آخرین جزئیات از نتایج امتحانات نهایی؛ مهلت اعتراض به نمره

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان ذیربط در پایه دهم حدود 45 درصد، پایه یازدهم 40 درصد و در پایه دوازدهم 70 درصد مقالات ارسالی را تصحیح کردند. سیستم امتحان نهایی حداقل دو بار.

محسن زارعی درباره روند نمره گذاری اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان گفت: همزمان با برگزاری امتحانات، نمره گذاری الکترونیکی اوراق امتحانی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: معلمان مرتبط با هر آزمون حدود 45 درصد در پایه دهم، 40 درصد در پایه یازدهم و 70 درصد در پایه دوازدهم اوراق بارگذاری شده در سامانه را حداقل دو بار تصحیح کردند و طبق برنامه ریزی انجام شده، به صورت میدانی. فعالیت ها تا پایان فرآیند ادامه خواهد داشت. نشانگرها در سراسر کشور برگه های پاسخ را از ساعت 5:30 صبح تا 24:00 علامت گذاری می کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: اوراق امتحانات نهایی در سطح کشور به صورت تصادفی توزیع می شود و هر برگه توسط دو نمره حسابرسی می شود و در صورتی که اختلاف نمره بین نمره به یک نمره برسد، مجموع آن از طریق سامانه محاسبه و امتیاز بالاتر محاسبه می شود. در صورتی که اختلاف نمرات بیش از یک باشد، مقاله نمره گذاری می شود و به دانش آموز سوم راهنمایی می شود که نظر او به عنوان نمره نهایی ثبت می شود و توصیه می شود دانش آموز با تجربه پایه سوم را انتخاب کنید.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نتایج امتحانات نهایی تا 29 تیرماه آینده به دانش آموزان اعلام می شود، گفت: بلافاصله پس از اتمام مراحل (اول و دوم اصلاحات، ممیزی) تفاوت ها و ارزیابی گروه های آموزشی از فرآیند اصلاح کیفیت)، نتایج اولیه از طریق پورتال خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

زارعی درباره روند ثبت اعتراض دانش آموزان به نمرات امتحانات نهایی گفت: فرآیند دریافت درخواست بررسی مجدد و اعلام نتایج نهایی سه روز پس از اعلام اولیه نتایج امتحانات نهایی انجام می شود.

معلمان باید در نمره گذاری برگه های امتحان نهایی همکاری کنند

وی ادامه داد: ارزشیابی نهایی (امتحانات پایان سال) بخشی از فرآیند آموزشی است و از معلمان انتظار می رود همانند دانش آموزان خود در تصحیح اوراق امتحانات نهایی همکاری داشته باشند و در صورت همکاری بیشتر، حق الزحمه به آنها پرداخت شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بررسی روند نمره گذاری حاکی از همکاری خوب معلمان در سراسر کشور و نظارت مستمر بر کیفیت نمره گذاری و تضمین کیفیت توسط مدیریت مرکز است. دبیرخانه های کشوری دوره ها

زارعی در پاسخ به این سوال که نمرات دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته چقدر تغییر کرده است، گفت: قضاوت در این زمینه مستلزم اخذ و تحلیل نتایج نهایی آزمون‌ها است که متعاقبا اطلاع‌رسانی در این زمینه ارائه خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *