تجمع‌کنندگان حامی فیلترینگ بیشتر بازیچه گروهی قرار گرفته اند که ذی نفع فیلترینگ هستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

حامد بیدی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات می گوید: وعده های رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و ارتباطات در خصوص رفع فیلترینگ نگرانی جدی این جمعیت را برانگیخته است. این جمعیت برای دفاع از مواضع خود در برابر رفع فیلتر آمده بودند. من فکر می کنم تا حدی احساس خطر توسط افراط گرایان ایجاد می شود.

حامد بدیعی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات درباره تجمع برخی مخالفان برای رفع فیلترینگ به اینتک گفت: وعده رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و ارتباطات برای رفع فیلترینگ باعث نگرانی شدید مردم شد. این جمعیت این جمعیت برای دفاع از مواضع خود در برابر رفع فیلتر آمده بودند. به نظر من احساس خطر توسط تندروها ایجاد شد و چون شکل اعتراض آنها شبیه اعتراضات تندروهای دهه 70 بود، به دنبال شعارهای ایدئولوژیک خودشان آمدند.

وی افزود: به نظر می رسد دولت در مسیر همواری قرار ندارد. دولت برای دستیابی به انحلال موانع زیادی دارد. افرادی که در آن تجمع شرکت کردند تحت تأثیر اطلاعات نادرست قرار گرفتند و بر اساس اعتقادات خود اظهار نظر کردند. تصور می‌کنم اینها بیشتر توسط گروه‌هایی با منافع انحلال در کشور بازی می‌شود.

وی در خصوص محتوای مطالبات جمعیتی مذکور گفت: گفتگو و مصاحبه با آنها نشان داد که از عمق ماجرا اطلاع چندانی ندارند. آنها مدعی شدند که ما مخالف انحلال هستیم زیرا هرکس بخواهد سکوی منحل شده را باز کند، موفق می شود انحلال را بشکند.

وی ادامه داد: از طرفی می خواستند حرکت سکوها صفر شود که این بازی با کلمات است. ترافیک صفر یعنی قطع اینترنت به طور کلی و استفاده از سیم کارت های انار. این سیم‌کارت‌ها فیلتر نمی‌شوند، اما حداقل 500 سایت از میلیاردها وب‌سایت در جهان را فهرست می‌کنند. خود این افراد هم معنی شعارهایشان را نمی فهمیدند اما در نهایت می خواستند کل اینترنت را ببندند.

وی با بیان اینکه شرایط فیلترینگ سخت تر شده است، بیان کرد: در مورد تجهیزات فیلتر جدید چیزی نمی دانم اما شرایط اینترنت کاملا مشخص نیست. بسیاری از روندهای اینترنتی در ماه های اخیر کاهش یافته است. با توجه به شرایط جنگی که کشور می گذرد، اولین و ساده ترین کاری که به ذهن مسئولان کشور می رسد، افزایش پروتکل ها، خروجی ها و محدودیت هاست. بنابراین بخشی از آشفتگی های هفته های اخیر ناشی از همین مشکل است.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از ناآرامی ها ناشی از حملات سایبری در هفته های اخیر بود. شبکه داخلی به دلیل این حملات تحت فشار است و ما شهروندان از کیفیت پایین استفاده می کنیم.

بیدی درباره رفتار دولت در قبال حذف تصفیه گفت: در سطح کلان و روی کاغذ دولت تصمیم به حذف تصفیه گرفت و طبیعی است که بخواهد فرصتی را ببیند. این افرادی که روی این موضوع کار می کنند دو مشکل اساسی دارند. اولاً، آنها عجله ای برای این کار ندارند. اگرچه مردم هر روز به این موضوع معترض هستند و زیان هایی را می بینند، اما هیچ اضطراری برای اصلاح انحلال و چشم انداز میان مدت دولت وجود ندارد.

وی ادامه داد: ابعاد ماجرا هنوز مشخص نیست و با آمار اندک و ادعاهای کذب ذینفعان، این خطر وجود دارد که دولت ها نتوانند تصمیم خود را به واقعیت نزدیک کنند. دولت در معرض اطلاعات نادرست است. شرایط خاص کشور این موضوع را دشوارتر کرده است و ذینفعان بین المللی که طرفدار ضعف جمهوری اسلامی هستند، نمی خواهند اینترنت را برای افزایش سرمایه اجتماعی و بهبود وضعیت مالی مردم باز کنند. .

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *