حماس: منتظر نتایج مذاکرات دوحه هستیم / العربی الجدید از قول منبعی در حماس: ادعاهای تغییر موضع حماس پس از شهادت یحیی السنوار صحت ندارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: یکی از مقامات حماس در واکنش به آغاز دور جدید مذاکرات آتش بس به میزبانی دوحه گفت که جنبش منتظر نتایج این مذاکرات است.

حسام بادران، یکی از اعضای ارشد جنبش حماس در این باره گفت: خواسته های ما روشن و اعلام شده است و به شرط پایبندی نتانیاهو به آنچه توافق شده، می توان به توافق رسید.

در همین راستا، یکی از رهبران جنبش حماس به العربی الجدید گفت که مقامات این جنبش منتظر نتیجه نشست دوحه هستند و پس از آن بررسی خواهند کرد که این نتیجه تا چه حد با دیدگاه حماس سازگار است. برای تکمیل معامله

وی در این خصوص توضیح داد: دیدگاه جنبش حماس در این زمینه محکم و مبتنی بر ضرورت آتش بس فوری، پایان دادن به عملیات نسل کشی، گرسنگی و آوارگی و خروج کامل رژیم صهیونیستی از کل آن است. قلمرو اراضی نوار غزه، امداد رسانی و بازسازی.

وی گفت: حماس خواهان یک معامله شرافتمندانه است که مورد توافق طرفین باشد و این موضوع زمانی که پیشنهاد منسجمی دریافت کند و بدون هیچ ابهامی مورد تایید رژیم غاصب اسرائیل قرار گیرد، توسط رهبری حماس بررسی خواهد شد و سپس رهبری حماس و سایر جناح های مقاومت موضع خود را در این خصوص اعلام خواهند کرد.

یکی دیگر از رهبران جنبش حماس به العربی الجدید گفت: ادعای اشغالگران مبنی بر تغییر موضع جنبش حماس پس از شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، سخنان مردم است. که نمی دانند چگونه در حماس تصمیم گیری می شود. اصول حماس قبل و بعد از سنوار یکسان است و این جنبش همان مسیری را دنبال خواهد کرد که ملت ما و رهبران آن طی کردند.

این منبع در خصوص روند مذاکرات نیز گفت: جنبش حماس با تلاش های میانجی ها اعم از مصری یا قطری برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه برخورد مثبتی دارد. حماس خطوط قرمزی دارد که در دوره گذشته به همه واسطه ها ابلاغ شده است.

وی همچنین بر این باور بود که به دلیل ناکارآمدی رژیم صهیونیستی، بعید است به توافق برسد.

این مقام حماس همچنین در خصوص تلاش های آمریکا تصریح کرد: آمریکا میانجی نیست، بلکه شریک و حامی اصلی همه این کشتارهایی است که رژیم اشغالگر بیش از یک سال است در نوار غزه انجام می دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سرلشکر حسن رشاد، رئیس اطلاعات مصر، برای شرکت در دور جدید مذاکرات درباره غزه و گفتگو درباره چشم‌انداز مصر برای دستیابی به «آتش‌بس موقت بشردوستانه» عازم دوحه شد.

حسن رشاد با دیوید بارنیا رئیس موساد و رونن بار رئیس شین بت در قاهره دیدار کرد.

رئیس موساد همچنین روز یکشنبه برای دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه رفت.

به گفته منابع آگاه از کشورهای میانجی و حماس، دور قبلی مذاکرات آتش بس که با میانجیگری آمریکا، مصر و قطر در دوحه بین نمایندگان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برگزار شد، به این دلیل صورت گرفت که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو این رژیم با تعیین شرایط جدید مانع این مذاکرات شد و عدم پاسخگویی به پیشنهادات میانجی‌گران به نتایج ملموسی منجر نشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *