مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی آغاز می‌شود [آبان ۱۴۰۳]

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بر اساس ابلاغیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی در آبان ماه سال 1393 انجام می شود و مرحله جدید ثبت نام خودرو از 11 آبان ماه 1393 هجری شمسی آغاز و تا پایان سال 1393 ادامه دارد. دوشنبه 16 آبان 1403 ق. متقاضیان می توانند پنج اولویت را از میان 19 مدل خودروی پیشنهادی انتخاب کنند.

همانند گذشته متقاضیان باید مبلغ 500 میلیون تومان را در یکی از بانک های اعلام شده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کسر کنند. این جریان از روز سه شنبه 24 ذی الحجه 1403 هجری قمری آغاز شد. متقاضیان تا ساعت 12 ظهر روز شنبه 14 آبان ماه 1403 فرصت دارند مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب نمایندگی خود رزرو کنند.

همانند گذشته دو دسته خودروهای وارداتی به متقاضیان عرضه می شود. دسته اول خودروهای با قیمت ثابت و دسته دوم خودروهای با قیمت مناسب هستند که ممکن است در آینده قیمت آنها افزایش بیشتری پیدا کند.

برنامه اول: ثبت نام خودروهای وارداتی و خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

آغاز مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی [آبان ۱۴۰۳]

قیمت جدول 1 در محل ورود قطعی است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص به این قیمت ها اضافه می شود مانند: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، هزینه حمل و نقل و … دیگران

جدول دوم قیمت خودرو بر اساس ورودی ها:

آغاز مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی [آبان ۱۴۰۳]

قیمت ذکر شده در جدول دو بر اساس ورودی حساب است. بر اساس مصوبات شورای رقابت، قیمت نهایی این خودروها توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر روی سامانه افزایش می یابد.

واضح است که هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه ها و هزینه های قانونی نیز به قیمت های نهایی و مصوب اضافه می شود.

قراردادهای فروش فقط باید بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو منعقد شود. در این راستا و در کلیه روش های فروش و پیش فروش به شرکت های واردکننده، مفاد مندرج در جدول مندرج در ماده چهار آیین نامه اجرایی فوق الذکر و اصلاحات آن استانداردهای کاری می باشد.

ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو را انتخاب کرده اند در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر درآمد سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *