حمله هوایی اسرائیل به جنوب سوریه سه کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 11 تن دیگر در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به چندین هدف در منطقه ای در جنوب این کشور خبر داد.

رویترز به نقل از یک منبع نظامی سوریه گزارش داد که این حمله «تقریباً در ساعت 23:40 به وقت محلی» رخ داد و اسرائیل «حمله هوایی از بلندی‌های جولان به سمت تعدادی از تأسیسات در جنوب و بمباران هوایی انجام داد». پدافند “ما موشک های دشمن را رهگیری کردیم.”

خبرگزاری سوری سانا بدون اشاره به جزئیات این حمله اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه تعدادی موشک را سرنگون کرده است.

این خبرگزاری می گوید در نتیجه این حمله یک افسر ارتش سوریه کشته شده است.

به گفته سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، این حمله به یک مرکز وابسته به گروه حزب الله لبنان روی داده است.

این سازمان همچنین گفته است که در این حمله سه تن به شمول یک زن مسن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس گزارش ها، حمله اسرائیل در نزدیکی شهر سیده زینب، مکان مقدس شیعیان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سانا، 19 ژوئن یک افسر ارتش سوریه در همین منطقه کشته شد.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011، اسرائیل صدها حمله در داخل سوریه انجام داده است که عمدتاً مواضع ارتش و نیروهای نظامی تحت حمایت ایران از جمله حزب الله را هدف قرار داده است.

حملات اسرائیل به سوریه پس از حمله حماس در 7 اکتبر افزایش یافت و تاکنون چندین مقام ارشد در سپاه قدس و حزب الله لبنان کشته شده اند.

ایران از حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند و مدت‌ها متحد اصلی دولت سوریه بوده است، با این حال بارها گفته است که هیچ نیروی رزمی در سوریه ندارد و فقط افسرانی برای ارائه مشاوره و آموزش نظامی هستند.

اسرائیل بارها اعلام کرده است که به ایران اجازه فعالیت در سوریه را نخواهد داد.

در اول آوریل، اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه حمله کرد که طی آن هفت نفر در حمله به دو تن از رهبران و مشاوران ارشد سپاه پاسداران کشته شدند. .

در پاسخ به این حمله و در ساعات اولیه بامداد 25 آوریل، ایران در یک حمله «تقابلی» موشک‌ها و پهپادها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حمله ایران از 170 پهپاد، 120 موشک بالستیک و 30 موشک کروز استفاده شده است.

اسرائیل می گوید تنها تعداد کمی از این موشک ها پس از عبور از لایه های پیچیده پدافند هوایی این کشور به خاک این کشور اصابت کرد. به گفته ارتش اسرائیل، 25 موشک از 30 موشک کروز قبل از رسیدن به اسرائیل سرنگون شده است.

پس از حمله ایران، در ساعات بامداد روز جمعه 29 فروردین 31 حملاتی به پایگاه هوایی ارتش ایران در شهر اصفهان منتسب به اسرائیل انجام شد. بر اساس شواهد، یک سامانه پدافند هوایی ایران در این حمله هدف قرار گرفته است.

در 14 ژوئن، رسانه های ایران گزارش دادند که یکی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام سعید آبیار در حمله هوایی اسرائیل به شهر حیان در شمال غربی استان حلب کشته شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *