وضعیت آب و هوا، – ۴ آبان ۱۴۰۳؛ کشور چهره زمستانه می‌گیرد / برف و باران در ۱۱ استان‌

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق، وزش باد و برف در برخی از استانداری های کشور خبر داد.

صادق زیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: – در شرق گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، شمال خراسان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال یزد بارش باران، رعد و برق، وزش باد، در ارتفاعات برف و تگرگ خواهد بود. . در برخی مناطق شمال اصفهان، یزد و ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بارش باران در گلستان، شمال خراسان، نیمه شمالی سمنان و خراسان رضوی شدید خواهد بود. از پایان روز به تدریج رژیم بارشی از کشور خارج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان کل هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر شنبه در برخی مناطق جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد رخ داد. همچنین از اواخر وقت شنبه با گذر موج های متوسط ​​از شمال کشور به تدریج بارش ها در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می شود.

وی افزود: روز یکشنبه بارش در استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و کوهپایه های البرز شدت می گیرد و وسعت بارندگی به شمال خراسان و شمال خراسان رضوی می رسد. همچنین در ساعات بعد از ظهر یکشنبه در ارتفاعات شمالی فارس و برخی نقاط یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب رضوی بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

زیان گفت: روز دوشنبه در نیمه غربی سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و ارتفاعات کرمان و روز سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: – در نیمه مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در نقاط در معرض گردوخاک گرد و خاک پیش بینی می شود.

زیان گفت: – دریای خزر و در پنج روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان متلاطم خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا شنبه (14 آبان) آسمان تهران صاف و در برخی ساعات مه خفیف و بیشینه دما به 17 و حداقل 8 درجه سانتیگراد خواهد رسید. و برای روز یکشنبه (15 آبان) هوا از بعدازظهر کمی ابری و در مقاطعی وزش باد با حداقل دمای 10 درجه و حداکثر 18 درجه پیش بینی می شود.

ضیاء در پایان گفت: فردا و پس فردا اردبیل با 2- و 1- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با حداکثر دما گرمترین مرکز استانها خواهد بود. به 1-2 درجه سانتیگراد می رسد. 34 درجه سانتیگراد.”

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *