قائم مقام حزب اتحاد ملت: هر انتخابی که در نقطه مقابل گفتمان دولت باشد یا علنا از دل جریان‌های رقیب آمده باشد، باعث ناامیدی می‌شود / سرمایه اجتماعی آنقدر بالا نیست که روی آن ریسک کنیم / رئیس جبهه اصلاحات اصفهان: استاندار شدن جمالی نژاد پیشنهاد نمایندگان اصفهان در مجلس بود / به ما گفتند که اگر اصلاح طلبان روی یک نفر توافق کنند هم تضمین نمی دهیم که استاندار شود؛ گفتند باید استعلام امنیتی شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دو تن از فعالان سیاسی اصلاح طلب نظر خود را در خصوص عملکرد دولت در انتصابات به ویژه در انتصاب استانداران بیان کردند و گفتند: دولت باید به خواست بدنه اجتماعی که به آن رای داده است توجه کند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت: هر انتخاباتی که مغایر با شعارهای دولت باشد یا علنا ​​از دل جریان های رقیب بیرون بیاید موجب ناامیدی می شود/سرمایه اجتماعی آنقدر بالا نیست که به خطر بیفتد/رئیس جبهه اصلاحات در اصفهان: انتصاب جمالی نژاد به عنوان استاندار پیشنهاد نمایندگانی است که در اصفهان در مجلس حضور داشتند/ به ما گفتند اگر اصلاح طلبان روی یک نفر هم توافق کنند، تضمین نمی کنیم که او حاکم شود. آنها گفتند که باید تحقیقات امنیتی انجام شود

قائم مقام حزب اتحادیه ملت: سرمایه اجتماعی آنقدر بالا نیست که بتوان آن را به خطر انداخت

حسین نورانی نژاد، قائم مقام حزب اتحاد ملت در گفت و گو با خبرنگار «اتخاب» گفت: در خصوص اهمیت انتخاب استانداران باید بگویم که فرمانداری ها توزیع عملی دولت در سراسر کشور هستند. هر استانداری به معنای نماینده دولت در استانداری است و نمی تواند نماینده سخنان دولت باشد. دولت به نوبه خود باید نماینده گفتمانی باشد که مردم به آن رای داده اند. در این چرخه نمی توان تصور کرد که استانداران از گفتمان اصلی رای دهندگان و پزشکیان جدا شوند. حتی – هم سلسله انتخابات دولت، انتخاباتی است که جناح های مختلف سیاسی را در بر می گیرد. برخی از اسامی که به عنوان محافظه کاران مطرح می شوند، بدون اشاره به موارد خاصی، امیدواری و برخی نگرانی حامیان دولت را برانگیخت، اما آنچه در ذهن ما به عنوان نیروهای سیاسی و حزب اتحاد است قضاوت درباره عملکرد مسئولان تقدوم نیست. . البته ما خواهان انتخاب هایی هستیم که از ابتدا امید آفرین باشد و نام برده شود، اما باید امکانات، شرایط و محدودیت های دولت و رویکرد شخصی پزشکیان را نیز در نظر گرفت. بنابراین ما روی نام ها تمرکز نمی کنیم و شاخص اصلی ارزیابی و جایگاه ها را بر اساس عملکرد قرار می دهیم.

وی در خصوص ارزیابی انجمن از عملکرد مسئولان جدید افزود: دو حوزه ارزیابی داریم که یکی ارزیابی فعالان سیاسی و دیگری ارزیابی افراد است. این دو باید به هم نزدیک باشند، اما نه لزوماً یکسان. کسانی که به آقای مازیکیان رای دادند یا با رای ندادن پیام نارضایتی و تغییر دادند، خواهان حل مسائل کلان کشور هستند. هرکس در مورد انتصابات دولتی نظر می دهد باید توجه کند که این اظهار نظر تا چه حد با حل مشکلات مردم سازگاری دارد. حل مشکلات کشور قبل از سهم خواهی است. البته هر گزینه ای که در تضاد یا رقابت با گفتمان حکومتی باشد و یا آشکارا از دل جنبش های رقیب بیرون بیاید، در کوچکترین شکل خود موجب ناامیدی می شود. باید توجه داشت که اکثریت مردم همچنان تحت ظلم انتخابات هستند. سرمایه اجتماعی آنقدر بالا نیست که بخواهد ریسک کند. دولت حامل بار شیشه ای است که باید سالم به مقصد برسد. بنابراین هر انتخاباتی این پیام را به جامعه می‌دهد که صدای شما در انتخابات شرکت نمی‌کند، باعث ناامیدی می‌شود و ارتباط جامعه و فعالان را خواه ناخواه با مصیبت کاهش می‌دهد.»

وی افزود: بین این دولت و دولت اصولگرا مانند دولت مرحوم رئیسی اختلافاتی وجود دارد. باید از طریق رسانه ها از آنها می پرسیدیم، اما در مورد دولتی که در پیروزی آن نقش اصلاح طلبی داشتیم و نمی توانیم پاسخگوی عملکردش باشیم، باید با تعامل و نه پیگیری عمومی، نکات خود را بیان کنیم. . از قضا یکی از ادارات دولتی که تعامل نسبتا خوبی با نیروها برقرار کرده، وزارت کشور و خود آقای مومنی به عنوان وزیر کشور است.

نورانی نژاد درباره عملکرد ضعیف وزیر کشور در حذف انحلال و طرح نور گفت: عملکرد وزیر کشور در این مدت در تعامل با جریانات بود. جناح های سیاسی از وزیر کشور اطلاعی نداشتند اما سعی کردند با جریان های مختلف ارتباط برقرار کنند. مطالبات روشنی از وزیر کشور و دولت درباره موضوعاتی مانند طرح نور و انحلال وجود دارد. امیدواریم وزیر کشور در زمینه مسائل حساس جامعه به دولت کمک کند تا رضایت مردم را جلب کند. مسئولان باید مراقب باشند که اثربخشی حل برخی مسائل به زمان بستگی دارد. یعنی اگر در زمان واقعی انجام نشود، تاثیر مثبتی نخواهد داشت. به عنوان مثال حذف فیلتر تا زمانی ارزش دارد که فیلترینگ مردم را آزار دهد و فردا که به کمک پیشرفت تکنولوژی این مانع برطرف شود دیگر ارزشی ندارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: در این مدت کوتاه، انتظار داشتیم که جامعه نیز گشایش هایی را در پیش بگیرد، اما تاکنون در طرح مطالبات فشاری نداریم و از همه جوانب آگاه هستیم. از جمله تهدیدات بیرونی و ضرورت زدودن بلای جنگ از کشور که البته بدون به حداکثر رساندن همبستگی ملی امکان پذیر نیست و هرکس اصلاح طلبان را متهم کند که در شرایط جنگی و در زمان بحث حجاب، گشت زنی جهت گیری می کند. ، انحلال، زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران و دیگر مطالبات اجتماعی و فرهنگی جامعه، متوجه این مهم نیستند و فقط به دستگاه ها و ارتش نگاه می کنند، در امان هستند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت: هر گزینه ای که در نقطه مقابل گفتمان دولت قرار گیرد یا علنا ​​از دل جریان های رقیب بیرون بیاید موجب ناامیدی می شود/سرمایه اجتماعی آنقدر بالا نیست که ریسک آن را داشته باشد/رئیس جبهه اصلاحات در اصفهان: انتصاب جمالی نژاد به عنوان استاندار پیشنهاد نمایندگانی است که در اصفهان در مجلس حضور داشتند، به ما گفتند حتی اگر اصلاح طلبان روی یک نفر توافق کنند، تضمین نمی کنیم که او حاکم شود. آنها گفتند که باید تحقیقات امنیتی انجام شود

رئیس جبهه اصلاحات اصفهان: انتصاب جمالی نژاد به عنوان استاندار به پیشنهاد نمایندگان اصفهان در مجلس بود.

مرتضی تهرانی، رئیس جبهه اصلاحات اصفهان درباره روند انتخاب استاندار اصفهان به «اصفهان» گفت: «اصفهان نیز مانند سایر استان‌ها فهرستی از پیشنهادات خود را به دولت ارائه کرد یک لیست 5 نفره به دولت ارائه شد، اما نمایندگان اصفهان هم این پیشنهاد را مطرح کرده بودند که جمالی نژاد باید حاکم شود عدم تضاد اصلاح طلبان بر سر پیشنهاد استانداری دولت اختلاف نظر را تعارض دانست و انتخاب خود را مطرح کرد استانداری ها: برخی از کاندیداها: چندین بار به من گفته اند که باید روی یک نفر به توافق برسیم تا بتوانیم این پیشنهاد را انجام دهیم. من پاسخ دادم که اگر در مورد یک نفر به توافق برسیم، آیا می‌توانید تضمین کنید که او فرماندار می‌شود. ما مجبور شدیم چندین نفر را ارسال کنیم.

وی درباره مواضع استاندار جدید در قبال اصلاح طلبان گفت: آقای جمالی نژاد که منتخب شد با ایشان جلسه ای داشتیم و به این تفاهم رسیدیم که جزو پیشنهادات ما نیست اما چون دولت ایشان را انتخاب کرد. ما سیاست ها و شعارهای دولت چهاردهم را از آقای جمالی نژاد اعتراف کرد، بنابراین در این مرحله مشکلی نداریم ما پیشنهاداتی داریم که نمایندگان اصولگرا از کادر اصلاحی استفاده کنند.

وی افزود: مطالبات باید پیگیری شود و سیاست های پزشکی دولت به هر حال باید اجرا شود، آقای جمالی نژاد به ما گفتند فضای فرهنگی اصفهان یک مکان بسته است، وقتی کنسرتی با مجوز به اصفهان می آید، نمی کنند. اجازه برگزاری کنسرت را هم بدهند، گفتند دیدگاه من بازتر از این است که در حوزه سیاسی هم شکایت خود را از رد صلاحیت ها و عدم ارتقاء احزاب بیان کردیم باید برای آنها ایجاد شود تا از مهاجرت جلوگیری شود، همچنین مشکلات اقلیمی و زیست محیطی با آنها مطرح شد و اعلام کردند که همه مشکلات با همکاری و اتحاد قابل حل است.

تهرانی درباره فشار اصلاح طلبان به استاندار اصولگرای اصفهان گفت: اصفهان از کشور جدا نیست و دولت آقای پزشکیان در کل کشور وجود دارد. حاکم هر چه معتقد باشد، باید از سیاست های دولت موجود پیروی کند. خیلی ها به استاندار فشار می آورند اما استاندار تابع سیاست های دولت موجود است. ابزار فشار اصلاح طلبان اجابت خواسته های مردم است. مردم به تغییر رای دادند. طبیعتا در صورت عدم تحقق این خواسته ها در دور بعدی انتخابات با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. باید بپذیریم که ما تمام تلاش خود را در اصفهان انجام دادیم و اصولگرایان نیز تمام توان خود را به میدان آوردند و مجموع این دو گروه در استان اصفهان 48 درصد بود. در اصفهان 52 درصد مردم رای نیاوردند و دولت پزشکی اصفهان هم باید در نظر بگیرد که 52 درصد مردم رای نیاوردند. از استاندار می خواهیم صدای 52 درصد را به گوش مردم برسانند.»

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *