قیمت نفت بیش از ۳ دلار کاهش یافت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

النا: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با کاهش بیش از 3 دلاری در پی کاهش تنش ها در خاورمیانه و عدم وقفه در عرضه انرژی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از اینکه در اقدام تلافی جویانه رژیم صهیونیستی علیه تهران، تاسیسات نفتی و هسته ای ایران مورد هدف قرار نگرفت و عرضه انرژی در بازارهای جهانی قطع نشد و در نتیجه تنش ها در خاورمیانه آرام شد. قیمت نفت افزایش یافت معاملات روز دوشنبه (7 نوامبر) بیش از 3 دلار در هر بشکه بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال تا ساعت 5:14 روز دوشنبه به وقت گرینویچ با 3.46 دلار یا 4.6 درصد کاهش به 72.59 دلار در هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در روز دوشنبه 3.37 سنت معادل 4.7 درصد کاهش یافت و به 68.41 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت های آتی هر دو نوع شاخص نفت خام به پایین ترین سطح خود از اول اکتبر (سه شنبه، 10 مهر) رسیده است.

به دلیل نامشخص بودن دامنه اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه آینده، قیمت دو شاخص نفتی در معاملات پرنوسان هفته گذشته 4 درصد افزایش یافت.

سول کاونیک، تحلیلگر انرژی در MST Markey در سیدنی گفت: «اقدامات محدودتر و هدف قرار ندادن زیرساخت‌های نفتی، امیدها را برای کاهش تنش‌ها افزایش داده و در نتیجه، خطر صرف چند دلار را کاهش داده است. برای هر بشکه

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع استرالیا، انتظار داشت که توجه بازارها بر مذاکرات آتش بس میان حماس و نهاد صهیونیستی متمرکز شود.

تحلیلگران سیتی بانک آمریکا به رهبری مکس لیتون در یادداشتی اعلام کردند که این بانک با در نظر گرفتن کاهش ریسک ها در کوتاه مدت، پیش بینی خود برای قیمت برنت در سه ماه آینده را از 74 دلار به 70 دلار در هر بشکه کاهش داد.

تیم ایوانز، تحلیلگر Evans Energy America در یادداشتی گفت: ما انتظار داریم که این انتشار منجر به ارزش گذاری بازار حداقل تا حدی کمتر از ارزش واقعی شود، در حالی که خطراتی مانند احتمال تعویق اعضای اوپک پلاس برای افزایش برنامه وجود دارد. تولید نفت تا بعد از … آذر

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) سیاست تولید نفت خود را در ماه اکتبر تغییر ندادند که شامل برنامه‌های اعضا برای شروع افزایش تولید از دسامبر است. تولیدکنندگان این اتحاد در تاریخ 1 دسامبر (یکشنبه 11 دسامبر) قبل از نشست کامل اوپک پلاس، نشستی را برگزار خواهند کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *