روحانی: مردم روز جمعه انتخابات ۹۲ را تکرار کنند/ نگذارید بار دیگر اقلیت بر اکثریت حاکم شود / برخی نامزد‌ها ادامه سه سال گذشته را می‌خواهند / همین که در هیچ مذاکره خارجی موفق نباشیم را می‌خواهید؟ می‌خواهید تحریم باقی بماند؟ / نمی‌شود از ۸۵ میلیون نفر ۷۰ میلیون را بگذاریم کنار / در تفکر آن‌ها مدیر خوب، مدیری است که آن‌ها تأیید کنند نه اینکه شایستگی‌اش را داشته باشد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه گذشته (9 خرداد) در نشست جمعی وزرا و معاونان رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم از مردم خواست در صورت عدم تمایل به پای صندوق های رای در روز جمعه 17 تیرماه بیایند. شرایط بسیار سختی که در طول سه سال گذشته شاهد ادامه آن بوده ایم.

روحانی در این دیدار گفت: اگر میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حدود 60 درصد برسد، شاهد تحول خواهیم بود. از مردم می خواهم روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و اجازه ندهند اقلیت دوباره اکثریت را کنترل کند. مردم می توانند در 17 تیرماه انتخابات سال 92 را تکرار کنند در غیر این صورت انتخابات 1400 تکرار می شود.

رئیس جمهور ایران در دولت یازدهم و دوازدهم بر برگزاری انتخابات پرشور تاکید کرد و گفت: انتخابات 30 یا 40 درصد انتخاباتی نیست که بتواند قدرت ملی ما را در منطقه و جهان حفظ کند. ریاست جمهوری قدرتی است که ملت به منتخبان می دهد. انتخابات سال 92 و 96 با مشارکت 73 درصدی برگزار شد و باید تلاش کنیم در این انتخابات نیز شاهد افزایش رای دهندگان باشیم.

دکتر روحانی درباره ترکیب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشخص نیست شورای نگهبان چگونه صلاحیت نامزدی را که می داند پوشش است تایید می کند؟ هر کس مرتباً بگوید اگر من رئیس جمهور شوم این کار را می کنم در حالی که می دانند به نفع دیگری کنار می رود، دروغ می گوید و با این دروغ نمی توان در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت پذیرفت. .

رئیس جمهور ایران در دولت یازدهم و دوازدهم افزود: در مناظره های انتخاباتی توهین و فحاشی حداقل وظیفه دو نفر است. توهین آنها به حسن روحانی و دولت تدبیر و امید نیست. این نشان می دهد که دو نوع تفکر در جامعه وجود دارد: یکی از راه‌های تفکر تعامل سازنده با جهان است و روش دیگر می‌گوید ما چاره‌ای نداریم جز اینکه بجنگیم، با قدرت‌های جهانی مقابله کنیم و آنها را شکست دهیم و با قدرت‌های بزرگ مذاکره نکنیم همیشه شکست خواهد خورد و این راه تعامل نیست. در حالی که سند چشم انداز بیستم به وضوح بر مشارکت سازنده تاکید دارد. اینکه اینها ناراحت و عصبانی هستند و تا زنده هستند نمی توانند بگذرند یعنی ما در دولت 8 ساله تفکر آنها را شکست دادیم و به مردم اعلام کردیم راهی که می روند اشتباه است. شما می توانید با جهان تعامل داشته باشید.

وی در ادامه بیان کرد: مدیر خوب در تفکر آنها کسی است که او را تایید می کنند نه شایستگی. در حالی که شایستگی یک اصل است. هر کس ایده ای دارد باید از آن در شایستگی خود استفاده کند. ما نمی توانیم از 85 میلیون نفر 70 میلیون را رها کنیم و بگوییم فقط می خواهیم با این 15 میلیون کار کنیم.

دکتر روحانی سه سال دولت سیزدهم را با سه سال ابتدایی دولت یازدهم مقایسه کرد و گفت: هرگز در تاریخ ایران پس از جنگ جهانی دوم برای سه سال متوالی نرخ تورم به 40 درصد نرسید. تورم در این سه سال بیش از 40 درصد بود. شاخص فلاکت در این سه سال در تاریخ قبل و بعد از انقلاب بی نظیر بود. شاخص فلاکت در سال 1401 هجری قمری 54 درصد بوده است. در ابتدای سال 1391، شاخص فلاکت به 42 درصد رسید که در سال 1394 به 19 درصد و در سال 1395 به 20 درصد رسید. ما اولین دولتی پس از انقلاب بودیم که طی دو سال و نیم نرخ تورم را تک رقمی کردیم. ردیف رشد اقتصادی در سال 2011 منفی 8.5 درصد بود. سال قبل از آن نیز منفی بود. در چهار سال اول رشد اقتصادی به طور متوسط ​​4.6 درصد بوده است. در سال 2015 با 14.2 درصد به اولین رشد اقتصادی در جهان دست یافتیم. در 32 ماهه دولت یازدهم قیمت دلار حدود 9 درصد افزایش یافت. در 32 ماه گذشته، دلار 152 درصد افزایش یافته است. قیمت ارز در 32 ماهه اول دولت یازدهم 11 درصد کاهش یافت. در 32 ماه گذشته قیمت ارز حدود 300 درصد افزایش یافته است. از 11 میلیون تومان در پایان دولت دوازدهم به بیش از 40 میلیون رسید. 32 ماهه دولت یازدهم و دولت سیزدهم را در کل مقایسه کنید.

نخست وزیر تدبیر و عمید گفت: در ابتدای دولت یازدهم بنزین و گازوئیل وارد می کردیم و قبل از آن هم بنزین آلوده پتروشیمی را به مردم می دادند. در همه اینها ما به خودکفایی و صادرکننده تبدیل شده ایم. در ابتدای دولت یازدهم 52 میلیون لیتر بنزین تولید شد که این میزان را به 110 میلیون لیتر رساندیم و کیفیت آن یورو 4 و یورو 5 بود. در یک مقطعی روزانه 40 میلیون لیتر بنزین صادر می کردیم. تنها در سال 2019، 13 پروژه پتروشیمی افتتاح کردیم.

دکتر روحانی همچنین در پاسخ به ادعای برخی نامزدهای انتخاباتی در مناظره ها درباره واردات واکسن کرونا، گفت: به دروغ می گویند تا زمانی که ما واکسنی را تولید نکردیم و داخل تزریق نکردیم، به ما واکسنی ندادند و بعد به ما واکسن زدند. مجوز تزریق این واکسن داخلی توسط سازمان غذا و دارو در اواخر خرداد 1400 صادر شد. در پاییز سال 1398 طی نامه‌ای صراحتاً به وزیر بهداشت دستور دادم که فوراً با هر شرکت و کشور تولیدکننده واکسن وارد مذاکره و قرارداد شود. واکسن قابل اعتماد برای خرید واکسن من هم در ستاد ملی کرونا اعلام کردم که 180 میلیون دوز واکسن نیاز داریم و باید خریداری شود. ما واکسن خارجی را در فوریه 2019 وارد کردیم و به کادر پزشکی تزریق کردیم. ما قبل از ژانویه 2019 مذاکره کردیم. ما با اسپوتنیک برای 60 میلیون دوز واکسن قرارداد بسته بودیم، اما آنها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. ما در مورد سینوفارم با چین مذاکره کردیم و قرارداد خرید 30 میلیون دوز از واکسن را امضا کردیم. ما 16800000 دوز واکسن را از Quax خریداری کردیم. ما چندین میلیون دوز از واکسن های اهدایی ژاپن و امارات متحده عربی را به دست آورده ایم. ما AstraZeneca را از چندین کشور اروپایی خریداری کرده ایم. هند قرار بود 10 میلیون دوز از این واکسن را تحویل دهد، اما شکست خورد. ما می خواستیم 14 میلیون دوز از واکسن را با کوبا تولید کنیم، اما آنها نیز با مشکلاتی مواجه شدند. برخی گفتند واکسن را اصلا نخرید ما در مرداد یا شهریور 50 میلیون دوز واکسن به شما می دهیم. مصاحبه کردند و در مقابل دوربین دروغ گفتند. آنها را باید منزوی کرد و پاسخ داد که چرا دروغ گفتند و به ما توصیه کردند که از خارج واکسن نخریم. ما گوش نکردیم و واکسن زدیم. البته بخشی از خریدها به دلیل شروع موج پنجم کرونا با تاخیر انجام شد، اما آنچه به دولت سیزدهم تزریق شد، واکسن هایی است که در دولت دوازدهم خریداری کردیم.

دکتر روحانی توضیح داد: باید به مردم بگوییم افرادی هستند که شعارشان این است و کارشان چیست. این به مدت 3 سال ادامه دارد. آیا می خواهید 3 سال گذشته را ادامه دهید؟ آیا همان تورم 40 درصدی و بدبختی 54 درصدی را می خواهید؟ آیا می خواهید ما در مذاکره خارجی شکست بخوریم؟ آیا می خواهید محاصره باقی بماند؟ آنهایی که نگذاشتند حصر منحل شود به تئاتر آمدند. موضوع برجام در اسفند 99 یا حداکثر در فروردین 1400 حل شد و آقای دکتر ظریف طرحی را به شورای عالی امنیت ملی ارائه کردند و ایشان جدول زمانی را تعیین کردند. تقریباً در اواخر آوریل 1400، قرارداد نهایی شد. با اکثریت قاطع آراء شورای عالی امنیت ملی تصویب شد. فقط یک نفر مخالف بود. اما نتوانستیم آن را اجرا کنیم. بزرگترین مانع، قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم بود که بدترین قانون تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. ما هرگز قانونی بدتر از این نداشتیم. قانونی که فقط توطئه ای بود برای شکست دولت دوازدهم و نفس کشیدن مردم. من می دانم چه کسی آن را طراحی کرده، چه کسی آن را نوشته و کجا نشسته است. من می دانم چه کسی شخصیت های او را نوشته است. در کدام اتاق نشسته اند؟ من همه چیز را می دانم. به مردم خیانت شده است. چرا 300 میلیارد دلار در این سه سال به مردم آسیب زد؟ 100 میلیارد دلار در سال مستقیم و غیرمستقیم از فروش نفت و پتروشیمی و تخفیف هایی که به دیگران می دهند به درد مردم می خورد.

روحانی با بیان ویژگی های کاندیدای ایده آل گفت: در این صورت باید به دنبال تفکری باشیم که مردم را از تحریم نجات دهد. ما باید به دنبال تفکر و فردی باشیم که به ضرورت رفع ممنوعیت اعتقاد داشته باشد. ما باید به دنبال کسی باشیم که معتقد است باید با دنیا صحبت کنیم. ما می توانیم مشکلات خود را با دنیا حل کنیم. ما باید با غرب و شرق رابطه داشته باشیم. بیایید دنبال کسی باشیم که در زندگی اش صادق باشد. مشکل ما دروغ است. آمار دروغ، دروغ و تهمت است. این بر اساس حقیقت و صداقت ساخته شده است. اصل وفاداری به منافع ملی و میهن و نظام و انقلاب و شجاعت است. کسی که شجاع نباشد کاری نمی تواند بکند.

نخست وزیر تدبیر و عمید افزود: باید انسان درستکار و سالمی را انتخاب کنیم. ببین فساد با ما چه کرده، چه فسادی! ما هرگز چنین فسادی نداشتیم. قبلا هم فساد وجود داشت اما نه در این حد.

دکتر روحانی تاکید کرد: این صحبت ها را گوش نکنیم که رئیس جمهور منصوب شده و نامش معلوم است. ما باید کار خود را انجام دهیم. در سال 92 از من پرسیدند: در مورد چه چیزی تبلیغ می کنی و صحبت می کنی؟ رئیس مشخص شد! شما نباید به این حرف ها توجه کنید. باید با امید و تلاش پیش برویم. به نظر من این تلاش می تواند نتیجه بدهد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *