انتقاد گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم از اظهارات میرباقری: این سخنان نه تنها مبنای دینی ندارد، بلکه مخالف صریح انبوهی از آموزه‌های اسلامی در زمینه صلح و همزیستی انسانی است / از نگاه دینی ارزش جان یک انسان برابر ارزش جان تمام بشریت است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

گروه معارف اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به این سخنرانی که از یک شبکه تلویزیونی پخش شد، پاسخ داد.

متن بیانیه گروه معارف اسلامی فرهنگستان علوم به شرح زیر است:

“به نام خداوند متعال.”

اخیراً سخنانی در برنامه شبکه اول سیما منتشر شده است که هیچ ربطی به ارزش ها و مبانی اسلامی ندارد. در این برنامه تلویزیونی، سخنران از جایگاه یک کارشناس اسلامی می گوید: «خیلی نزدیک شدن به خدا، حتی اگر نصف مردم جهان کشته شوند، ارزشش را دارد، بنابراین کشتن 42 هزار نفر در غزه برای آن مهم نیست مقصد عالی.»

گروه مطالعات اسلامی آکادمی علوم که از حق مردم فلسطین در دفاع از سرزمینشان و همچنین تمامی مظلومان و قربانیان اشغالگری در هر جای دنیا دفاع می کند، اعلام می کند که این سخنان نه تنها مبنای دینی ندارد. اما آنها با بسیاری از آموزه های اسلامی در زمینه صلح، همزیستی و همبستگی انسانی مخالف هستند. ترسیم چهره متجاوز به اسلام، به ویژه در شرایطی که مراکز فاسد قدرت و رسانه ها به پدیده زشت اسلام هراسی دامن می زنند و دین محمد صلی الله علیه و آله و سلم را به عنوان دینی خشن معرفی می کنند، هرگز درست نیست. و مذهب تهاجمی

اسلام جان انسان را بسیار مقدس و محترم می داند و البته بر کرامت، شرافت و حق مقاومت در برابر بی عدالتی، به ویژه ظلم بیرون راندن مردم از سرزمین و وطن، تأکید دارد. شأن شهادت در تعالیم اسلامی هرگز به معنای پذیرش جنگ یا بی ارزش ساختن جان یک نفر نیست، چه رسد به گروه زیادی از مردم.

در دنیایی که افراد وابسته به هر هویت مذهبی، قومی و فرهنگی بسیار کمتر از مظلومی که سال گذشته در غزه و کرانه باختری به شهادت رسیدند کشته می‌شوند، غوغایی بزرگ نه تنها در مورد بی‌اهمیت بودن خون‌های ریخته شده در این کشور برپا خواهد شد. جان انسان، بلکه از دیدگاه دینی که ارزش جان یک انسان را با ارزش جان کل بشریت می داند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *