توهین به سرباز برای شاخ مجازی گران تمام شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: رئیس پلیس مناطق عشایری تهران بزرگ در گفت‌وگویی گفت: اینستاگرام یکی از بسترهای جرایم و انتشار محتوای غیرقانونی است و پلیس نیز در این فضا حضور دارد و با هرگونه تخلف برخورد می‌کند. قانون و محتوای آن مغایر با قانون و اخلاق است.»

این پلیس با اشاره به اینکه اخیرا برخی افراد فرصت طلب برای درآمدزایی و دیده شدن در اینستاگرام دست به هر اقدامی می زنند، گفت: در چند روز گذشته کلیپی در فضای مجازی پخش شد که موجب آزرده شدن بسیاری از شهروندان به ویژه سربازان عزیز شد. آذربایجانی زبانان چون محتوای این ویدیو مملو از توهین و کنایه بود که در راستای مطالبه مردمی برای شناسایی این افراد در دستور کار پلیس مناطق عشایری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پلیس مناطق عشایری فدرال پایتخت با اشاره به سرعت بالای پلیس در شناسایی عاملان این فیلم توضیح داد: پس از بررسی های کارشناسی توسط کارشناسان پلیس عشایر فدرال تهران بزرگ، همه عوامل دخیل در مراحل تهیه و تولید این فیلم شناسایی و هویت عکاس، تدوینگر و بازیگران شناسایی و در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به مسدود شدن صفحه ماموران مرتبط با این ویدئو، افزود: این افراد پس از حضور در پلیس مناطق عشایری ضمن ابراز ندامت، هدف خود را حضور و کسب درآمد اعلام کردند و پرونده برای آنها ارسال شد. برای تشریفات قانونی به قوه قضاییه

رئیس پلیس مناطق عشایری فدرال تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران توهین در فضای مجازی جرم تلقی شده و مجازات قانونی برای آن در نظر گرفته شده است، توصیه کرد: افرادی که از فضای مجازی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند. اهداف شوم آنان رعایت نمی شود افراد فرضی خط قرمزی ندارند و چارچوب های اخلاقی و قانونی را نادیده می گیرند و باید بدانند پلیس مناطق عشایری طبق قانون با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز می توانند گزارش دهند موارد مشابه از طریق تماس تلفنی و اورژانس های سایبری باید با کارشناسان این پلیس با شماره تلفن 096380 در میان گذاشته و یا به سایت پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir مراجعه کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *