پزشکیان در اجلاس بریکس: از همه ظرفیت‌های خود برای توقف جنگ در غزه و لبنان استفاده کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری دانشجویان : رئیس جمهور از فرصت های این گروه در طی 15 سال برای کاهش وابستگی به کشورهای غربی سخن گفت و بر ضرورت کاهش سلطه دلار از طریق ایجاد سبد ارزی بریکس تاکید کرد.

مسعود پزشکیان در اجلاس بریکس گفت: این سازمان در پانزده سال گذشته فرصتی را برای کشورهای مستقل فراهم کرده است که سرنوشت خود را تنها به کشورهای غربی گره نزنند.

وی افزود: با ایجاد سبد ارزی بریکس باید از سلطه دلار بکاهیم و تلاش کنیم تا سیاست های نادرست مالی و ناکارآمدی آمریکا در مبارزه با فساد متوجه کشورهای مستقل نشود.

مدیسین با اشاره به چالش‌های جهانی گفت: میل به هژمونی و یکجانبه‌گرایی تهدیدی جدی برای تحقق آرمان‌های بریکس است، اگرچه جنگ سرد به پایان رسیده است، اما بسیاری از امیدها برای جهانی عادلانه‌تر و امن‌تر برآورده نشده است.

رئیس‌جمهور کشورمان بر اهمیت بانک توسعه جدید و صندوق ذخیره فوریت‌ها تاکید کرد و گفت: این دو نهاد باید مسئولیت بیشتری در تامین مالی پروژه‌های کشورهای عضو و رسیدگی به اختلافات داشته باشند.

وی همچنین افزود: ما از آرمان های بریکس در خصوص اصلاح حکمرانی جهانی و رشد امنیت و صلح جهانی حمایت می کنیم.

مدیکیان با تاکید بر لزوم انجام اقدامات موثر برجام در جامعه بین المللی گفت: برجام باید با جدیت بیشتری به هدف خود یعنی انعکاس صداهای ناشنیده در جامعه بین المللی دست یابد باید تضمین و ابزار مناسب برای اجرای آنها فراهم شود.»

این پزشک درباره وخامت اوضاع امنیتی در فلسطین و لبنان گفت: ادامه وضعیت کنونی در این مناطق، جهان را در معرض خطر گسترش جنگ و ناامنی قرار می دهد: آنچه – در فلسطین و لبنان شاهد هستیم تعمیق پایه های جنگ و خشونت با نادیده گرفتن حقوق اولیه مردمی که چیزی جز حق حاکمیت بر سرزمین اجدادی خود نمی خواهند.

وی افزود: تقاضا دارم از همه توان فردی و جمعی خود برای توقف جنگ در غزه و لبنان، مقابله با آوارگان و کاهش تنش در منطقه استفاده کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *