نیویورک تایمز: بایدن مرد خوبی است اما باید کناره‌گیری کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

توماس فریدمن در نیویورک تایمز نوشت: من به تنهایی در اتاق هتلی در لیسبون مناظره بایدن و ترامپ را تماشا کردم و گریه کردم. نمی‌توانم لحظه دلخراش‌تری از زندگی‌ام در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا را به یاد بیاورم، دقیقاً به دلیل آنچه که در آن فاش شد: جو بایدن، یک مرد خوب و یک رئیس‌جمهور خوب، شایسته کاندیداتوری مجدد نیست. دونالد ترامپ، یک مرد بدخواه و یک رئیس جمهور کوته فکر، نه چیزی یاد گرفته و نه فراموش کرده است. او دروغگویی است که همیشه بوده است و به سطحی که برای رهبری آمریکا در قرن بیست و یکم نیاز است نزدیک نیست.

خانواده بایدن و تیم سیاسی باید به سرعت دور هم جمع شوند و سخت ترین گفتگوها را با رئیس جمهور داشته باشند. گفتگویی از روی دوستی و شفافیت، اما در عین حال حیاتی. برای دادن بهترین شانس ممکن به آمریکا برای مقابله با تهدید ترامپ در ماه نوامبر، رئیس جمهور باید جلو بیاید و اعلام کند که برای انتخابات مجدد شرکت نخواهد کرد و همه نمایندگان خود را در کنوانسیون ملی دموکرات ها آزاد کند. این همان چیزی است که حزب جمهوری‌خواه می‌خواهد – اگر رهبرانش یک ذره صداقت داشته باشند – اما آنها آن را نمی‌خواهند. این امر اهمیت بیشتری برای دموکرات ها می کند که منافع کشور را در اولویت قرار دهند و اعلام کنند که یک روند عمومی برای رقابت نامزدهای مختلف دموکرات برای نامزدی آغاز خواهد شد. هنگامی که کنوانسیون دموکرات ها در 19 اوت در شیکاگو آغاز می شود، ممکن است هرج و مرج و هرج و مرج باشد، اما من معتقدم تهدید ترامپ به اندازه کافی جدی است که نمایندگان می توانند به سرعت دور هم جمع شوند و یک نامزد به اتفاق آرا ارائه دهند.

اگر کامالا هریس معاون رئیس جمهور بخواهد نامزد شود، باید نامزد شود. اما رای دهندگان سزاوار یک «فرآیند باز» برای یافتن نامزد ریاست جمهوری دموکرات هستند که بتواند نه تنها حزب بلکه کشور را متحد کند (با ارائه کاری که هیچ کس روی صحنه در آتلانتا انجام نداده است): گزارشی قانع کننده از اینکه جهان در حال حاضر کجاست و چشم انداز قانع کننده برای آنچه که آمریکا می تواند و باید انجام دهد تا رهبری خود را ادامه دهد – از نظر اخلاقی، اقتصادی و دیپلماتیک. اگر بایدن بر نامزدی خود پافشاری کند و در برابر ترامپ شکست بخورد، بایدن و خانواده‌اش – و کارکنان و اعضای حزبش که از او استقبال کردند – نمی‌توانند خود را نشان دهند. آنها لایق گزینه بهتری هستند. آمریکا به نامزد بهتری نیاز دارد. جهان به یک نامزد بهتر نیاز دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *