هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران برای پنجشنبه و جمعه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: پس از عبور موج بارندگی از مازندران، کارشناسان هواشناسی استان در روزهای پنجشنبه و جمعه با صدور اخطاری نارنجی از طغیان جاده ها، افزایش حجم رودخانه ها، بارش برف، بارش تگرگ در ارتفاعات و اختلال در تردد خبر دادند. در جاده ها و محورهای کوهستانی.

اداره کل هواشناسی مازندران به دلیل عبور سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه 12 آبان ماه تا اوایل بعدازظهر روز جمعه 13 آبان ماه 1403 اخطار نارنجی رنگ صادر کرد.

در این گزارش آمده است که تمامی مناطق استان (به ویژه ارتفاعات) تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته اند و خطراتی از جمله بارندگی (گاهی رگبار و رعد و برق)، وزش باد نسبتاً شدید و دمای پایین در برخی مناطق همراه با ریزش تگرگ وجود دارد. و در مناطق کوهستانی با بارندگی و احتمال بارش برف .

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران اثرات این موج بارشی شامل طغیان جاده ها، افزایش وسعت رعد و برق رودخانه، کاهش دید افقی، رانش زمین، رانش زمین، ریزش سنگ، اختلال در تردد در جاده ها و جاده های کوهستانی و آسیب به مناطق کم مقاومت خواهد بود. سازه های فونداسیون شل هستند.

این سازمان در توصیه ای به شهروندان اعلام کرد: شهروندان از فعالیت های کوهنوردی و همچنین اقامت در حاشیه و کف رودخانه ها، مسیل ها، کانال های آب سالم و دهانه پل ها خودداری و از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات خودداری کنند. . مناطق

کارشناس هواشناسی مازندران تجهیز ادارات مسئول برای برف روبی گردنه ها و نقاط سردسیر، تقویت سازه های ضعیف و ضعیف و سایر اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *