اکسیوس: آمریکا در حال کار بر روی یک فرمول جدید آتش بس است

تبلیغات بنری

هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال کار بر روی فرمول جدیدی برای آتش بس در غزه است.

آکسیوس به نقل از یک منبع مرتبط با مذاکرات آتش بس گزارش داد که ایالات متحده سخت در تلاش است تا به فرمولی دست یابد که امکان دستیابی به توافق را فراهم کند.

آکسیوس به نقل از یک منبع دیگر اعلام کرد که اگر حماس با متن جدید ارائه شده از سوی ایالات متحده موافقت کند، این امکان دستیابی به توافق را فراهم می کند.

سه منبع آگاه به آکسیوس گفتند که در روزهای اخیر، دولت بایدن برای بخش‌هایی از آتش‌بس میان اسرائیل و حماس و توافقنامه آزادی زندانیان، برای پر کردن شکاف‌ها و دستیابی به توافق، عبارت جدیدی را پیشنهاد کرد.

این سه منبع گفتند که تلاش‌های آمریکا با میانجی‌های قطری و مصری بر ماده 8 این پیشنهاد متمرکز است.

بر اساس این گزارش، این بخش از توافقنامه مربوط به مذاکراتی است که قرار است در جریان اجرای مرحله اول توافق بین اسرائیل و حماس آغاز شود تا شرایط برای مرحله دوم توافق که شامل دستیابی به آن است، فراهم شود. صلح دائمی در غزه

خودی ها ادعا می کنند که حماس می خواهد این مذاکرات صرفاً بر تعداد و هویت اسیران فلسطینی متمرکز شود که به ازای هر زندانی یا سرباز اسرائیلی زنده در غزه از زندان های اسرائیل آزاد می شوند.

این گزارش می افزاید که از سوی دیگر اسرائیل می خواهد در این مذاکرات توانایی طرح موضوع خلع سلاح غزه و سایر موضوعات را داشته باشد.

این منابع گفتند که مقامات آمریکایی پیش نویس پیشنهاد جدیدی را برای ماده هشت توافقنامه برای پر کردن شکاف بین اسرائیل و حماس و فشار بر قطر و مصر برای تحت فشار قرار دادن حماس برای پذیرش پیشنهاد جدید، تهیه کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *