ثبت احوال: جمعیت ایران در سال گذشته ۸۴ میلیون نفر بود / آمار اتباع توسط سازمان مهاجرت اعلام می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تعداد ایرانیان داخل کشور در سال گذشته به حدود 84 میلیون و 600 نفر رسیده است، گفت: این تعداد ایرانیان در سال گذشته به 84 میلیون و 600 نفر رسیده است.

دکتر علی رضا ساجدی در گفتگوی رادیویی با اشاره به روز ملی آمار و برنامه ریزی گفت: سازمان ثبت احوال یکی از اعضای مهم نظام آماری است و به عنوان مرجع رسمی تولید و انتشار آمار انسانی در کشور شناخته می شود. . در این سازمان آمار انسانی از ثبت چهار مولفه مهم جمعیتی تولد، فوت، ازدواج و طلاق استخراج می شود. بنابراین آمار به دو بخش زیستی و جمعیتی تقسیم می شود.

وی افزود: آمار جمعیتی از مجموعه آمارهای حیاتی استخراج شده که در سال های گذشته در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت و ثبت شده و در زمان های مختلف قابل پردازش و بهره برداری است.

به گفته این مسئول، آمارهای جمعیتی در حوزه های شهرسازی، مسکن، حمل و نقل، سیاست های اقتصادی، پیش بینی نیازهای آتی، آموزش، اشتغال، توسعه پایدار و افزایش جمعیت جوان کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

الساجدی با بیان اینکه آمارهای سازمان ثبت احوال بر اساس ثبت احوال تولید می شود و الساجدی توضیح داد: آمارهای به دست آمده بر اساس فعالیت اداری و رسمی سازمان ثبت احوال استخراج و تولید می شود. بنابراین آمار ثبت شده دقیق و بسیار دقیق است.

به گفته وی، یکی از مولفه های اصلی سازمان ثبت احوال، شماره ملی و کد یکتا است که کلید تبادل و پیوند اطلاعات سازمان ها با یکدیگر است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال، پیوند داده ها را یکی از چالش برانگیزترین موضوعات کشور دانست و گفت: قوانین زیادی در زمینه پیوند شماره ملی به سایت وجود دارد، اما متاسفانه ما نیز در این زمینه با چالشی موازی روبرو هستند. سازمان ثبت احوال سال هاست که فعالیت های زیادی در این زمینه انجام می دهد، اما با تصویب تصمیم، این سازمان به موازات سازمان ثبت احوال قرار می گیرد. بنابراین با توجه به اهمیت ثبت جمعیت و همچنین ضرورت تهیه آمار اولیه ثبت نام، معایب موازی کاری بیش از پیش احساس می شود.

وی همچنین بیان کرد: سازمان ثبت احوال مسئول آمار حیاتی و جمعیتی اتباع ایرانی است و بانک اطلاعاتی جداگانه ای برای اتباع خارجی وجود ندارد. آمار شهروندان از سوی سازمان مهاجرت اعلام می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *