متا به نقض قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا متهم شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: امروز اتحادیه اروپا متا را به نقض قانون بازارهای دیجیتال (DMA) متهم کرد. اتهام اصلی متا در واقع به مدل “پرداخت یا رضایت” این شرکت مربوط می شود که در اواخر سال 2023 به کاربران اتحادیه اروپا معرفی شد. این مدل به این معنی است که کاربران یا باید برای استفاده بدون تبلیغات در پلتفرم های متا مشترک شوند یا با استفاده از داده های خود موافقت کنند. برای تبلیغات شخصی

بر اساس قوانین DMA اتحادیه اروپا، غول‌های فناوری مانند Meta باید رضایت کاربران را در زمانی که قصد استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در سراسر پلتفرم‌ها را دارند، جلب کنند. متا همچنین سال گذشته سرویسی را در اتحادیه اروپا راه اندازی کرد که در آن کاربران می توانند با پرداخت اشتراک ماهانه از فیس بوک و اینستاگرام بدون تبلیغات استفاده کنند.

در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که کاربران اروپایی در صورت موافقت با استفاده از داده های خود، یک سرویس رایگان و بدون آگهی دریافت خواهند کرد. اکنون، طبق گزارش CNBC، اتحادیه اروپا متا را به نقض قوانین دسترسی مستقیم به بازار (DMA) به دلیل مدل «پرداخت» یا «راضی کردن» خود متهم کرده است.

قانون‌گذاران اروپایی می‌گویند مدل متا کاربران را مجبور می‌کند در ازای پرداخت نکردن هزینه اشتراک، با ردیابی اطلاعات شخصی خود برای اهداف تبلیغاتی موافقت کنند. کمیسیون اروپا اکنون متا را از “نظر اولیه” خود مبنی بر عدم سازگاری مدل با DMA مطلع کرده است. البته متا قبلا گفته بود که این مدل DMA را نقض نمی کند.

این یافته ها در واقع ادامه تحقیقاتی است که کمیسیون اروپا علیه متا در ماه مارس راه اندازی کرد. اکنون که نتایج تحقیقات علنی شده است، متا می تواند به اتهامات کمیسیون پاسخ دهد و در صورت تغییر مدل خود، احتمالاً از جریمه اجتناب کند.

اما در صورت تایید نظر کمیسیون، می تواند متا را تا 10 درصد از کل فروش شرکت جریمه کند. همچنین در صورت شارژ مجدد این شرکت، این جریمه می تواند تا 20 درصد کل فروش آن باشد. لازم به ذکر است که مجموع درآمد متا در سال گذشته حدود 135 میلیارد دلار (125 میلیارد یورو) بوده است.

کمیسیون اروپا هفته گذشته اعلام کرد که سیاست های اپل و شرایط App Store قوانین بازارهای دیجیتال را نقض می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *