حسین شریعتمداری: ائتلاف نامزد‌های اصولگرا یک ضرورت اسلامی و انقلابی است

تبلیغات بنری

هورناز (hornaz.ir):

حسین شریعتمداری نوشت: ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن از سوی هرکسی، بی توجهی آشکار به این اصول و مبانی تلقی می شود. بنابراین اگر برخی از کاندیداها در جریان مناظره ها اعلام کردند که در میدان می مانند، خدای ناکرده انصراف به نفع دیگری را کوچک شمردن وعده قبلی خود تلقی نکنند، زیرا متعهدان برای اطمینان به فکر تغییر نظر هستند. نتیجه ای که شایسته خداوند است و باید بدانند.

به گزارش انتخاب، حسین شریعتمداری در یادداشتی در کیهان نوشت:

1- در جریان انتخابات ریاست جمهوری 1392، سوابق برخی اصلاح طلبان که در ستادهای یکی از کاندیداها حاضر شدند، می توانست پیش بینی کند که چه اتفاقی خواهد افتاد. به همین دلیل است که اتحاد سایر نامزدها ضروری به نظر می رسید. در آن روزها در یادداشتی با عنوان «چرا نهر باید رودخانه باشد» خطاب به این دسته از نامزدها گفتیم: «تعداد آرای هر یک از شما برادران مانند «رودخانه آب» است از هم دور باشند، حتی اگر زیاد باشند، عبور از آنها آسان است، اما اگر به هم برسند و به هم متصل شوند، رودخانه می شوند و عبور از رودخانه به راحتی امکان پذیر نخواهد بود و برادران عزیزمان به آن نصیحت دلسوزانه توجه نکرد و…

2- چینش فعلی صحنه انتخاباتی آتی بار دیگر ضرورت تشکیل ائتلافی متشکل از تعدادی نامزد را نشان می دهد. وی پیش از این در یادداشتی با تاکید بر این نکته که «اگر برخی از سران فتنه و همدستان آن و تعدادی از افراد دارای سوء سابقه و ده ها سند غیرقابل انکار حاکی از وابستگی و وفاداری آنان به دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرده است. ایران از کاندیداها حمایت می‌کردند، به صحنه نرفتند و نیازی به نوشتن این بیانیه نبود…» اگر می‌خواهید حضور پیدا کنید و سخنرانی شهید رئیسی عزیز را ادامه دهید که تعبیر دیگری از سخنان امام و انقلاب و رهبری و شما به آن اعتقاد راسخ دارید – که ما می دانیم که دارید – پس باید وارد ائتلاف شوید و اگر نه، متاسفم و خدای نکرده تایید شما تلاش های مکرر برای ادامه در مسیر شهید رئیسی، سایه‌ای از تردید ایجاد می‌کند.»

3- این روزها برخی اصلاح طلبان و اعضای دولت آقای روحانی که مسئولیت ستاد انتخاباتی آقای پیشیکیان را بر عهده دارند، دست به عملیات روانی می زنند و در تبلیغات انتخاباتی خود با کنایه تمام اعلام می کنند که بسیاری از نامزدهای جبهه انقلاب به صحنه آمده اند. تحت عنوان نامزدهای نیابتی! آنها برای اثبات ادعای خود می گویند در آخرین روزهای مانده به انتخابات عرصه را ترک خواهند کرد! نامزدهای مذکور که می دانند کارگزار نیستند تایید می کنند که برای اثبات سمت خود قصد انصراف ندارند! این بحث در مناظره های انتخاباتی نیز مطرح شده است. اما باید توجه داشت که این ترفند روانی با هدف جلوگیری از اتحاد نیروهای فوق الذکر است. با این توضیح که پس از اعلام عدم استعفا و ممانعت از ائتلاف و عقب نشینی در حالت تقابل قرار گرفتند! استفاده از این ترفند نیز به خوبی نشان می دهد که اصلاح طلبان و غربی ها چقدر نگران اتحاد نیروهای انقلابی هستند.

4- اما با شفاف سازی لازم که شخصیت آقای مدزیکیان را بدون همراهان بدنام ایشان در حلقه انقلاب ارزیابی می کنیم، باید گفت; ائتلاف کاندیداهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن از سوی هرکسی، بی توجهی آشکار به این اصول و مبانی تلقی می شود. بنابراین اگر برخی از کاندیداها در جریان مناظره ها اعلام کردند که در میدان باقی می مانند، خدای ناکرده انصراف به نفع دیگری را کوچک شمردن وعده قبلی خود تلقی نکنند، زیرا متعهدان برای اطمینان به فکر تغییر نظر هستند. نتیجه ای که شایسته خداوند است و باید بدانند. پس از امام رضی الله عنه پرسیدند: آقا! این چه جمله ای است که می گویند: «الرجال کسى است که از گفته خود برنگردد»؟! امام راحل در پاسخ به این امر فرمودند: “اتفاقاً برعکس است. مرد کسی است که حرف خود را می شکند. اگر آنچه او گفته اشتباه یا نادرست بوده است، پس از آن به حرف خود برمی گردد، پس این مرد است.”

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *