انتخابات آمریکا؛ همه چیز در باره اولین مناظره بایدن و ترامپ

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: فضای کمپین های انتخاباتی آمریکا کم کم داغ می شود و اولین مناظره جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا و رقیبش دونالد ترامپ، فردا پنجشنبه 16 خرداد برگزار می شود. به گزارش بی بی سی؛ تابستان امسال، هر دو سیاستمدار رسماً نامزدهای احزاب خود در انتخابات 2024 خواهند بود، اما قبل از اینکه این دو حزب به طور رسمی اعلام شوند، نامزد دموکرات در حال حاضر در قدرت، و نامزد جمهوری خواه که در مقابل او قرار دارد، در شبکه CNN به مصاف یکدیگر خواهند رفت. . این اولین مناظره این دو نفر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. رای گیری برای این انتخابات در تاریخ 5 نوامبر / 15 اوت خواهد بود. کمپین های جو بایدن و دونالد ترامپ توافق کرده اند که حداقل یک مناظره دیگر قبل از روز انتخابات برگزار کنند.

بحث کی و کجا برگزار می شود؟

این مناظره فردا پنجشنبه 27 ژوئن/ 7 ژوئیه ساعت 21 به وقت واشنگتن (7.5 صبح به وقت تهران) برگزار می شود. محل مناظره مقر CNN در آتلانتا (پایتخت ایالت جورجیا) خواهد بود. این مناظره همچنین از CNN International، CNN اسپانیا، CNN مکزیک و وب سایت CNN پخش خواهد شد.

قواعد این بحث چیست؟

جیک تپر و دانا بیش، هر دو مجریان CNN، بحث را تعدیل خواهند کرد.

جیک تپر و دانا باش، هر دو مجری باسابقه CNN، بحث را تعدیل خواهند کرد. سی ان ان اعلام کرد که این مناظره 90 دقیقه طول می کشد و شامل دو دوره تجاری می شود. برای مشخص شدن تریبونی که دو نامزد در کنار آن قرار می گیرند و بیانیه نهایی چه کسانی هستند، روز پنجشنبه (۳۰ خردادماه، دقیقا یک هفته مانده به مناظره) نمایندگانی از نامزدها انتخاب شدند. با پیگیری نتیجه شیر یا خط، تصمیم بر این شد که جو بایدن روی تریبونی که در سمت راست تصاویر تلویزیونی دیده می شود و ترامپ روی سکوی چپ حضور داشته باشد. همچنین مقرر شد رئیس جمهور آمریکا آخرین نفری باشد که در این بحث صحبت می کند. هر دو نامزد در جریان مناظره شرکت خواهند کرد. به گفته کمپین جو بایدن، گزارش ها مبنی بر درخواست وی برای مناظره نادرست است. کارکنان ستاد انتخاباتی کاندیداها ممکن است در طول مناظره 90 دقیقه ای، از جمله در وقفه های تبلیغاتی، هیچ گونه تماسی با نامزدها نداشته باشند. به هر داوطلب یک خودکار، یک بسته کاغذ و یک بطری آب داده می شود. آنها مجاز به همراه داشتن هیچ گونه کمک ارائه یا یادداشت از پیش نوشته شده نیستند. برخلاف جلسات قبلی این دو، این بار میکروفون کاندیداها خاموش می شود و میکروفن ها تنها زمانی وصل می شوند که نوبت به صحبت آنها برسد. در استودیو، عموم مردم به عنوان تماشاگر حضور نخواهند داشت و سی ان ان اعلام کرده است که قصد دارد زمان برگزاری مناظره را به شدت اجرا کند و برنامه را به گونه ای تبلیغ کند که برای «مناظره متمدنانه» باشد.

برای شروع بحث خیلی زود نیست؟

این اولین مناظره تلویزیونی است که قبل از انتخابات ریاست جمهوری از سال 1960 برگزار می شود. همچنین از اواخر دهه 1980 این اولین بار است که این مناظره توسط میزبان سنتی آن، کمیسیون دو حزبی مناظرات ریاست جمهوری (CPD) سازماندهی نمی شود. برای اینکه بفهمیم چرا این اتفاق افتاد، باید به چهار سال قبل برگردیم. در رقابت 2020، جو بایدن و دونالد ترامپ دو بار در صحنه مناظره با یکدیگر روبرو شدند. این بحث ها بسیار داغ بود و مورد انتقاد گروه زیادی از بینندگان قرار گرفت. اکنون، در سال 2024 و برای چندین ماه، یک مسابقه مجدد بین جو بایدن و دونالد ترامپ اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که آمریکایی ها از نامزدی مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ناراضی هستند. به همین دلیل است که هم جو بایدن 81 ساله و هم رقیب 78 ساله او بسیار مشتاق هستند که رای دهندگان خسته را هیجان زده کنند و برای کمپین های خود اشتیاق ایجاد کنند. هر دو گروه در هفته های اخیر در مسیر مبارزات انتخاباتی به گونه ای رفتار کرده اند که نشان می دهد نمی خواهند با یکدیگر مناظره کنند. در ماه می، بایدن اعلام کرد که به دنبال یک مخالف است. در همان زمان، ستاد انتخاباتی بایدن یک سری از عملکرد کمیسیون در طول مناظره های سال 2020 را ابراز کرد و گفت که این کمیسیون رویکردی قدیمی داشت و بیشتر به برگزاری یک «نمایش بزرگ» علاقه داشت تا یک «مناظره خوب». آنها همچنین گفتند که بحث های کمیته خیلی دیر و نزدیک به زمان رای گیری برگزار می شود، در حالی که برخی از شهروندان قبلا رای خود را در برخی ایالت ها به صندوق انداخته اند. در عرض چند ساعت، زمانی که ستاد بایدن اعلام کرد که او برای مناظره آماده است و خواهان به اصطلاح مخالف است، ترامپ موافقت کرد در دو مناظره انتخاباتی شرکت کند. مناظره CNN یکی از این دو برنامه خواهد بود، در حالی که مناظره دوم سپتامبر آینده در ABC News برگزار خواهد شد. هر دو رویداد به طور کلی به قوانینی بستگی دارد که عمدتاً توسط کمپین بایدن تعیین شده است. دفتر ترامپ خواستار برگزاری مناظره های بیشتر با حضور مردم شد، اما تاکنون مخالف وی با این درخواست موافقت نکرده است. پنجشنبه برای اولین بار در چهار سال گذشته است که هر دوی این افراد به صحنه مناظره می روند.

پس رابرت کندی جونیور چطور؟

رابرت اف کندی جونیور نتوانست حداقل شرایط لازم برای حضور در مناظره را برآورده کند. او ترامپ و بایدن را مقصر این وضعیت دانست. پنجره مقدماتی این مناظره یک دقیقه بعد از نیمه شب پنجشنبه بسته شد. سی ان ان می گوید فقط جو بایدن و دونالد ترامپ حداقل شرایطی را که برای مناظره تعیین کرده اند برآورده می کنند. برای تایید صلاحیت ها و شرکت در مناظره، نامزد مورد نظر باید: 1- شرایط مقرر در قانون اساسی ایالات متحده را برای ریاست جمهوری داشته باشد. 2- او باید فرم اعلامیه رسمی نامزدی را در کمیسیون انتخابات فدرال ثبت کرده باشد. 3- در میان نظرسنجی های تایید شده توسط CNN، وی حداقل در چهار نظرسنجی سراسری بیش از 15 درصد آرا را کسب کرده است. 4- نام وی در برگه های رای تعداد کافی ایالت درج شده است به طوری که مجموع آرای الکترال این ایالت ها به 270 رای لازم برای رئیس جمهور شدن وی می رسد. به گزارش سی ان ان، رابرت اف کندی که به عنوان یک نامزد مستقل وارد رقابت می شود، شرایط ذکر شده در دو پاراگراف آخر را برآورده نمی کند. این شبکه می گوید که آقای کندی تنها در سه نظرسنجی تایید شده توسط این شبکه بیش از 15 درصد آرا را به دست آورده است و نام او در حال حاضر تنها در شش ایالت روی برگه های رای است که حتی در صورت برنده شدن، به کل آرا می رسد. آنها 89 رای آرای کالج الکترال را دریافت می کند که برای ورود به کاخ سفید کافی نیست. کندی که دولت‌های بایدن و ترامپ را به «تبانی» با سی‌ان‌ان برای استیضاح وی متهم کرده بود، این تصمیم را «غیر دموکراتیک، غیر آمریکایی و بزدلانه» خواند. مبارزات انتخاباتی رابرت اف کندی جونیور فعالیت های هر دو نامزد اصلی را تحت الشعاع قرار داد. دو حزب اصلی در آمریکا با این خطر روبرو هستند که بخش زیادی از آرای یکدیگر را به دست آورند. نامزدهای دیگری نیز در این انتخابات وجود دارند که حداقل شرایط لازم برای شرکت در مناظره CNN را ندارند.

رویه شرکت در مناظره برای هر دو کاندیدا به شکلی بسیار جدی آغاز شده است. اما گزارش های منتشر شده در مورد شکل آماده سازی هر یک از آنها نشان می دهد که تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد. آقای بایدن با گروهی از نزدیکترین مشاورانش در کمپ دیوید بود. اقامتگاه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، واقع در کوه های آرام مریلند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دموکرات‌ها با دقت در حال بررسی حجم پرسش و پاسخ در جلسات مقدماتی هستند تا این انتخابات را انتخابی بین دو قطب کاملاً متضاد معرفی کنند. مقامات مقر بایدن تأیید کردند که او به رویکرد جدید و «تهاجمی‌تر» خود علیه نامزد جمهوری‌خواه ادامه می‌دهد و او و سابقه سیاسی‌اش را مورد بازخواست قرار می‌دهد. مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ

اما به گفته کارکنان ترامپ، او با شرکت در «جلسات سیاست غیررسمی» رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. در این جلسات، او تعدادی از اعضای کنگره – از جمله رقبای خود در داخل حزب، مارکو روبیو و جی. . از سقط به سقط، از جنایت به جنایت، با آنها صحبت می کند. رئیس جمهور سابق آمریکا انتظارات از رقیب خود را کاهش داد و او را “بدترین مناظره کننده ای که تا به حال می شناسم” توصیف کرد و گفت که آقای بایدن “نمی تواند دو جمله معقول پشت سر هم بگوید.” اما او در واقع مدعی است که وضعیت احتمالاً علیه او خواهد بود، زیرا به گفته او رسانه ها با او ناعادلانه رفتار خواهند کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *