معاون وزیر نیرو: صنعت برق اصل خودکفایی خود را مدیون بخش خصوصی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

معاون وزیر برق و نیرو با اشاره به اینکه صنعت انرژی اصل خودکفایی را مدیون بخش خصوصی است، بر استفاده از توان بخش خصوصی برای غلبه بر عدم تعادل قدرت در کشور تاکید کرد.

همایون حایری صبح – (پنجشنبه) در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور، ضمن تشکر از شرکت کنندگان، برگزارکنندگان و شرکت کنندگان (صنعتگران، تولیدکنندگان، بخش خصوصی، سندیکای صنایع برق و …) برای فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری نمایشگاه صنایع برق در این مدت گفت: این نمایشگاه مکانی و زیرساختی برای ارزیابی رشد کمی و کیفی تولیدات داخلی مورد نیاز صنعت برق است.

معاون وزیر برق و نیرو با ابراز خرسندی از ارتقای رشد کمی و کیفی صنعت برق کشور افزود: بسیاری از تولیدکنندگان محصولات صنعت برق با برند بین المللی فعالیت خود را در نمایشگاه صنعت برق کشور آغاز کرده و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده اند. فعالیت های آنها روز به روز

وی نمایشگاه صنعت برق را از سایر نمایشگاه ها متمایز کرد و گفت: تفاوت نمایشگاه صنعت برق با سایر نمایشگاه ها بسیار گسترده است و شامل علم و فناوری و معرفی فناوری های روز در این زمینه می شود که در نیروگاه های تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد، انتقال را نشان می دهد. خطوط، پست های برق، بخش توزیع، مدیریت مصرف، نرم افزار، ارتباطات و غیره.

الحیری با بیان اینکه صنعتگران طی سالیان گذشته همواره در شرایط سخت در کنار صنعت برق ایستاده اند، یادآور شد: صنعت برق اصل خودکفایی را مدیون بخش خصوصی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ارزیابی مثبت از نتایج برگزاری «فن بازار» در دوره قبل از نمایشگاه صنایع برق (بیست و سومین نمایشگاه)، گفت: بازار هنر برگزار شد. سال گذشته در قلب شهر نمایشگاه صنعت برق با همت روابط عمومی وزارت نیرو و هدف اجرای … این ایده و ابتکار بازاریابی ایده های علمی و دانشگاهی به صنعت برق است. .

به گفته الحیری، «فن بازار» صنعت برق قرار است هر دو سال یک بار برگزار شود و سال آینده برای دومین سال شاهد اجرای این ایده باشیم.

وی تصریح کرد: دانشجویان و اساتید با حضور در فن بازار در نمایشگاه سال گذشته ایده گرفتند و امید است – در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت برق شاهد عرضه محصولات تجاری در این زمینه باشیم.

الحیری تاکید کرد که نمایشگاه صنعت برق یک استراتژی دانش بنیان را دنبال می کند که شامل علم، فناوری و تولید می شود.

وی در پایان به حضور وزیر نیرو در اجلاس بزرگ انرژی «یک کمربند – یک جاده» در چین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امید است حضور ایران در این اجلاس منجر به سرمایه گذاری مشترک با چین در این راستا شود. برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر

همایون حائری در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران درباره نحوه تامین سوخت نیروگاه های کشور گفت: در حال حاضر با همکاری وزارت نفت در تلاش هستیم تا سوخت مورد نیاز نیروگاه ها را تامین کنیم. زمستان.” سوخت نیروگاه های کشور و پر کردن مخازن.» برای این کار

وی در خصوص برنامه این وزارتخانه برای حل مشکل ناهماهنگی در بخش برق گفت: تناقض وجود دارد و اگر به آمار نگاه کنیم در دوره 10 ساله 87 تا 97 میانگین رشد مصرف سالانه به حدودی رسیده است. 2000 مگاوات، اما از سال 1997 میلادی تا سال 1403 هجری قمری، میانگین رشد مصرف 4000 مگاوات بوده است. امسال نسبت به سال گذشته تقاضای مصرف ۶۵۰۰ افزایش داشته است.

وی افزود: این افزایش رشد به این دلیل است که بیشتر آن مربوط به حوزه سرمایشی است که ناشی از افزایش و تداوم هوای گرم است و امیدواریم نارضایتی ها از برنامه های مدیریت مصرف فعلی کاهش یابد. کمک و همکاری مردم برای تابستان سال آینده.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: به هر حال همه همکاران منتظر ایجاد قابلیت های جدید برای تولید و تعمیر نیروگاه ها هستند. در این میان، ما نیز به دنبال توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر هستیم.

الحیری در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش انرژی های تجدیدپذیر در کاهش عدم تعادل برق گفت: یکی از اهداف وزیر نیرو در دولت چهاردهم که هم اکنون در اجلاس چین حضور دارد، سرمایه گذاری مشترک است. این کشور در این زمینه از منابع انرژی تجدیدپذیر، چون این نوع سوخت بدون نیاز به سوخت های فسیلی در نظر گرفته می شود، نتایج سریع تری را به همراه دارد. امیدواریم در تابستان آینده انرژی های تجدیدپذیر سهم بیشتری در تولید برق داشته باشند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان نقش بخش خصوصی در برنامه های وزارت نیرو برای رفع بی تعادلی انرژی در کشور تصریح کرد: جلسات هفتگی با بخش خصوصی با حضور وزیر نیرو داریم و فضایی ایجاد شده که به دنبال استفاده از ظرفیت این بخش است و به ویژه دغدغه کاهش نارضایتی ها را داریم.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه نشان می دهد که بخش خصوصی توانایی خودکفایی صنعت را ایجاد کرده است و ما روی کاهش نارضایتی از بخش خصوصی حساب باز کرده ایم.

الحیری همچنین در تشریح برنامه تعهدات صادرات برق کشور خاطرنشان کرد: به تعهدات صادراتی خود عمل کرده ایم و در حال واردات برق نیز هستیم. در حال حاضر می توان گفت صادرات و واردات ما متعادل است، اما صادرات ما برای تامین برق داخلی مشکلی ایجاد نکرده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: در حال حاضر اولین واحد این نیروگاه در حال بهره برداری است و در تابستان کمک زیادی به ما کرد. 2 واحد دیگر در حال ساخت

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه ریزی برای صادرات برق با اشاره به اهمیت حوزه انرژی های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر تقریباً به مجموعه تاسیس نیروگاه های تولید برق در این بخش رسیده ایم، اما توسعه آن نیازمند سرمایه گذاری است و می توان از چین استفاده کرد. ظرفیت

الحیری در پایان گفت: در حال حاضر سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق حدود 1300 مگاوات است و قرار است تا پایان سال 500 مگاوات به آن اضافه شود و امیدواریم تا پایان سال به 4000 مگاوات برسیم. تابستان

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *