معرفی فیلم کت چرمی | سایت انتخاب

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: ژاکت چرمی

تاریخ انتشار: 17 ژوئن 1402

مدت زمان: 97 دقیقه

ژانر: درام، اجتماعی، معمایی، پلیسی

کارگردان: حسین میرزام محمدی

نویسنده: مسعود هاشمی نژاد

بازیگران:

  • جواد عزتی در نقش عیسی فرهمند
  • جلاره عباسی در نقش پیون
  • سارا حاتمی در نقش ثریا
  • صابر آببر
  • پانته آ پناهس
  • ستاره بسیان
  • پدر عباس جمشیدی

خلاصه

فیلم کت چرم جنسیت تولید و در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم به موضوعات مختلف اجتماعی می پردازد از جمله: تلاش هایی برای افشای جرایم یقه سفید، فساد مالی، اعتیاد، مصرف بیش از حد، قتل، حمله، اعدام، خودکشی و فساد مالی انجام شده است.

«کت چرمی» داستان عیسی فرهمند (با بازی جواد عزتی) مددکار بهزیستی است. کارمندی قاطع و جسور که عادت دارد برای حل مشکلات خارج از دستورات رئیس خود عمل کند. این روحیه باعث می شد که مدام مورد سرزنش قرار گیرد و در آستانه اخراج از کار قرار گیرد.

عیسی در یکی از مراجعه‌هایش به یک موسسه خیریه برای صدور مجوز، توجه او را به دختری به نام ثریا (با بازی سارا حاتمی) جلب می‌کند که با ورود او به این موسسه ناراحت می‌شود. مشاهده وضعیت نامناسب آن دختر، عیسی را متقاعد می کند که باید تحقیقات بیشتری در مورد آن موسسه انجام شود. او با کمک یکی از بستگانش به نام بیون (ژولاره عباسی) که پزشک است صحنه های این موسسه خیریه را دنبال می کند و به نتایج جالبی می رسد که ممکن است برای او خطری ایجاد کند…

در مورد فیلم

با توجه به رویکرد ملودراماتیک کارگردان ژاکت چرمی، پایان بندی این فیلم پایانی مشخص و بسته است، در حالی که پایان بازنده مهدویان پایان باز بود که نشان از رویکرد متفاوت مهدویان و میرزا محمدی به موضوعی مشابه دارد. . اگر بخواهیم به وجه تمایز ژاکت چرمی اشاره کنیم باید به فیلمنامه نسبتا موفق آن اشاره کنیم که داستان خود را به خوبی روایت می کند و موفق می شود انگیزه ها و کشمکش های درونی شخصیت ها را برای مخاطب باورپذیر به ارمغان بیاورد. این اعتبار باعث می شود که مخاطب با علاقه و نگرانی نسبت به سرنوشت شخصیت های فیلم (به ویژه عیسی و ثریا) داستان را دنبال کند.

موسیقی متن این فیلم توسط مسعود سخاوت دوست ساخته شده است. فردی که در همان 42 جشنواره موسیقی 9 فیلم را بر عهده داشت و یکی از پرکارترین افراد این روزهای سینمای ایران است. موسیقی او در این فیلم حال و هوای فیلم را می دهد. موسیقی در چند لحظه شنیده می شود و در بیشتر موارد فضایی مرموز و جنایتکارانه ایجاد می کند که بیننده را پیش بینی می کند و به برجسته سازی وقایع کمک می کند.

نقد فیلم کت چرمی - گیمفا

فیلم «کت چرمی» معضلی اجتماعی مربوط به دختران بی خانمان را ارائه می کند. دخترانی که واقعاً هیچ کس صدایشان را نمی شنود و افرادی مانند رفیعی آنها را به مواد مخدر آلوده می کنند و حتی اعضای بدن را قاچاق می کنند. این فیلم از یک موضوع خوب و نسبتا جدید به عنوان مبنای خود استفاده کرده است، اما ظاهراً به دلیل سانسور، سانسور شده و بخشی از اشعار آن قابل بیان نبود. واضح ترین سرنخ، عنوان فیلم است. در طول فیلم متوجه می شویم که یک مهمانی به نام «کت چرمی» برگزار می شود و به نظر می رسد مهمانی بسیار مهمی باشد. اما متأسفانه «کت چرمی» تنها به یکی دو صحنه و کلمه محدود می‌شود و ما چیزی از این کنسرت نمی‌بینیم و نمی‌فهمیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *