پزشکیان به سنت صاحب نهج البلاغه، پول موسسات زباله سازِ بودجه را قطع کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

غلامرضا بنی اسدی: تنها زمانی که مردم در راهپیمایی شرکت می کنند نیست که تبدیل به “ملت همیشه روی صحنه است”. زمانی که به کاندیدای مورد نظر ما در انتخابات رای می دهند، نه تنها «آگاه و صاحب نظر» محسوب می شوند. قرار نیست در مناسبت هایی که ما می خواهیم این گونه از آنها تجلیل شود. ما باید در همه جنبه های زندگی با آنها یکسان رفتار کنیم و راهی برای حضور در صحنه برای آنها فراهم کنیم. حضور و نظر آنها باید همیشه محترم باشد. به همان اندازه که دانش و تجربه دارند باید حرفشان را حتی در مسائلی مثل بودجه پذیرفت.

ضمناً اکنون که دولت محترم لایحه قانون بودجه 1404 را تقدیم مجلس محترم کرده است، باید فضای باز باشد تا کارشناسان وارد عرصه شوند و با نقد جداول و میزان بودجه، مسئولان را در تصمیم گیری یاری کنند. ردیف ها بودجه مناسب می تواند همه چیز را حل کند. من این را از یک اقتصاددان شنیدم که گفت کشورهای اروپایی تقریباً در همان زمان شروع به توسعه کردند، اما چیزی که باعث شد انگلیس چند قدم جلوتر باشد، بودجه ریزی دقیقی بود که در آن کشور انجام شد.

این تجربه بشری است که هزار بار امتحان شده است که هر جا دخل و خرجشان دقیق محاسبه شود، افزایش هم پیدا می کند. از آنجایی که بودجه بر این اساس و بنا به خواست او با هدف تقویت فلان و فلان شکل گرفته بود، اوضاع به قدری آشفته بود که نمی شد آن را در چارچوب سخاوتمندانه ای تنظیم کرد. بدانیم که بودجه سرمایه مشترک همه ماست. هیچ کس سهم بیشتری ندارد، اگرچه برخی – متأسفانه – به دلیل اقلام بودجه ای که به نام مؤسسات و سازمان های خود به دست می آورند، سهم بیشتری دارند.

حقیقت مالکیت مشترک است، اگرچه شرایط گروهی را مجبور می‌کند از زباله امرار معاش کنند و برخی از آنها در بانک‌شکنی تخصص دارند. ما تعداد زیادی زباله جمع کن و حتی دعوا بر سر مقداری زباله را دیدیم. بسیاری از کلیپ‌های او در فضای مجازی منتشر شده‌اند، اما «آشغال‌سازان» بودجه‌ای با سرفصل‌های پر زرق و برق و پر فریاد دارند، اما ملت چیزی عایدشان نمی‌شود. در مورد مخارج از صندوق سرمایه گذاری، مردم فقط هدر رفتن پول را می بینند. اینجاست که باید «روی صحنه بودن» را دوست داشته باشید تا مردم تعجب کنند که چرا؟ می خواهند با صدای بلند پاسخ دهند که چرا برای یک نهاد خاص و بسیاری از سازمان ها بودجه های چند هزار میلیاردی می نویسند که هیچ نتیجه جمعی بالای صفر برای مردم ندارند؟ هرکس بودجه را می گیرد و تبدیل به هیچ می کند، حساب کند با سرمایه ملی چه کرده اند؟

بهترین کاری که روحانی در دولتش انجام داد، شفاف سازی بودجه بود. پزشکیان نیز باید پا را فراتر بگذارند و از شر بودجه موسساتی که تبدیل به باشگاه خصوصی شده اند و به درد مردم نمی خورد، خلاص شوند. شکی نیست که مردم خوشحال می شوند که رئیسی که نهج البلاغه می خوانند به سنت صاحب نهج البلاغه عمل کند. بودجه را به ترتیب، ردیف به ردیف تنظیم کنید، جایی که بیشترین درآمد را برای کل کشور خواهد داشت. او مردانه برنامه هایی را که برخی برای خود و نزدیکانشان در نهادهای مختلف تعیین می کنند، نادیده می گیرد. بودجه ریالی را به جاهایی که کار مردم بلامانع است بفرستید. مجلس باید به گونه ای در کنار دولت باشد که قطعا صدای سهامداران و مطالبه کنندگان را بلند کند. این افراد از هر دو دانشکده را راضی می کند. رضایت مردم نیز موجب رضایت خداوند از مردم می شود. اراده قوی

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *