اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ؛ آن‌چه باید بدانیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

انگلیسی: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نامزد حزب دموکرات، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری خواه، در اولین مناظره تلویزیونی خود عصر پنجشنبه 7 جولای با یکدیگر روبرو خواهند شد.

این مناظره ساعت نه شب به وقت شرق آمریکا و صبح جمعه به وقت لندن در استودیوی CNN بدون حضور عموم برگزار می شود. مخاطبان همچنین می توانند آن را به صورت زنده از سایر شبکه های ایالات متحده و وب سایت CNN تماشا کنند.

سی ان ان می گوید با توجه به آرای مرحله مقدماتی انتخابات، بایدن و ترامپ که بیش از 15 درصد آرا را کسب کرده بودند به عنوان نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری به این مناظره دعوت شدند.

رابرت کندی، برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهور سابق ترور شده، یک نامزد مستقل بود که به دلیل تعداد کم آرا، واجد شرایط مناظره نشد.

در مناظره 90 دقیقه ای پنجشنبه شب که توسط مجریان مشهور سی ان ان جیک تپر و دانا باش برگزار شد، فقط بایدن و ترامپ مجاز به استفاده از قلم و کاغذ در طول مناظره هستند و نمی توانند یادداشت به استودیو بیاورند.

اعضای تیم رقابت کننده در انتخابات نیز در دو دوره این برنامه اجازه ندارند با آنها صحبت کنند.

مناظره های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری معمولا با حضور ده ها میلیون بیننده برگزار می شود و در بیشتر موارد سرنوشت نامزدها را رقم می زند، اما برخی کارشناسان می گویند ممکن است مخاطبان مناظره های رئیس جمهور فعلی و سابق کمتر باشد.

بایدن 81 ساله و ترامپ 78 ساله مسن ترین نامزدهای ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا هستند. دستیاران ترامپ منتظر اشتباهات کلامی بایدن در این مناظره هستند تا بار دیگر پیری یا ضعف او را تایید کند. برخی از رفتارهای عجیب بایدن در مناسبت های مختلف در ماه های اخیر بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

از سوی دیگر، دستیاران بایدن امیدوارند که تغییر مواضع ناگهانی ترامپ بار دیگر بی ثباتی او را به ویژه در موضوع حقوق سقط جنین و مهاجرت که به مسائل دشواری بین دموکرات ها و جمهوری خواهان تبدیل شده است، نشان دهد.

موضوعاتی که ممکن است در این بحث مطرح شود شامل جنگ در غزه، اوکراین و روسیه و همچنین مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا است. بحث افزایش تورم و قیمت مواد غذایی نیز یکی از موضوعات قابل طرح است.

دو موضوع بحث برانگیز دیگر وجود دارد: «نقش ترامپ در حمله به کنگره آمریکا و محکومیت او به 34 اتهام مربوط به رشوه دادن به یک ستاره فیلم های مستهجن و همچنین محکومیت هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا، به دلیل خرید، حمل و نگهداری. سلاح.” هانتر بایدن در سال 2018 زمانی که فرم فدرال را به دلیل عدم تعلیق در اختیار داشتن اسلحه پر کرد، خود را در فهرست عاری از مواد مخدر قرار داد، حتی اگر در آن زمان معتاد به مواد مخدر بود.

بایدن و ترامپ پیش از این دو بار در طول مبارزات انتخاباتی 2020 مناظره کرده بودند و اولین مناظره آنها شامل فریاد زدن بر سر یکدیگر بود.

به گفته آژانس نظرسنجی نیلسن، در آن زمان، 73 میلیون نفر این مناظره را تماشا کردند.

کاملا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده نیز در مناظره دو نامزد معاونت ریاست جمهوری در شبکه CBS شرکت خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است 15 نوامبر برگزار شود و رقابت اصلی بین رئیس جمهور فعلی (بایدن) و رئیس جمهور سابق (ترامپ) خواهد بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *