بیوگرافی و زندگینامه سعید پورصمیمی/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام و نام خانوادگی: سعید پور صمیمی

تاریخ تولد: 18 اسفند 1322

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما

وضعیت تأهل: متاهل

بیوگرافی شخصی

آقای پور صمیمی در ۱۸ اسفند ۱۳۲۲ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است. او کار خود را با تئاتر آغاز کرد، اما شهرت او بیشتر مدیون بازی در سینما و تلویزیون است. او در ایفای نقش های دوم مهارت دارد و تاکنون سه سیمرغ بلورین را برای فیلم های نخ خورشید، توفیها و برد آخر بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دریافت کرده است. در دومین جشنواره کمدی گل آقا به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی تجلیل شد.

آغاز فعالیت هنری سعید پور صمیمی

آقای بور سمیمی کار خود را با تئاتر آغاز می کند. فعالیت بازیگری او از سال 1340 با تشکیل گروه بازارگاه با همکاری عباس یوسفیانی، پرویز پور حسینی، اسماعیل پور حسینی، پرویز ونیز زاده و … آغاز شد.

دوره بازیگری را در دانشگاه هنرهای زیبای رشت گذراند و پس از آن به کارمندی در گروه تئاتر مشغول شد و سپس در گروه نمایش صدا و سیما کارمند شد و فعالیت خود را در عرصه تئاتر و تلویزیون ادامه داد. کارگردانی او برنامه های تلویزیونی ارائه می کرد و نمایشنامه می نوشت

از آثار او در زمینه تئاتر می توان به آندورا، پژوهش عمیق و بزرگ، استثنا و قانون، ریچارد سوم، بازرسی، خسیس و هنر اشاره کرد.

او اولین بار در سال 1354 در سن 32 سالگی در سریال سلطان صاحب القرآن به کارگردانی علی حاتمی جلوی دوربین رفت و از آن پس بیشتر وقت خود را به کار تئاتر گذراند تا اینکه انقلاب

فعالیت سعید برصمیمی در سینما

آقای پور صمیمی فعالیت خود را در عرصه سینما از سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم «نشاد خورشید» به کارگردانی آقای نصیر تقوی آغاز کرد.

این نقش برای او جایزه پلاک طلایی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر را به همراه داشت. پس از این موفقیت مجدداً موفق به دریافت جایزه لوح زرین برای نقش مکمل در فیلم تحفا در سال 66 شد و در سال 69 برای بازی در فیلم برد اخیر سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فجر دریافت کرد.

زندگی خصوصی و ازدواج سعید پور سیمیمی

سعید پور صمیمی سالهاست که ازدواج کرده و متاهل است اما علاقه ای به توضیح جزییات ندارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *