پژوهش جدید؛ پیاده‌روی چه تأثیری بر کمردرد دارد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مطالعه جدیدی که در The Lancet منتشر شده است نشان می دهد که پیاده روی منظم می تواند تأثیر عمیقی در پیشگیری از کمردرد داشته باشد. این عارضه ای است که علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است و در بسیاری از کشورها به عنوان یک مشکل شایع و ناتوان کننده شناخته شده است.

تحقیقات نشان داده است که سه بار پیاده روی در هفته می تواند خطر عود کمردرد را تقریباً به نصف کاهش دهد.

این تحقیق جدید اولین کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده در جهان برای ارزیابی اثربخشی پیاده‌روی در جلوگیری از بازگشت کمردرد است که دانشمندان 701 بزرگسال را که اخیراً از یک دوره کمردرد بهبود یافته بودند، دنبال کردند.

برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی در زندگی عادی روزانه خود ندارند، ۱۱ دقیقه پیاده روی سریع خطر مرگ زودرس را تا ۲۳ درصد کاهش می دهد.

نیمی از شرکت کنندگان وارد برنامه پیاده روی و جلسات ورزشی تحت رهبری فیزیوتراپیست شدند و بقیه شرکت کنندگان در گروه کنترل قرار گرفتند، یعنی هیچ برنامه ای دریافت نکردند و روال خود را ادامه دادند.

مارک هنکوک، استاد فیزیوتراپی در دانشگاه مک‌کواری و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «شروع با پیاده‌روی کوتاه و افزایش تدریجی فاصله و شدت آن با افزایش تناسب اندام، بسیار مهم است تقریباً هر کسی می تواند انجام دهد، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، سن یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی.»

نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که سه تا پنج بار در هفته و به طور متوسط ​​130 دقیقه در هفته پیاده روی می کردند، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که هیچ درمان یا برنامه ای دریافت نکردند، بدون درد سپری کردند. کیفیت زندگی آنها نیز بهبود یافت.

طبق این تحقیقات جدید، دویدن به طور قابل توجهی از مرگ زودرس جلوگیری می کند

این یافته ها با داده های موجود که ارتباط بین فعالیت بدنی و نتایج بهتر برای کمردرد را نشان می دهد، مطابقت دارد. مطالعات قبلی نیز تایید کرده‌اند که فعالیت‌های فیزیکی مانند یوگا و فیزیوتراپی می‌توانند در تسکین کمردرد موثر باشند. مارک هنکوک، استاد فیزیوتراپی در دانشگاه مک کواری و نویسنده اصلی این مطالعه، به دنبال راه‌های ارزان‌تری برای درمان کمردرد است که به راحتی در دسترس باشد.

این مطالعه همچنین نتایج یک متاآنالیز در سال 2020 را تأیید می کند که 25 مطالعه را در مورد پیشگیری از کمردرد بررسی کرده است.

مشخص شده است که ترکیبی از ورزش منظم و تمرین بدنی موثرترین راه برای جلوگیری از بازگشت کمردرد است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *