گزارش گاردین از گزینه‌های حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن

تبلیغات بنری

هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: با توجه به عملکرد ضعیف جو بایدن در اولین مناظره انتخاباتی، احتمال کناره گیری یا کنار گذاشته شدن وی از رقابت ها مطرح شد و گزینه هایی برای جایگزینی وی مطرح شد.

جو بایدن در مناظره امروز علیه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات 2024 ضعیف ظاهر شد و زمزمه هایی مبنی بر کناره گیری وی از رقابت وجود دارد.

سی ان ان که این مناظره را سازماندهی کرد، اعلام کرد که نظرسنجی انجام شده توسط این شبکه نشان می دهد که عملکرد ترامپ بهتر از بایدن بوده است. بر اساس این نظرسنجی، 67 درصد از شرکت کنندگان می گویند که عملکرد ترامپ بهتر از بایدن بوده است.

نظرسنجی CNN همچنین نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن پس از مناظره امروز 6 درصد کاهش یافته و از 37 درصد به 31 درصد رسیده است. از سوی دیگر ترامپ با عملکرد خود در مناظره توانست محبوبیت خود را از 40 درصد به 43 درصد برساند.

اگرچه یکی از مشاوران بایدن پیش از این احتمال استعفای او را رد کرده بود، اما روزنامه گاردین گزارشی منتشر کرد که در آن گزینه های احتمالی برای حزب دموکرات در صورت استعفای بایدن را معرفی کرد.

کامالا هریس

گزارش گاردین از گزینه های حزب دموکرات برای جانشینی بایدن

شکی نیست که انتخاب اول دموکرات ها پس از بایدن باید معاون وی باشد. اما کامالا هریس به دلیل اینکه نقش مستقلی برای خودش تشکیل نداده و محبوبیتش در نظرسنجی ها کم است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. او ساده ترین گزینه برای دموکرات ها برای جانشینی بایدن بود، اما اکنون مشخص نیست که آیا او می تواند جای خود را در صندوق رای بگیرد یا خیر.

گاوین نیوسام

گزارش گاردین از گزینه های حزب دموکرات برای جانشینی بایدن

فرماندار 56 ساله کالیفرنیا پس از مناظره امروز پشت بایدن ایستاد و شایعاتی مبنی بر احتمال کناره گیری بایدن را «گمانه‌زنی بی‌اساس» توصیف کرد. او در سال گذشته در مناظره فرمانداری، ران دیسانتیس، نامزد جمهوری خواه، عملکرد خوبی داشت و می تواند یکی از گزینه های دموکرات ها برای جایگزینی بایدن باشد.

جی رابرت پریتزکر

گزارش گاردین از گزینه های حزب دموکرات برای جانشینی بایدن

شاید یکی از ثروتمندترین گزینه ها برای جایگزینی بایدن، فرماندار 59 ساله ایلینویز، چهره مثبتی در مورد موضوع سقط جنین و تلاش برای محافظت از آنچه برخی به عنوان حقوق سقط جنین می دانند، از خود به جای گذاشته است. او همچنین توانست کنترل های شدیدی را بر حق حمل سلاح گرم در ایالتی که اداره می کند اعمال کند و همچنین استفاده تفریحی ماری جوانا را قانونی کرد.

گرچن ویتمر

گزارش گاردین از گزینه های حزب دموکرات برای جانشینی بایدن

او فرماندار میشیگان است و در انتخابات ریاست جمهوری 2020 یکی از گزینه های اصلی معاونت رئیس جمهور ایالات متحده بود. مقامی که در نهایت به کامالا هریس رسید. ویتمر همچنین نقش برجسته ای در عملکرد نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا داشت. فرماندار 52 ساله از کنترل شدیدتر اسلحه و لغو ممنوعیت سقط جنین حمایت می کند و می تواند برای رأی دهندگان دموکرات جذابیت داشته باشد.

شراد براون

گزارش گاردین از گزینه های حزب دموکرات برای جانشینی بایدن

او مسن ترین نامزد جایگزینی بایدن است، اگرچه هنوز ده سال از رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و هفت سال از دونالد ترامپ جوان تر است. عدم ورود او به رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 آمریکا برای بسیاری تعجب آور بود، اما براون گفت که در این مقطع از زمان حضورش در سنای ایالات متحده، او آن را بهترین راه برای “جنگ برای طبقه کارگر” می داند. او به دلیل حمایت از حقوق کارگران در میان آنها جایگاه خوبی دارد و یکی از برجسته ترین حامیان سقط جنین و لقاح مصنوعی به شمار می رود.

دین فیلیپس

گزارش گاردین از گزینه های حزب دموکرات برای جانشینی بایدن

نماینده 55 ساله مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا رقیب اصلی بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات امسال به حساب می آمد، اما او نشان داده است که قادر به جلب حمایت گسترده دموکرات ها در سراسر ایالات متحده نیست و بعید است که وارد شود. میدان با این حال، او همچنین یکی از گزینه های احتمالی برای جایگزینی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *