پزشکیان در دیدار با پوتین: مصمم هستم در اولین فرصت تفاهم نامه‌ها با روسیه را نهایی کرده و آنها را امضاء کنیم / پوتین: توسعه زیرساخت‌های ریلی در چارچوب کریدور شمال و جنوب، فاز ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر و تجارت آزاد ایران و ارواسیا را دنبال می‌کنیم / لغو روادید موجب افزایش ۵۰ درصدی گردشگران دو کشور شده است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهور کشورمان گفت: روابط ایران و روسیه راهبردی، اجتناب ناپذیر و برای هر دو کشور سودمند است.

بر اساس گزارش INGAT: مسعود پاشیان در حاشیه اجلاس بریکس در کازان روسیه و در دیدار دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: پس از بازگشت از عشق آباد بیشتر تفاهمات را با روسیه تا نهایی شدن و امضای تفاهم نامه ها پیگیری کردم. . در این راستا اگر مشکلی پیش بیاید شخصا آن را پیگیری می کنم زیرا معتقدم روابط دو کشور راهبردی، اجتناب ناپذیر و به نفع هر دو کشور است.

وی ادامه داد: می توانیم در چارچوب برجام تعامل سازنده داشته باشیم. ما از شما متشکریم که به لطف حمایت شما عضو دائمی بریکس شده ایم. ما این روند را با قدرت ادامه می دهیم. موضوعات مطرح شده در برجام بسیار سازنده بود و امیدواریم بتوانیم این دیدگاه ها را در منطقه و کشورهای خود اعمال کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید تحریم آمریکا علیه دو کشور و جامعیت آن را بشکنیم و بین آنها روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی برقرار کنیم. امیدوارم به زودی تفاهم نامه ها را امضا کنیم. قصد دارم این تفاهم نامه ها را خودم پیگیری کنم و در اسرع وقت آنها را نهایی و امضا کنم.

پوتین: به رهبر انقلاب سلام می کنم

همانطور که پوتین در این نشست پیش از سخنان پزشکیان اظهار داشت: در حال افزایش روند صعودی تعاملات بین دو کشور هستیم. کمیته دوجانبه باید فعال باشد. توسعه زیرساخت‌های ریلی را در چارچوب کریدور شمال – جنوب و فاز دو طرفه نیروگاه بوشهر و تجارت آزاد ایران – اوراسیا دنبال می‌کنیم. تفاهم نامه ایجاد مراکز فرهنگی تنظیم شد. لغو روادید منجر به افزایش 50 درصدی تعداد گردشگران از هر دو کشور شد.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه مواضع ایران و روسیه در مسائل منطقه ای و جهانی مشابه است، گفت: ما چشم به راه یک نظام عادلانه و چند قطبی هستیم.

وی افزود: به رهبر انقلاب درود می فرستم. ما از مواضع آنها قدردانی می کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *