مدیرعامل هلدینگ فناپ:‌ سرمایه‌های انسانی در حال خروج از اکوسیستم تحول‌ساز اقتصاد دیجیتال هستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مدیرعامل هلدینگ فناب، سرمایه انسانی را یکی از جدی ترین موضوعاتی دانست که سازمان ها را در رسیدن به تحول دیجیتال یاری می کند و نسبت به خروج سالانه سرمایه انسانی در شرکت های فناور هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی و برندینگ فناب، دکتر شهاب جوانمردی روز چهارشنبه 22 تیرماه در دومین روز از همایش تحول دیجیتال که در دانشگاه خاتم برگزار شد، به نیازهای زیرساختی صنایع اصلی کشور در مسیر دستیابی به دیجیتال اشاره کرد. دگرگونی و گذار انقلاب صنعتی چهارم: تحول انرژی همگام با توسعه فناوری و نرم افزارهای ذهنی، سه جریان تحول اقتصادی وجود دارد و همگرایی آنها فرآیند ورود به عرصه اقتصاد هوشمند را محقق می کند. گذار از اقتصاد هوشمند انقلاب صنعتی چهارم و رسیدن به نسل پنجم صنایع.

وی با بیان اینکه شرکت فناب به عنوان یکی از شرکت های فناور کشور یکی از مدل های رایج تحول دیجیتال را برای برنامه توسعه خود برگزید و به تشریح نقش خود در این مسیر پرداخت آینده در این مسیر توسعه و با سایر شرکت های وابسته به گروه مالی پاسارگاد بر حضور افراد تاثیرگذار در این عرصه تاکید دارد.

دکتر جوانمردی با توصیف توسعه فناپ به عنوان بستری برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد نسل بعدی، گفت: توسعه پلتفرم یکی از الزاماتی است که به شرکت ها کمک می کند تا برای این پلتفرم شکل دهند و در آن نقش ایفا کنند. فناپ تمرکز خود را بر رایانش ابری به عنوان فناوری تسهیل کننده دگرگونی دیجیتالی قرار داد تا بتوانید صنایع کشور را در این مسیر یاری کنید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لایه زیرین در حوزه رایانش ابری که مربوط به توسعه زیرساخت ها است، افزود: فناب علاوه بر توسعه زیرساخت های رایانش ابری، به سمت لایه فناوری برای ایجاد محصول جدید حرکت می کند. و در بالاترین سطح، همچنین تخصص ارائه می کند که در آن سرویس برای پیاده سازی تخصص در تسهیل فرآیند تحول دیجیتال مداخله خواهد کرد.

نرخ بالای شکست پروژه های تحول دیجیتال در صنایع

مدیرعامل FNAP گفت: شواهد حاکی از آن است که میزان شکست پروژه‌های تحول دیجیتال در صنایع کشور بسیار بالاست و بسیاری از پروژه‌های تحول با سرمایه‌گذاری‌های کلان منجر به شکست شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از مدیران مایل به پیاده سازی تحول دیجیتال در شرکت های خود نیستند زیرا نگران هستند که در دسترسی به فناوری مناسب و اجرای تحول مورد نیاز با مشکل مواجه شوند.

شهاب جوانمردی با تاکید بر اینکه سازمان ها اغلب آمادگی تحول دیجیتال را ندارند، گفت: امروزه اگر در یک شرکت فناوری زندگی می کنیم به این معنا نیست که این شرکت برای تحول دیجیتال در صنایع هدف آماده است.

نرخ خروج سرمایه انسانی 15 درصد در شرکت های فناوری

مدیرعامل فناب با تاکید بر اینکه همه سازمان ها باید برای نسل آینده خود آماده شوند، سرمایه انسانی را یکی از مهم ترین سرمایه هایی دانست که سازمان ها را در رسیدن به تحول دیجیتال یاری می کند.

وی گفت: «متاسفانه امروز شاهد خروج سالانه 15 درصد سرمایه انسانی به سمت شرکت‌های فناوری هستیم. اکوسیستم متحول کننده اقتصاد دیجیتال، و این نشان دهنده پاشنه آشیل در فرآیند تحول دیجیتال است.

دکتر جوانمردی افزود: فناب به عنوان یک شرکت فناور محور پروژه ای را با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری شناسایی کرده است تا با تربیت 100 هزار نیروی متخصص در این زمینه به رفع این مشکل کمک کند. این پروژه 5 ساله است و ما آن را در قالب پروژه فناپکامپوس توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به ماموریت فناب برای توسعه زیرساخت های ارتباطی از طریق فناب تلکام گفت: معتقدیم تحول دیجیتال بدون ارتباطات فیبر نوری و پهنای باند 5G اتفاق نمی افتد. علاوه بر این، فناپ به عنوان بستری برای صنعت آینده، با فعال بودن زیرساخت فناپ در توسعه مراکز داده که بخشی ضروری از توسعه زیرساخت های تحول دیجیتال است، به توسعه زیرساخت های پردازش توجه جدی داشته است.

مدیرعامل فناپ خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر سرمایه انسانی، توسعه پهنای باند و توسعه زیرساخت های پردازش ابری، باید لایه های بالاتری در فناوری ایجاد کنیم تا خدمات و اپلیکیشن ها در این لایه ها رشد کنند. فناپ همچنین روی لایه توسعه زیرساخت پردازش کار می کند تا فناوری مربوطه بر روی آن پیاده سازی شود.

وی بیان کرد: باید درباره نوسازی صنایع حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم خدمات به روز و سفارشی را به صنایع ارائه کنیم. برای نوسازی صنایع کشور نیازمند زیرساخت عظیم ابزار و فناوری هستیم و در این راستا باید برای ارتقای نیروی انسانی سازمان ها برنامه داشته باشیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *