افزایش مسمومیت عجیب گیلانی‌ها؛ مراجعه ۴۰۰ نفر به بیمارستان / ماجرا چیست؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از 397 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند، گفت: علت مسمومیت شهروندان رضوانشهری همچنان در دست بررسی است و مشخص نیست. و تا زمان اعلام نتیجه بررسی ها اظهار نظر نهایی کنید.

محمدتقی آشوبی گفت: مراجعه بیماران با علائم مشابه از صبح جمعه گذشته به بیمارستان شهدای رضوانشهر آغاز شد و تعداد آنها تاکنون به 397 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه حالت تهوع و گاهی استفراغ از علائم مسمومیت در بین شهروندان رضوانشهری است، تصریح کرد: تاکنون هیچ بیمار به دلیل این علائم در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان یا استان بستری نشده و همگی از بیمارستان مرخص شده اند. . در شکل خوب.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه اقدامات بهداشتی و درمانی لازم انجام شده و جای نگرانی نیست، ادامه داد: بررسی های لازم برای کلرزنی آب در سطح مناسبی است و بر لزوم دقت بیشتر تاکید شده است. . انجام باید نمونه ها را بیشتر کنترل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات مسمومیت تعدادی از شهروندان در ریدوانشهر و ترخیص همه بیماران گفت: توصیه های لازم برای نظارت بر منابع آبی به سازمان آب شهرستان ریدوانشهر ارائه شده است.

وی با بیان اینکه هنوز نمی توان علت دقیق مسمومیت آب شرب این شهرستان را اعلام کرد، افزود: عملیات کشت آب به مدت 48 ساعت در حال انجام است و به زودی نتیجه آن اعلام می شود.

آشوبی بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی از سوی شهروندان رضوانشهری تاکید کرد و گفت: شهروندان باید آب را بجوشانند و دست های خود را ضدعفونی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شنبه گذشته با اشاره به اینکه تعداد موارد مسمومیت در بین شهروندان رضوانشهری به 260 نفر رسیده است، گفت: همه بیماران پس از دریافت مراقبت های پزشکی با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

شرکت آب و فاضلاب گیلان

شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در زمینه انتشار مطلب مسمومیت دسته جمعی شهروندان ریدوانشهری اعلام کرد: بلافاصله پس از انتشار این خبر، همکاران واحد کنترل کیفیت و مدیریت بهره برداری آب مرکز آبفای شهر ریدوانشهر در محل قرار گرفتند. کارشناس بهداشت و بهداشت محیط مرکز ریدوانشهر از وضعیت کیفی آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده، علاوه بر آزمایشات کلر زنی، تست کدورت و سایر بررسی های میدانی و صورتجلسه بازدید و انجام شد. ثبت شدند.

گزارش شد که وضعیت کیفی آب شرب از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب است و بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب در شبکه توزیع ارتباطی وجود ندارد.

بر اساس بررسی های انجام شده در سامانه ارتباط مردمی 122 و گزارش های عملیاتی، در روزهای اخیر هیچ گونه حادثه کیفی مرتبط با اختلال در فرآیند گندزدایی و قطعی شبکه توزیع گزارش نشده است شست و شوی فضاهای مورد نیاز شبکه توزیع انجام شد و درصد کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت.

لازم به ذکر است که نمونه برداری مجدد و کلرزنی در ساعت 5 صبح روز یکشنبه نیز بیانگر مطلوبیت وجود کلر آزاد باقیمانده در تمامی نقاط شبکه توزیع است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *