانه به دنبال اخبار جدیدی از این جنایت بودند.

تیم جنایی به محض ورود به اتاق «فناوری» در ساختمان اداره ارتباطات، با جسد مرد جوانی مواجه شدند که با گلوله از ناحیه قفسه سینه زخمی شده بود. بررسی های اولیه نشان می داد مقتول توسط همکارش کشته شده است.

یکی از کارمندان شرکت پیمانکاری فرودگاه که از این جنایت مطلع بود، ماجرای حادثه را اینگونه برای تیم تحقیق توضیح داد: مدتی بود که قاتل مدام از رئیس خود که کارمند است، سوال می کرد. در فرودگاه یک پیمانکار برای افزایش حقوق در این اتاق حضور داشت که کارفرما این موضوع را نپذیرفت و همین موضوع باعث اختلاف بین آنها شد.

شاهد جنایت گفت: دقایقی پیش قاتل از محل کارش به این اتاق آمد و دوباره موضوع را مطرح کرد اما فایده ای نداشت که ناگهان بین این دو نفر نزاع در گرفت. پس از لحظاتی قاتل اسلحه کمری خود را بیرون آورد و قصد تیراندازی به رئیسش را داشت که ناگهان تیری به میان جمعیت شلیک شد و به سینه فرد دیگری که بی گناه در دفتر کارش در این اتاق مشغول به کار بود اصابت کرد. پس از این حادثه، قاتل به سرعت از محل متواری شد و صاحب کسبه ای که از تیراندازی جان سالم به در برد، شوکه شد.

تیم جنایی با به دست آوردن این مهم خیلی زود اقدامات اطلاعاتی را آغاز کردند و با استفاده از روش های نوین برای کشف جرم متوجه شدند که متهم پس از ارتکاب جنایت به جاده ساوه رفته و هم اکنون در پرند مستقر است.

به این ترتیب ماموران پلیس آگاهی بلافاصله وارد پرنده شدند و پس از تعقیب و گریز و اسپانسری پنهان، مرد جنایتکار را در یک عملیات تیز دستگیر کردند.

متهم در همان تحقیقات اولیه علناً به قتل همکار خود در ساختمان اداره ارتباطات فرودگاه امام اعتراف و اعلام کرد که قصد ارتکاب جرم را نداشته است.

مصاحبه با متهم

چند سالته

من 41 سال سن دارم و 16 سال است که در فرودگاه کار می کنم.

آیا با مقتول اختلاف داشتید؟

نه من با او مشکلی نداشتم. حتی تازه فهمیدم همسرش باردار است.

چه اتفاقی افتاد که همکارتان را کشتید؟

من قصد جنایت نداشتم. ناگهان صدای گلوله ای از تفنگ بلند شد. گلوله ابتدا به صفحه و سپس به سینه مقتول اصابت کرد.

مقتول در ساختمان چه می کرد؟

او مهندس شبکه بود.

آیا همیشه کوله پشتی حمل می کنید؟

نه، من – پیمانکارم را آوردم تا کارفرما را بترسانم.

اسلحه را از کجا خریدی؟

صفحه ای در فضای مجازی پیدا کردم که یک دستگاه کلت کمری می فروشد. از اونجا سفارش دادم

آیا اعتیاد دارید؟

نه، من حتی سیگار هم نمی کشم

آیا شما متاهل هستید؟

بله، دو دختر کوچک هم دارم.

مشکل شما با کارفرمایتان چیست؟

دستمزدم 18 میلیون تومان بود و مدام از او می خواستم که حقوقم را افزایش دهد. اما قبول نکرد.

به همین دلیل تصمیم گرفتید کارفرمای خود را بکشید؟

نه، من فقط می خواستم او را بترسانم.

بعد از ارتکاب جنایت چه کردید؟

می ترسیدم به جاده ساوا بروم که پلیس مرا دستگیر کرد.

چطور مرتکب قتل شدی؟

صبح که سر کار آمدم به دفتر کارفرما رفتم و موضوع را مطرح کردم اما در آنجا با هم درگیری لفظی داشتیم که ناگهان برای ترساندن او کمربند را کشیدم. لحظه بعد به طور تصادفی گلوله ای شلیک کردم و به فرد دیگری که همکارم بود برخورد کردم.

پشیمانی؟

بله، من نمی خواستم کسی را بکشم. من شرمنده خانواده مقتول هستم.

با دستور قاضی تشخیصی شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و امور جنایی، متهم برای روشن شدن رموز پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *