هشدار هواشناسی به ۵ استان؛ طوفان گرد وخاک در راه است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسنا : سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و اختلالات شدید محلی، بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گرد و خاک و در برخی نقاط در روز دوشنبه (20 تیرماه) خبر داد. در شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات شرق استان های مازندران و گیلان و روز سه شنبه در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مرکزی و جنوبی اردبیل و ارتفاعات گیلان بارش باران پیش بینی می شود. .

در این شرایط آب و هوایی جریان آب، طغیان کانال، طغیان رودخانه های موسمی، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ و خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی رخ نمی دهد. . دور از انتظار

با توجه به توصیه سازمان هواشناسی، احتیاط در سفر به ویژه سفرهای بین شهرها، عدم برپایی و چادر زدن در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های گردشگری طبیعی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و … پرهیز از چرای دام و حرکت بادیه‌نشینان در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آنها به مناطق حفاظت‌شده. مکان ها آماده سازی جاده ها و سایر سازمان های خدماتی و امدادی عملیاتی

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید شیب فشار هشدار داد: در بازه زمانی دوشنبه تا چهارشنبه (11 تا 23 تیرماه) وزش باد شدید و مناطق مستعد گرد و غبار در جنوب خراسان، شمال سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست. و جنوب شرقی خراسان رضوی.

در این شرایط آب و هوایی، دید و کیفیت هوا کاهش می یابد، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری مانند سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال شکستگی درختان دور از دسترس نیست. انتظار می رود. توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از کویر نوردی، عدم حرکت با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه های موقت، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پارک نکردن خودروها و عبور آنها از حاشیه ساختمان های ناتمام و … درختان و سمپاشی یا محلول پاشی در باغات و مزارع توصیه نمی شود، از بادگیر در باغچه ها و نگهبان نهال ها و بسته نگه داشتن آنها در سالن های پرورش استفاده شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی دیگری اعلام کرد: افزایش حداکثر سرعت وزش باد لحظه ای در محدوده 28 نات و افزایش حداکثر ارتفاع موج دریا در مناطق ساحلی تا 2 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 2 متر. متر روز دوشنبه در نواحی ساحلی دور از سواحل استان های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس، سه شنبه در نواحی ساحلی و دریایی استان های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس چهارشنبه و پنج شنبه (23 و 14 تیر) در نواحی ساحلی و دریایی استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و جمعه (24 تیرماه) در مناطق ساحلی و دور از سواحل استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و. تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به قفس و پاره شدن تورهای ماهیگیری، آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای کوچک، سبک و نیمه سنگین و احتمال آسیب به شناورهای سنگین و تاسیسات دریایی و دریایی از جمله اثرات این خطر آب و هوایی است. . سکوهای نفتی کردستان و سازمان هواشناسی در خصوص ممنوعیت شنا، ممنوعیت قایق های سبک و تفریحی، ممنوعیت فعالیت ماهیگیری، ممنوعیت ورود و خروج کشتی ها به بندر، ممنوعیت ورود کشتی های تجاری، ممنوعیت ماریا توصیه می کند از فعالیت های صنایع دریایی حمایت کند و برای مواجهه با آسیب های احتمالی آماده شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد اعلام کرد: حداکثر افزایش سرعت آنی باد در محدوده 24 نات و حداکثر افزایش ارتفاع موج دریا تا 1.5 متر از دوشنبه تا پنجشنبه (11 تا 14 تیرماه) رخ می دهد. در تنگه هرمز و غرب دریای عمان که خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای ماهیگیری، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه حرکت شناورهای سبک، ماهیگیری و ماهیگیری را به دنبال دارد. قایق های سبک و از کار انداختن سکوهای نفتی.

سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، محدودیت حرکت شناورهای سبک و انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی و همچنین سکوهای نفتی را توصیه کرد.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. اخطار نارنجی برای آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده زیانبار صادر می شود. هشدار زرد به معنای وقوع یک پدیده آب و هوایی است که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این اخطار برای اطلاع رسانی به مردم صادر شد تا بتوانند خود را برای یک پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده کنند. از سوی دیگر این هشدارها به مسئولان اطلاع رسانی می شود تا در صورت لزوم اقدام کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *