تحقیق جدید: پنل‌های خورشیدی می‌توانند دما را در طول روز افزایش دهند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: یک مطالعه جدید نشان می دهد که پوشاندن پشت بام ها با پنل های خورشیدی فتوولتائیک سنتی ممکن است منجر به افزایش دما در روزهای گرم و کاهش در شب شود.

دکتر انصار خان از دانشگاه کلکته این تحقیق را با همکاری پروفسور ماتیوس سانتاموریس از دانشگاه نیو ساوت ولز، سیدنی سینتیا انجام داد. به دلیل کمبود داده های رصدی برای پانل های خورشیدی فتوولتائیک روی پشت بام، این محققان از شبیه سازهای آب و هوا در مقیاس متوسط ​​برای این تحقیق استفاده کردند. نتایج این تحقیق در مجله Nature منتشر شد.

بر اساس نتایج این تحقیق، اگر کل شهر به پنل های فتوولتائیک خورشیدی بر روی پشت بام ها مجهز می شد، دمای آن می توانست در روز 1.5 درجه سانتی گراد افزایش یابد و در شب 0.6 درجه سانتی گراد کاهش یابد.

به گفته پروفسور سانتامورس، بین افزایش دما و درصد سطوح پوشیده شده با پنل های فتوولتائیک رابطه خطی وجود دارد و اگر 100 درصد مساحت با این پنل ها پوشانده شود، در اوج گرما باعث افزایش قابل توجه دما می شود. تابستان سانتامورز همچنین گفت که تأثیر حرارتی فتوولتائیک در پوشش 100 درصدی پشت بام، بسیاری از مزایای انرژی های تجدیدپذیر را محدود می کند.

این نتایج نشان داد که فتوولتائیک ها راه حل مهمی برای جایگزینی سوخت های فسیلی نیستند. در عوض، محققان می گویند نتایج فرصت هایی را برای توسعه راه حل های یکپارچه برای پانل های فتوولتائیک خورشیدی، مانند مواد بازتابنده برای سقف ها و کامپوزیت های سبز نشان می دهد. به این ترتیب می توان مزایای این راه حل را با معایب احتمالی آن در محیط های شهری متعادل کرد.

پروفسور سانتامورز می گوید: “پانل های خورشیدی یک فناوری انرژی تجدید پذیر مهم هستند، اما اگر به مقدار زیاد در شهرها نصب شوند، می توانند شرایط محلی آن شهر را تغییر دهند.” از پنل های خورشیدی PV در مقیاس شهری استفاده کنید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *