رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پاسخ به اسرائیل مبتنی بر «استراتژی هوشمندانه و بر اساس منافع و امنیت ملی» خواهد بود/ نباید دچار اشتباه محاسباتی شویم یا اجازه دهیم دیگران مرتکب چنین اشتباهی در قبال ایران شوند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تایید کرد که ایران به حمله هوایی اسرائیل پاسخ هوشمند خواهد داد.

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی، تایید کرد که ایران به حمله رژیم صهیونیستی در سحرگاه شنبه گذشته به اهداف نظامی پاسخ خواهد داد.

عزیزی در خصوص ماهیت واکنش ایران به روزنامه قطری العربی الجدید گفت که این پاسخ مبتنی بر یک استراتژی هوشمندانه و بر اساس منافع و امنیت ملی خواهد بود.

وی گفت: ما نباید اشتباه محاسباتی کنیم و اجازه ندهیم دیگران این گونه اشتباهات را علیه جمهوری اسلامی ایران مرتکب شوند و به امنیت و منافع ملی کشور آسیب بزنند.

این عضو شورای اسلامی تصریح کرد: ایران به همان اندازه که پایبند به عرصه و دفاع است، به دیپلماسی نیز پایبند است.

عزیزی تاکید کرد: پاسخ های ایران در سال های اخیر نیز بر اساس همین راهبرد بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی، حمله اخیر رژیم صهیونیستی را اهمیت چندانی نداشت و گفت: بسیاری از کشورهای منطقه نیز به این نتیجه رسیدند که این اقدام احساسی و توخالی است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام رژیم صهیونیستی را به مایه خنده در ایران و خارج از کشور تبدیل کرد، گفت: ماهیت حمله و نحوه اجرای آن ثابت می کند که رژیم صهیونیستی جرات هیچ کاری را ندارد و قادر به انجام آن نیست. انجامش بده او – او.

این مقام ایرانی در گفت و گو با العربی الجدید ضمن استقبال از محکومیت کشورهای منطقه به دلیل این حمله صهیونیست ها به ویژه کشورهای عربی، این اقدام را «به نام شورای اسلامی» بیان کرد و گفت: این رفتار نشان دهنده بهبود و توسعه روابط دوجانبه است.

عزیزی تاکید کرد: کشورهای منطقه باید در این شرایط به امنیت منطقه کمک کنند و بیگانگان نیز نباید در امنیت آن دخالت کنند.

وی در پایان گفت: ایران از هرگونه اقدام اعراب برای گسترش روابط و یافتن راه حل های مشترک برای تامین امنیت منطقه استقبال می کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *